Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3101944
Oscar heeft zijn mand kapot gegraven  ::)

Nu zit ik te denken aan een stretcher. Het lijkt me zo lekker liggen voor hem en van de vloer af. Hij heeft ook zijn biabedmatras in zijn hok liggen, dus dan kan hij kiezen uit 2 verschillende ligplekken. En hopelijk is een stretcher iets beter tegen het graven bestendig. Die kunstleren manden zijn zomaar stuk.

Nu vind ik wel een en ander, maar het aanbod is wat beperkt. Grootste probleem waar ik tegenaan loop zijn de maten. Ons hok is 1 bij 2 meter en ik vind niets wat daar leuk in past. Ik wil graag de lange kant 90-100 cm en dan de korte kant acceptabel daarbij passend.
De dierenkliniek adviseerd Kuranda stretchers, maar die is verdorrie 101,5 cm  :(. En maar 66 cm breed, dus als we hem in de lengte zetten, houden we er een strookje van 34 cm voor langs over en dat lijkt me ontzettend onhandig.
Dan vind ik nog een van 86 cm in het vierkant, maar dat lijkt me dan weer net te klein voor hem. En al het andere wat ik vind heeft qua lengtematen steeds ruim meer dan 100 cm, waardoor het ook weer in de lengte moet.

Iemand een suggestie voor een bepaald merk of type?
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3101953
Wodka loooooves haar stretcher.  :D

Hij is -denk ik- wel langer dan 100 cm. Marije heeft voor haar dames een kleinere variant en er zijn van dat merk ook nog tussenmaten geloof ik.

Merk is me even ontschoten en ik heb hem op het moment even niet bij de hand.  ;)
Kom er op terug.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3101986
Ziet er super uit, maar ook die heeft niet de goede maten. En door de pootjes veel ruimteverlies in de lengterichting.  :(

Wel dank voor de snelle reacties dames!
Door Ruisje
#3101997
Toen onze Taylor, een labrador, er nog was verkoos ze de stretcher boven haar binnenveringsmatras. Geen idee welk merk we hadden, maar het was niet zo'n goedkoop doorzakding. ;) We hebben 'm vorig aan de stichting waar Sergi vandaan komt gegeven voor het asiel in Spanje. Met twee bankhangers was ie werkeloos. ;)

Maar als een stretcher zo onhandig is qua maat, dan is een binnenveringsmatras misschien een beter idee. Ik heb nog steeds een halve op de overloop liggen (daar slapen ze 's nachts) van het matras dat ik in 2000 heb gekocht en gehalveerd. Het is nog heel en veert nog steeds.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3102044
Hier voor Nelson een rieten mand met een houten bodem die door pootjes een stukje van de grond staat.
Kan hij graven wat hij wil  ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3102053
We hebben al een biabedmatras erin liggen. Dus op zich heeft ie al wel een zacht ligplekje. Ik weet eigenlijk ook niet waarom we per see 2 dingen in het hok willen. De rest is vloerbedekking en daar kan ik natuurlijk ook altijd nog een vetbed of kleedje neerleggen. Het kwam nu gewoon zo uit omdat zijn mand er zo perfect in paste, maar echt nodig is het natuurlijk niet.

Ik vind de stretchers gewoon heel mooi en ik denk dat het ook heel fijn zal liggen voor hem. Ik zal eens overleggen met meneer K, dat we dan een stretcher naast de bank zetten en in het hok alleen zijn biabed. Dan komt het ook niet meer op een cm aan.

Nu ik er over nadenk, ik denk dat we een stretcher er geen eens in gaan krijgen met het naar binnen draaiende deurtje  ;D

Het is een verwend varkentje, die hond van ons  :D
Door bea
#3102097
Ik heb hier een stretcher geprobeerd met twee honden, geen van twee ging daarop liggen. De Mechelaar vond het niet prettig liggen denk ik, want die lag vaak op haar rug en de Labrador vond het een doodeng ding omdat hij bewoog als ze erop ging liggen. Die lag doodstil als ze erop moest ,maar was er net zo snel weer af. ;D
Gebruikersavatar
Door Hope
#3102284
Zijn die rubber hondentegels niks voor Oscar?
Ik heb een rubber mat voor Nelson en dat is echt zijn favoriete plek.
Iets van de grond, mooi anti-slip en niet stuk te krijgen.

Ik zal eens kijken waar ik die tegels gevonden had die geschikt waren voor honden met artrose.
Edit: deze dus. http://www.bosrubber.nl/producten/honden/vochtdoorlatende-tegel/
Laatst gewijzigd door Hope op di 21 apr 2015, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#3102288
Sofi heeft deze, daar is ze helemaal idolaat van.
We gebruiken hem alleen op vakantie, hij klapt heel gemakkelijk in.
Eigenlijk is zij er met haar 30 kg net te zwaar voor, dus Oscar waarschijnlijk ook, maar voor lichtere honden is dit prima.
Die maat is voor haar uitstekend overigens:
http://www.avonturiashop.nl/Hondenstret ... /qd55239//

Overigens hebben wij hem ooit in een aanbieding gekocht ergens anders voor iets van rond de 15 euro.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door