Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#3101334
          • Hallo lezers,

            Vandaag sprak ik Eva de Vette.
            Eva is student Dier- en Veehouderij.
            Afstudeerrichting Dier- en gezondheid
            Hogeschool Inholland te Delft.

            Eva doet onderzoek naar rauwe voeding bij katten.


            Eva is een leuke spontane meid en ik zou haar gunnen dat zij voldoende ingevulde formulieren terug krijgt zodat dit een representatief beeld van ons kan opleveren.
            De vragen heeft zij niet uitsluitend door Eva opgesteld maar zijn door meerdere factoren tot stand gekomen.


            Zouden jullie een bijdrage willen leveren voor haar onderzoek?
            Ik was er aan begonnen maar vond hem erg statisch en ik had het idee dat ik 1 richting in geduwd werdt.
            Dit heb ik met Eva besproken en zij legde mij uit dat er inderdaad helaas weinig flexibiliteit per vraag is.
            Daarom is er aan het einde van de enquete ruimte om de antwoorden toe te lichten.

            In het kader van haar afstuderen doet zij een enquete-onderzoek naar mensen die hun dier rauw voeren.
            Er zijn twee enquetes.
            1. Is voor mensen die hun kat volledig of bijna volledig rauw voeren. Uitsluitend rauw of daarnaast een deel blik of brok
            2. Is voor mensen die hun kat een deel rauw voeren. Daarnaast blik of brok




              Volledig of bijna volledig rauw : http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=229761

              Niet volledig rauw : http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=230972

              Names Eva alvast heel vriendelijk bedankt voor de genomen moeite!! :) :daisy:
Laatst gewijzigd door Zaniematsu op zo 19 apr 2015, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#3101590
Dit zijn nagenoeg/precies ? dezelfde vragen als een paar weken geleden. . toen bij de hondenafdeling
Past dit niet gewoon in t plaatje van EP&Co , als t niet aan de samenstelling ligt dan gaat t mis met hygiëne.  .
Door Eva_Student
#3101591
Lizzy schreef: Deze enquete gaat niet over rauw voeren maar over de hygiene daarom heen.
Ik ben de student van het onderzoek en zou graag even reageren.
Het klopt dat een wat groter deel van de enquete over hygiene gaat, omdat bij dit onderwerp veel factoren meespelen.
De enquete gaat echter ook over de voeding, het aantal voermomenten, de manier van aanbieden van de voeding, de reden van overstappen op een vers vlees dieet en een aantal gezondheidsaspecten. Het klopt dus wel dat het lijkt alsof een groot deel van de enquete over hygiene gaat, maar er worden ook zeker andere aspecten meegenomen die waardevol zijn voor mijn onderzoek.

Deze enquete is trouwens maar 1 deel van mijn afstudeeronderzoek (voor mijn HBO opleiding), daarnaast doe ik ook nog diverse interviews bij voedingsexperts, dierenartsen (ook een aantal die vers vlees adviseren) en een gedragsbioloog. Het is dus niet zo dat mijn hele onderzoek alleen over hygiene gaat.

Als jullie vragen hebben hoor ik het graag. Het is aan het einde van de enquete ook mogelijk om nog allerlei opmerkingen te plaatsen die niet aan bod zijn gekomen in de enquete. Ik ben hier erg benieuwd welke extra input ik krijg van katteneigenaren :).

Ik wil alvast de kattenbaasjes die de enquete hebben ingevuld heel erg bedanken ;) :thumbup:

Ps. Ik wil nog even benadrukken dat het belangrijk is om de juiste enquete in te vullen, omdat ik de resultaten van een volledig vers vlees dieet en een gecombineerd dieet gescheiden moet houden voor een betrouwbare uitkomst van mijn onderzoek.
Door Eva_Student
#3101593
Too schreef: Dit zijn nagenoeg/precies ? dezelfde vragen als een paar weken geleden. . toen bij de hondenafdeling
Past dit niet gewoon in t plaatje van EP&Co , als t niet aan de samenstelling ligt dan gaat t mis met hygiëne. .
Dezelfde vragen als een paar weken geleden? Dan is er denk ik iemand die een gelijk soort onderzoek heeft gedaan. Ik doe alleen onderzoek naar katten en heb geen idee van wie de enquete over honden is.

Mijn onderzoek is niet gericht op wat er fout gaat of het afraden van een vers vlees dieet, het is een objectief onderzoek.
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#3101595
Het klopt inderdaad dat het om een objectief onderzoek gaat.

Ik heb een gesprek gehad met een aantal studenten en hun opdrachten en onderzoeken.
Daarbij viel mij op hoe streng ze zijn op het punt objectiviteit!  Daar staat of valt je hele onderzoek mee!
Ook wel logisch eigenlijk :-)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3101603
Ingevuld maar volgens mij zit er een fout in de vraag op pagina 9.

Daar staat namelijk de volgende vraag: Hoeveel katten eten een volledig vers rauw vlees dieet?
Er is niet de optie om 0 in te vullen dus ik denk dat de vraag verkeerd is gesteld en het moet zijn hoeveel katten een combinatie dieet volgen?
(gaat om de vragenlijst over combinatie van rauw met ander voer)
Door Eva_Student
#3101607
dinky89 schreef: Ingevuld maar volgens mij zit er een fout in de vraag op pagina 9.

Daar staat namelijk de volgende vraag: Hoeveel katten eten een volledig vers rauw vlees dieet?
Er is niet de optie om 0 in te vullen dus ik denk dat de vraag verkeerd is gesteld en het moet zijn hoeveel katten een combinatie dieet volgen?
(gaat om de vragenlijst over combinatie van rauw met ander voer)
Ontzettend bedankt voor de opmerking, dit was mij niet opgevallen. Ik heb het aangepast naar: hoeveel katten eten vers rauw vlees?.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door