Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tamara
#3101344
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje, mijn golden is nu bijna 5 jaar en heeft af en toe last van haar linker voor voet.
Nu zijn wij al naar verschillende dierenartsen geweest toen ze 1,5 jaar was.
Toen zei de ene 'opereren' en de ander 'laat het maar zo, komt vanzelf goed'.
We hebben dus niks gedaan en het bleef goed tot 4 weken geleden.
Nu heeft ze dit al weer 3 keer gehad. Houd haar been inene omhoog en rent verder op 3 benen.
Ze heeft er geen pijn in en na 2 minuten rent ze er gewoon weer volop op.
Het komt nu alleen steeds 'vaker' voor. Heeft iemand misschien ervaring hiermee?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3101355
Een van mijn honden doet dit ook. Dat komt bij haar omdat haar (toevallig ook linker) voetje van de onderkant tussen de kussentjes heel gevoelig is. Als ze buiten op een steentje of stukje hout trapt loopt ze ook een stukje kreupel.
Je zou tussen de kussentjes kunnen kijken, of dat er anders uit ziet als bij haar andere voorpoot. Als dat zo is dan zou je het, afhankelijk van hoe het eruit ziet, ergens mee kunnen behandelen.
Op momenten dat het bij mijn hond te erg gaat worden (constant kreupel lopen en veel likken), krijgt ze buiten tijdelijk schoentjes aan.
Door Ellie
#3101403
Hoe weet je of ze geen pijn heeft? Honden zijn bikkels en laten nix merken. Je zou haar pijnstilling kunnen geven en kijken of het dan weg is: dan weet je zeker of ze pijn heeft. Als het van binnen zit, voelt ze het niet als je er op drukt of zo. Dus ik zou zeggen: voetzooltjes goed nakijken (ook tussen haar kussentje en anders...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door