Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ywa100
#3102191
Mag een hond asperge en kikkererwten hebben?
Ik kan het nergens vinden, misschien kijk ik niet goed.
Ik heb de kontjes en schillen bewaard van de asperge en kikkererwten geweekt en gekookt om voor mijzelf een salade te maken.
Ik dacht ik doe ze in een pannetje, blancheer het even, pureer het en geef het aan de honden.
Toen begon ik te twijfelen of ze het wel mogen hebben?

Groetjes,
Yvonne
Door Laura2004
#3102207
Ik zou geen kikkererwten geven, is allemaal zetmeel en een onnodige ballast voor een hond. Lekker zelf opeten. De kontjes en schillen van asperges lijken mij erg lastig te verteren, zou ik persoonlijk ook niet geven.
Door ywa100
#3102218
Bedankt! Dus geen kikkererwten! Wist niet dat dat niet onder groente valt. ! En de kontjes en schillen pureer ik, dan denk ik dat ze wel verteren? Asperge mag op zich dus wel begrijp ik? Ik moet het allemaal nog leren.
Door ywa100
#3102229
Nou ik heb het klaar staan gepureerd , maar ik geef het ze nog maar even niet tot iemand zeker weet of het wel of niet mag. Veronderstel ik vergiftig mijn honden!
Door Lida. S
#3102248
Lang geleden, toen ik nog niets wist van hondeneten, deelde ik de asperges altijd met mijn hond. Ik de kopjes, hij de kontjes. Hij was er gek op ( ik ook) ik woonde in een aspergegebied en in t seizoen aten we kilo's . Nooit problemen gehad, maar of het goed was voor de hond weet ik niet.
Door Laura2004
#3102249
En heb je dat goed gepureerd gekregen? Is het niet heel draderig gebleven? Ik zou toch bang zijn dat dit in de maag een soort prop vormt, we eten deze delen zelf ook niet voor niets niet op.

Mijn Ziggy vond rauwe wilde asperges heerlijk, als we asperges gingen plukken moesten we opletten, want als zij ze eerder zag waren ze weg
Door ywa100
#3102347
Bedankt allemaal voor de reacties.
Ja het is heel goed gepureerd zonder draden o.i.d.
Wij waren vandaag op de markt en hebben 5 kilo asperges gehaald voor € 10,00
Dat is het voordeel als je in Limburg woont :D
Tevens vis (makreel en wijting) gehaald voor de honden en zalmzijden, die waren € 5,50 voor 3 kilo vond ik ook niet zo duur, die liggen nu allemaal eerst voor 14 dagen in de vriezer.
Morgen krijgen ze dan de aspergesprut.

Groetjes,
Yvonne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door