Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3101718
3 weken geleden een lage hernia geconstateerd.....
metacam en tramadol en rust...
2de week acupunctuur begonnen en dat ging super goed!
tramadol gestopt en ook de metacam maar nog wel rust
afgelopen donderdag de 2de acupunctuur behandeling gehad..... ging redelijk maar sinds zaterdag steeds slechter...
vandaag echt gewoon bagger..
hij zakt door zn achterhand en trekt wisselend de ene of andere achterpoot op...
loopt soms wijdbeens....
gelukkig blijft ie de vrolijkheid zelve maar mijn ongerustheid neemt toe.....
sinds gisteren weer metacam maar daar gaat ie zo van aan de spuit en hij kan al zo moeilijk in de poephouding zitten..
vandaag weer begonnen met tramadol..
Morgen terug naar de da.... naar de ortho... ze gaan maar foto s of liever een scan maken.....
want is t wel een hernia of toch iets anders?
Laatst gewijzigd door me and my boys op ma 20 jul 2015, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tessa
#3101724
Oh Ellen, dat is balen. Denk toch dat het goed is om een scan te maken, dat geeft de beste kans op een diagnose, dan weet je hopelijk waar je aan toe bent. Ik hoop dat het meevalt! sterkte :-*
Door Lizzy
#3101751
He bah Ellen :-\ wat een narigheid. Ik hoop dat het meevalt, Zimba een "off day" heeft. Duimen op volle toeren!
Door Ike
#3101770
Jemig daar wordt je niet vrolijk van nee  :(
Ook mijn duimen gaan in de turbo stand n hopelijk is het inderdaad n of-day, sterkte!  :-*
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3101772
Hè verdorie. Ik hoop ook dat hij gewoon een off-day heeft  :-*
Gebruikersavatar
Door doranto
#3101849
Jeetje dat gaat niet de goede kant op  :(
Hier draaien de duimen ook op volle toeren!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3101873
Hernia zit tegen, zeg maar zn stuitje aan.
Bij lage hernia zit tussen de wervels enkel zenuwen en die puilen uit
Kortom Zimba heeft zenuwpijnen andere pijnmedicatie gekregen en t heeft tijd nodig veel tijd.
Kan naar Utrecht voor een scan maar de da  is voor bijna 100% zeker van zijn conclusie... Ga ik naar Utrecht dan stellen ze waarschijnlijk een operatie voor en wat dan...Zimba is niet mega oud maar ook niet meer de jongste
Met ontstekingremmers en pijnstilling, rust en acupunctuur moeten we toch een heel eind komen en ik ga voorlopig voor het laatste
Door zurca
#3101963
:bigarmhug:
Ik hoop dat je met je plan van aanpak tot een goed resultaat mag komen!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3101967
Fijn dat je nu toch een redelijk zekere diagnose hebt Ellen. Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat als Hella zegt dat het een hernia is, het ook een hernia is, dus twijfelde ik daar niet aan. Ik weet natuurlijk van Joep dat dingen op en af gaan en dat het de ene dag beter gaat dan de andere. In Joeps geval hadden wij het twijfelachtige geluk dat hij verlamd raakte en daardoor geen pijn meer voelde.

Ik heb me laten vertellen dat een operatie tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar wordt uitgevoerd als de hond zoveel pijn heeft dat het niet meer anders kan. Geopereerde honden kunnen niet meer kwispelen, hebben vaak een hele bolle rug en het risico dat het op een andere wervel daarna fout gaat is best groot. Ik ben nog steeds "blij" dat ik Joep niet heb laten opereren, hoe "raar" hij nu misschien ook loopt.

Sterkte maar weer!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door