Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Irish
#3099410
Goed, even om hulp vragen, omdat ik even niet goed weet wat nu wijsheid is.
Vanmorgen ontdekte ik bij Ivan zijn oor een verdikking. Het is warm, rood en ''zacht''. Het zit aan de onderkant van zijn oor ter hoogte van zijn ooraanzet en dan aan de buitenkant. Voor hetzelfde geldt is het een ontsteking, ik weet niet het..
Eerst dacht ik ''rennen naar de da!!'', nu ik een topic heb doorgelezen over bloedoor en dat je dus beter NIET de dingen kan doen die een dierenarts vaak doet (aanprikken en opereren) twijfel ik, zeker omdat ik niet zeker weet wat het is.
Overigens heb ik niet het idee dat hij er erg veel last van heeft, al vind ik zoiets altijd te bepalen. Als ik er aan zit vindtie het niet echt leuk, maar het is ook niet zo dat hij heel erg veel schudt. Hij krabt misschien iets vaker, maar ook niet overdreven meer. Het oor hangt iets. Zijn eetlust is sinds een kleine maand wat wisselend, dus dat kan ook nog er mee te maken hebben of een hele andere oorzaak (ik ben afgelopen jaar heel veel verhuisd dus stress zou ook goed kunnen).

Maarja wat is voor nu wijsheid? Toch naar de dierenarts voor een diagnose ookal gaan ze dan mogelijk dingen doen die niet goed zijn of ''zelf dokteren''?

Niet heel duidelijk, maar als idee:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Irish op wo 15 apr 2015, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#3099413
tussen oplossing naar de da gaan en weigeren als ze voorstellen om te opereren?
Door Irish
#3099432
Lil schreef: tussen oplossing naar de da gaan en weigeren als ze voorstellen om te opereren?
Das natuurlijk ook een idee... waarom bedenk ik dat niet zelf? :D
Door Irish
#3099436
Maar als ze een ontsteking of bloedoor willen diagnosticeren wordt het sowieso prikken toch?

Hij krijgt nu traumeel en wil hem homeopatisch gaan behandelen, maar moet ik natuurlijk wel weten waarvoor..
Tis niet dat ik niet met hem naar de da wil, echt niet. Maar ik moet me in 1000 bochten wringen (geen auto, dus naar onbekende da op loopafstand of auto huren) en als het dan iets is van '' kijk het een paar dagen aan'' of ik kan het zelf genezen dan heeft dat mijn voorkeur t.o.v. de 1000 bochten.
Door smulpaap
#3099484
Zo op de foto te zien lijkt mij dit een gevalletje bloedoor
Je hebt gelijk dat je homeopathie in gaat zetten
Mijn dame heeft 2 x een bloedoor gehad , en beide keren is het d.mv homeopathie genezen
De eerste keer heb ik mijn d.a wel even in het oor laten kijken
Er was toch sprake van een beginnende oorontsteking , daar heeft ze dus wel medicatie voor gehad
Het is dus wel een aandachtspunt om dat uit te sluiten
Stel dat de gehoorgang af gaat sluiten door dat het oor zo dik word .... snap je hem ?

Maar als jij de indruk hebt dat er (nog) geen oorontsteking is dan zou je ook wat Puur Oor in kunnen zetten ( denk ik )
Door smulpaap
#3099486
Oh ja , als je wel naar de d.a gaat , dan kan je toch gewoon vragen of hij /zij kijkt of er sprake is van een oorontsteking
En dan zeg je gewoon dat je d.mv andere middelen met het (ev ) bloedoor aan de slag wilt
Jouw hond , jouw beslissing . dergelijke ingrepen zijn bepaald geen feestje , en de kans van slagen .... dat is ook maar de vraag
Door Irish
#3099516
Bedankt voor jullie input! Ik denk dat ik het voor nu even aan kijk, het is immers ook maar een bloeduitstorting, daar ga ik zelf ook niet voor naar de ha! De gehoorgang wordt niet afgesloten (goed punt trouwens!) Ivan is best een pieperd en ik had wel verwacht dat alsie gestoken door een insectenbeest zou zijn ik piep had gehoord, maar het heeft wel wat weg van ja, echt zo'n opgezette bult. Maar dan zou het cortico's worden en daar wordt Ivan gek van  :-X
Door miik
#3100042
Kun je hem temperaturen ? Dan zou ik dat in de gaten houden.
Van een bloedoor kunnen ze last hebben, maar dat wordt minder.
Een onsteking doet pijn en wordt erger, en daar krijgen ze koorts van....
Door Irish
#3100350
Ik heb hem met het openen van dit topic getemperd, 37,8, dus niks geen koorts :)
Het oor is nog steeds dik, maar hij is gewoon blij en wil spelen, goed eten etc. Op het oor na is hij 100% Ivan.
Door Borgerbos
#3101560
Een combinatie van Hamamelis D3 & Arnica D6. Heb hier zelf hele goede ervaringen mee en de binnenkant van het oor smeer ik in met Traumeel Gel of Cooling gel.

M.vr.gr.
Yvonne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door