Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door croket
#308661
Hallo allemaal, ik heb een vraag ???. IK heb een stafford van 13 maanden oud, ik gaf hem eerst pedigree waarvan hij 2 keer haar onsteking kreeg. IK had laast op de site gelezen over barf en ging dat proberen. IK gaf hem 300 kippennekken en 50 kippenlever s"morgens en savond gaf ik hem 200 kippennekken en 100 lamsvlees met 50 kippenhart alleen om te kijken. Die vond het wel lekker maar het leek alsof hij met honger bleef met die maaltijd van 700gr per dag. De hond die weeg 32 kilo wat zou jullie me kunnen voorraden ?
Door Lizzy
#308665
croket schreef: Hallo allemaal, ik heb een vraag ???. IK heb een stafford van 13 maanden oud, ik gaf hem eerst pedigree waarvan hij 2 keer haar onsteking kreeg. IK had laast op de site gelezen over barf en ging dat proberen. IK gaf hem 300 kippennekken en 50 kippenlever s"morgens en savond gaf ik hem 200 kippennekken en 100 lamsvlees met 50 kippenhart alleen om te kijken. Die vond het wel lekker maar het leek alsof hij met honger bleef met die maaltijd van 700gr per dag. De hond die weeg 32 kilo wat zou jullie me kunnen voorraden ?
Ik neem aan dat je de soorten vleesbot en vlees en orgaanvlees en dergelijke nog wel uit gaat breiden? Geef je ook gepureerde groentes? Ik weet niet hoe actief jouw hond is, maar een 2% a 5% van het lichaamsgewicht aan voedsel is normaal. Dus tussen de ongeveer 600 en 1500 gram per dag. Nou is dat laatste wel erg veel. Maar je zou hem dus wel iets meer kunnen geven. Probeer eens 850 gram. Als hij te dik wordt: minder voer geven en als hij te mager wordt: meer voer geven.

Honden moeten overigens ook heel erg wennen als je ze overschakelt van een dieet met zowat alleen maar graan (Pal) naar een echt dieet (vers/rauw). Dat heeft even z'n tijd nodig.
Door Martine2
#308684
Die van mij stopten vroeger met brokken meestal vanzelf als ze genoeg hadden. Met Barf kijken ze me ook nog vijf minuten aan maar volgens mij doen ze dat omdat ze barf veeeeeel lekkerder vinden. Daar kunnen ze bijna wel van blijven eten.
Door croket
#308921
Die is veel actief we doen samen fietsen wandelen bijna elke dag en die heeft een grote tuin om gek doen. IK heb hem ook groente en vruchten puree gegeven die vond hij ook lekker, Ik heb nog steeds een vis in de ijskast voor hem. Ik heb ook gelezen over een oil of zoiets voor honden met vacht problemen, kunnen jullie me wat aanraden
Door Lizzy
#309040
croket schreef: Die is veel actief we doen samen fietsen wandelen bijna elke dag en die heeft een grote tuin om gek doen. IK heb hem ook groente en vruchten puree gegeven die vond hij ook lekker, Ik heb nog steeds een vis in de ijskast voor hem. Ik heb ook gelezen over een oil of zoiets voor honden met vacht problemen, kunnen jullie me wat aanraden
Als hij heel veel beweging krijgt en actief is, dan kun je hem dus inderdaad meer gaan geven. Krijgt hij vandaag z'n vis? Sommige honden moeten erg aan vis wennen. En soms weigeren ze het te eten. Meestal helpt het om de vis in stukken te knippen en te mengen met bijv. groente en bijv. huttekase. Of een blikje vis.

Voor vachtproblemen: het hangt van de problemen af. Visolie is altijd zeer goed voor de vacht en huid. En bij veel huidproblemen wil de combinatie visolie en borage-olie goed helpen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 22 apr 2005, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door croket
#309535
Ik heb nog een vraag he. IK was vis olie of borage olie aan het zoeken, maar kon ik die niet kregen, ik ging vragen bij een dieren winkel en die gaven me hokamix. Weet iemand wat dat is. Die zeiden dat die ook goed was voor vacht problemen. Weet iemand ervan
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#309540
croket schreef: Ik heb nog een vraag he. IK was vis olie of borage olie aan het zoeken, maar kon ik die niet kregen, ik ging vragen bij een dieren winkel en die gaven me hokamix. Weet iemand wat dat is. Die zeiden dat die ook goed was voor vacht problemen. Weet iemand ervan
Van Hokamix weet ik niks, maar vis of borageolie kan je gewoon bij de Etos of Hema of de Tuinen halen.
Door Lizzy
#309954
croket schreef: Ik heb nog een vraag he. IK was vis olie of borage olie aan het zoeken, maar kon ik die niet kregen, ik ging vragen bij een dieren winkel en die gaven me hokamix. Weet iemand wat dat is. Die zeiden dat die ook goed was voor vacht problemen. Weet iemand ervan
Hokamix is troep. Dat moe tje niet hebben. Ik hoop niet dat je dat al gekocht hebt? Misschien is terugbrengen nog een optie!

Goed, vis en borageolie moet je gewoon in een drogist of reformwinkel kopen. Dit is allemaal voor menselijke consumptie maar kun je natuurlijk ook voor je hond gebruiken. Je gebruikt alleen een lagere dosering.
Door croket
#310016
gelukkig heb ik die nog niet gekocht, ze hebben me een tester gegeven. Die heb ik wel aan de hond gegeven maar die heeft daarna gekots. Daarom vroeg ik dat. Maar bedankt voor de advies
Door Laura2004
#310141
croket schreef: gelukkig heb ik die nog niet gekocht, ze hebben me een tester gegeven. Die heb ik wel aan de hond gegeven maar die heeft daarna gekots. Daarom vroeg ik dat. Maar bedankt voor de advies
Ik koop visolie capsules bij de hema.
Door Lizzy
#324406
amber2 schreef: Beetje late reactie nog, maar waarom is Hokamix volgens jou troep Lizzy? Het is toch gewoon een kruidenmengsel?
Ten eerste vind ik niet alles wat natuurlijk is (placht te zijn) ook per definitie goed. Ten tweede vind ik dat een gezonde hond niet zomaar standaard allerlei kruiden moet toedienen. Ten derde is het volstrekt onduidelijk wat er nou EXACT in dat Hokamix zit en in welke hoeveelheden (en alles wat niet duidelijk aangeeft hoeveel van iets in een middel zit, dat moet ik niet. Zo staat er dat er natuurlijke vitamine en mineralen in het middel zitten. Welke vitamine en mineralen en in welke hoeveelheden? Ik heb het nergens kunnen vinden en dat vind ik dus raar).

En dan quote ik nog even een stukje uit een rechtzaak die Dhont gewonnen heeft (die Hokamix tegen hem had aangespannen vanwege zijn kritische uitlatingen over het poeier):

"Dhont heeft een rapport over Hokamix-30 geschreven naar aanleiding van twaalfhonderd klachten die hem erover bereikten. In het rapport, dat hij op kleine schaal heeft verspreid, noemt hij het middel zelfs gevaarlijk vanwege de schadelijke werking die het op het beendergestel van viervoeters zou hebben".

Ik laat dit soort onbeduidende tita-tovenaar-mengseltjes liever in de winkel ;D!

Oh, quote ik nog even dit van een Hokamix site:

"Het woord Hokamix30 zegt het al, een mix van 30 verschillende plantenkruiden, met elk zijn of haar eigen functie(s) in het lichaam. Om u een aantal voorbeelden te noemen: zo werkt Solidago Virgaurea (Echte Guldenroede) stimulerend op de nieren en heeft het effect bij urineweginfecties. Anisum Pimpenella (Anijs) bevordert de vertering en werkt tegen darmkrampen en een opgeblazen gevoel, met een positief effect op de lever en gal. Urtica dioica (Brandnetel) heeft een gunstig effect op afgesleten kraakbeen en ondersteunt bij de bestrijding tegen allergie (bijv. eczeem). Lappa Major (Grote Klis) bevordert de afgifte van afvalstoffen uit lever en nieren, stimuleert de afgifte van spijsverteringssappen, heeft een anti-histamine-achtige werking belangrijk bij allergische huidaandoeningen. En zo nog vele andere kruiden".

Er worden vier kruiden genoemd. Wat zijn de andere 26 kruiden? Voordat ik iets geef aan mijn hond, wil ik toch alle 30 kruiden weten die erin zitten?
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 24 mei 2005, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door amber2
#324540
Ben met je eens dat niet alles wat natuurlijk is ook meteen goed is, maar om het troep te noemen is wel weer het andere uiterste... Ben ook met je eens dat je een kruidenmengsel als hokamix niet standaard aan een gezonde hond moet gaan voeren. En er schijnt wel een lijst beschikbaar te zijn waarop een groot deel van de kruiden die in hokamix gebruikt worden staan, dat staat ook nog wel ergens op dit forum. Welke hoeveelheden van alles precies zullen de meeste fabrikanten je niet vertellen, of het nou om voer of een supplement/kruidenmengsel gaat. Wel vind ik ook dat de informatie die ze bij hokamix geven een beetje onduidelijk is. Bijvoorbeeld doordat ze, zoals jij zegt, schrijven dat het een natuurlijk vitamine-mineralenmiddel is. Ergens verderop leggen ze dan wel weer uit dat het puur de vitamines en mineralen zijn die van nature in de kruiden voorkomen dus geen synthetisch toegevoegde. Wat ik heel erg mis op hun site en verpakking is dus die lijst (die blijkbaar wel aan te vragen is) met de belangrijkste kruiden die ze gebruiken. Maar wat voor schadelijke werking zou hokamix dan kunnen hebben op het beendergestel? Daar kan ik me niets bij voorstellen namelijk, van elk individueel kruid krijgt de hond/kat per dag zeker geen overdosering binnen toch, als je je aan de aangegeven hoeveelheden houdt tenminste?! En klopt dat echt, van die 1200 mensen die negatieve ervaringen hebben gehad met hokamix...? Heb er ook wel positieve berichten over gehoord, maar 1200 negatieve berichten zou mij er denk ik wel van weerhouden om het eens te gaan proberen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door