Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anneke B
#3100898
Hallo.
Mijn pup van 16 weken krijgt kvv.Nu wil ik drie keer per week een klein beetje karnemelk of kwark of yogert bij doen.Wat is nou het beste om te geven en hoeveel voor een klein hondje.
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3100901
Hier krijgen ze alle 3 afgewisseld. Of het goed is geen idee om eerlijk te zijn. Wel geef ik alleen de onbewerkte versie, dus niet bv kwark-banaan. Ik geef meestal zo'n 3 eetlepels voor een hond van 24kg. Dit 2x per week.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door Anneke B
#3100905
Als ik het ga geven haal ik het in de bio winkel zonder smaakjes dus naturel.
Ik wist niet dat er geitenkarnemelk bestond.
Wat is daar beter aan dan gewone karnemelk.
Door Lizzy
#3100910
[quote="Anneke B"]
Hallo.
Mijn pup van 16 weken krijgt kvv.Nu wil ik drie keer per week een klein beetje karnemelk of kwark of yogert bij doen.Wat is nou het beste om te geven en hoeveel voor een klein hondje.
[/quote]

Zijn er specifieke redenen datje zuivel wilt geven? Want eigenlijk heeft een hond (ook een pup) geen zuivel nodig.
Door Anneke B
#3100918
Nee er zijn geen redenen voor.
Ik dacht omdat ik lees dat veel mensen het doen voor de darmflora goed te houden.
Ik lees dat het werkt als probiotica en dat het vlooien voorkomt en het voorkomt traanoogjes.
Dus ik dacht baad het niet dan schaad het niet.Tenminste dat denk ik.
Door Lizzy
#3101126
[quote="Anneke B"]
Nee er zijn geen redenen voor.
Ik dacht omdat ik lees dat veel mensen het doen voor de darmflora goed te houden.
Ik lees dat het werkt als probiotica en dat het vlooien voorkomt en het voorkomt traanoogjes.
Dus ik dacht baad het niet dan schaad het niet.Tenminste dat denk ik.
Door Danny
#3101579
Bij mij krijgen ze 's morgens na het eten een klein scheutje geitenyoghurt. Omdat ze het lekker vinden, is een beetje een gewoonte geworden...ze staan gewoon te wachten op hun toetje.
Door fransbulletje
#3101640
Jules en Hugo krijgen ook na hun eten altijd een scheutje geitenyoghurt, zonder gaan ze echt niet bij hun bak weg.
Ze eten 1 x per dag en krijgen dan s'morgens als ontbijt ook een scheutje geitenyoghurt. Eerder spuugden ze aan het einde van de middag wel eens wat gal en dat is met de geitenyoghurt smorgens over.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3101679
Ik geef altijd 's avonds voor het slapengaan Saartje altijd een scheutje geitenmelk.
Wellicht kan ik dat beter vervangen door geitenyoghurt? is dat nog beter voor de maag/darm?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door