Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3101732
::) Vanmorgen noodgedwongen afscheid moeten nemen van mijn ouwe kroegbarrelfietsding. Kostte me bijna mijn leven toen ik geen aandrijving én geen rem meer bleek te hebben (ah, dát was die knal in mijn trappenkast?!) en bijna het kruispunt over schoot.  :-X
Ergo: een paar schoenzolen én fiets minder, dus op zoek naar een nieuwe. Geen idee, eigenlijk nooit verdiept in fietsen.

Ik zoek een stadsfiets, met mogelijkheid voorop een krat/mand te plaatsen. Geen fietstassen, die haat ik.
Please niet elektrisch - ik ben best bereid te trappen.  :biggrin2:
Degelijk, sterk, moet fijn fietsen. (Oeh, rare eis voor een fiets)

Iemand helemaal happy met een dergelijke fiets? Ik hoor graag merk en type.
Met dank!

RIP kroegbarrelfietsding... we had fun. :'(
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3101733
-Saskia- schreef: ::) Vanmorgen noodgedwongen afscheid moeten nemen van mijn ouwe kroegbarrelfietsding. Kostte me bijna mijn leven toen ik geen aandrijving én geen rem meer bleek te hebben (ah, dát was die knal in mijn trappenkast?!) en bijna het kruispunt over schoot.  :-X
Ergo: een paar schoenzolen én fiets minder, dus op zoek naar een nieuwe. Geen idee, eigenlijk nooit verdiept in fietsen.

Ik zoek een stadsfiets, met mogelijkheid voorop een krat/mand te plaatsen. Geen fietstassen, die haat ik.
Please niet elektrisch - ik ben best bereid te trappen.  :biggrin2:
Degelijk, sterk, moet fijn fietsen. (Oeh, rare eis voor een fiets)

Iemand helemaal happy met een dergelijke fiets? Ik hoor graag merk en type.
Met dank!

RIP kroegbarrelfietsding... we had fun. :'(
Echt??

Enne sterkte met het verlies van je kroegbarrelfietsding. Ik kan je niet helpen, ik fiets niet electrisch want ik trap ook graag, maar ik heb fietstassen!  :biggrin2: :P
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3101740
Oeh, geloof dat ik dit topic ook even in de gaten houd.

Ben zelf ook op zoek naar nieuwe fiets en heb op dit moment deze fiets op het oog:
http://www.gazelle.nl/assortiment/chamonix-c8
Prijs die er staat is slechts een adviesprijs  ;)
Hier is hij bijvoorbeeld stukje goedkoper: https://www.fietsenwinkel.nl/gazelle-chamonix-c8-dames

Misschien dat het handig is om eerst te bedenken wat je budget is voor een fiets?
Dat is makkelijker meedenken (en daarnaast kan je altijd bij een fietsenwinkel kijken bij de tweedehands fietsen).

Moet zeggen dat er tegenwoordig weinig keuze lijkt te zijn in normale fietsen (het is al snel erg sportief zoals mountainbike/wielrenfiets of elektrisch....)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3101742
Hou er rekening mee dat zo'n kekke krat voorop niet samengaat met voorvorkvering.

Ik wilde namelijk ook zo'n krat, daar past Scott namelijk precies in, maar voorvorkvering dus dan kan er geen voordrager op...  >:(

Ik heb een Gazelle Orange (denk ik, Gazelle weet ik zeker), prima fiets, stuk of 6 versnellingen. In de stad heb je echt niet meer versnellingen nodig
ook handig om in de gaten te houden.. van die toerfietsen met tig versnellingen hebben vaak een halfopen kettingkast, vind ik persoonlijk niets ivm lichte broeken en zo

ik zou zo weer een gazelle kopen of bijv een batavus, vroeger weleens zo'n chinees import ding van Kijkshop of zo gehad en dat was toch een stuk minder degelijk
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3101743
Pauline schreef: Echt??
:biggrin2: Ja.  8)
Pauline schreef: Enne sterkte met het verlies van je kroegbarrelfietsding. Ik kan je niet helpen, ik fiets niet electrisch want ik trap ook graag, maar ik heb fietstassen!  :biggrin2: :P
Merci. Enneh: Fietstassen zijn zoooo mijn moeder in de jaren '80!  ::) ;D
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3101746
dinky89 schreef: Oeh, geloof dat ik dit topic ook even in de gaten houd.

Ben zelf ook op zoek naar nieuwe fiets en heb op dit moment deze fiets op het oog:
http://www.gazelle.nl/assortiment/chamonix-c8
Prijs die er staat is slechts een adviesprijs  ;)
Hier is hij bijvoorbeeld stukje goedkoper: https://www.fietsenwinkel.nl/gazelle-chamonix-c8-dames

Misschien dat het handig is om eerst te bedenken wat je budget is voor een fiets?
Dat is makkelijker meedenken (en daarnaast kan je altijd bij een fietsenwinkel kijken bij de tweedehands fietsen).

Moet zeggen dat er tegenwoordig weinig keuze lijkt te zijn in normale fietsen (het is al snel erg sportief zoals mountainbike/wielrenfiets of elektrisch....)
Budget, goeie!
Ergens tot 1.000 euri. Maar dan moet het degelijker zijn dan een kroegbarrelfietsding. Al heeft die van mij het toch 4 jaar ofzo volgehouden, de knapperd!

Jouw fiets vind ik maar zozo.  :-[ Sorry, ik ben een lastige klant, denk ik. Vandaar ervaringen gevraagd.  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3101747
pluk schreef: Hou er rekening mee dat zo'n kekke krat voorop niet samengaat met voorvorkvering.

Ik wilde namelijk ook zo'n krat, daar past Scott namelijk precies in, maar voorvorkvering dus dan kan er geen voordrager op...  >:(

Ik heb een Gazelle Orange (denk ik, Gazelle weet ik zeker), prima fiets, stuk of 6 versnellingen. In de stad heb je echt niet meer versnellingen nodig
ook handig om in de gaten te houden.. van die toerfietsen met tig versnellingen hebben vaak een halfopen kettingkast, vind ik persoonlijk niets ivm lichte broeken en zo

ik zou zo weer een gazelle kopen of bijv een batavus, vroeger weleens zo'n chinees import ding van Kijkshop of zo gehad en dat was toch een stuk minder degelijk
Ah, kijk! Nuttig advies. Geen voorvorkvering.
Versnellingen vind ik wel prettig, denk ik. Ik trapte me het leplazerus op dit ding en wil altijd hard! fietsen.  ::)
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3101748
Kim_S schreef: Een fiets?? Are you kidding me??  :o :-X
:P

Ik kan je geen advies geven. Ik rij alleen nog maar in mijn leasebakkie  :biggrin2:
:biggrin2: Een fiets is écht sneller dan een leasebakkie (of mijn vet hippe (con)Fusion) in de stad.  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3101750
-Saskia- schreef: :biggrin2: Een fiets is écht sneller dan een leasebakkie (of mijn vet hippe (con)Fusion) in de stad.  :biggrin2:
Nou weet je waarom ik niet in de stad woon  :biggrin2:
Door eelke
#3101755
-Saskia- schreef: Budget, goeie!
Ergens tot 1.000 euri. Maar dan moet het degelijker zijn dan een kroegbarrelfietsding. Al heeft die van mij het toch 4 jaar ofzo volgehouden, de knapperd!

Jouw fiets vind ik maar zozo.  :-[ Sorry, ik ben een lastige klant, denk ik. Vandaar ervaringen gevraagd.  :biggrin2:
Ik zou even via die link bij stadsfietsen kijken. Daar staan er zelfs een paar tussen zonder bagagedrager zodat je absoluut niet het risico op fietstassen loopt.

Afbeelding

En verder, sorry, is het toch passen en proberen. Ik kan er een lekker vinden fietsen wat voor jou niks is, en andersom...
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3101759
eelke schreef: Ik zou even via die link bij stadsfietsen kijken. Daar staan er zelfs een paar tussen zonder bagagedrager zodat je absoluut niet het risico op fietstassen loopt.

Afbeelding

En verder, sorry, is het toch passen en proberen. Ik kan er een lekker vinden fietsen wat voor jou niks is, en andersom...
Ja, dit is één van de kanshebbers.  :)
En eens, het is passen en proberen, maar ik dacht: Ach, als Eelke nou deze fiets presenteert en zegt dat ze binnen 4 weken op straat lag omdat het frame doormidden knakte...  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door