Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door NUTTAH SBT
#29178
Sinds 3 weken heb ik er een Staffordshire Bull Terrier reutje bij. Vanaf de Pedigreepuppiebrok die hij kreeg bij de fokker, ben ik binnen een week overgestapt op Carnibest, wat mijn andere honden ook eten.
Nu zit ik met een probleempje. Na een bolus gedraaid te hebben, draait hij zich om, om zich vervolgens te goed te doen aan zijn drol. :-\ Ik corrigeer dit want ik wil niet dat dit gedrag zich verder gaat ontwikkelen.
Misschien is er hier iemand die dezelfde ervaring heeft met een pup. Ik ben benieuwd wat hier de oorzaak van kan zijn en of overgaat.

Ingrid
Door Lupa
#29183
ik denk dat je pup dat heeft aangeleerd in de nest ???
vermoed dat het met gedrag te maken heeft, mischin kun je het ook vragen bij yallaforum,dat is een forum vvor gedragsproblemen.
Ik ben zeer beniuwd hoe het afgeleerd kan worden behalf dan met verbieden.
Mijn eerste gedacht is, zodra je pup gepoept heeft snel je mooiste speltje pakken en weg lokken van de drol, hij moet even de gewonte doorbreken
Laatst gewijzigd door Lupa op ma 08 dec 2003, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#29229
mee eens...gedrachtsprobleem. Verbieden van kleins af aan en op een gegeven moment is het gewoon over.
Door Janet
#29248
Nog niet 'verbieden'. Lok 'm weg met iets extreem lekkers en een hoog stemmetje. Ruim ook niet meteen de ontlasting op (bij ongelukjes binnen). Zet de pup eerst supervrolijk in een andere ruimte en ruim het ongelukje op als de pup het niet ziet. Doet ie dit ook buiten? Trek 'm zachtjes aan z'n riem mee, onder het lokken met een speeltje of zo. Uiteindelijk valt 't kwartje heus wel.
Door Lupa
#29297
inderdaad nog niet verbieden, want de pup kan de konnectie leggen tussen straf en drol dus mischin raakt hij in de waar wat zijn drol betreft, consequentie zou kunnen zijn niet meer buiten willen poepen, of niet meer in jou bijzijn willen poepen
Laatst gewijzigd door Lupa op ma 08 dec 2003, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#29311
Na 9 honden nog nooit een probleem gehad met poep eten...het zal dus wel werken wat ik doe LOL.

Nu is er een groot verschil tussen straffen en straffen hoor ;)
Door NUTTAH SBT
#29312
Als ik het goed begrijp denken jullie niet dat het een medische oorzaak kan hebben?
Ik lok hem idd weg erbij door hem af te leiden en dat gaat best goed, maar ik moet er wel bovenop blijven zitten om te zorgen dat het gedrag geen ingesleten gewoonte gaat worden. Overigens heeft ie alleen de behoefte om zijn eigen drollen op te eten en niet die van mijn andere honden. Gelukkig maar ;D

Ingrid
Door Paul_Barte
#29314
Ingrid die kans is bijna nihil!! Het kan zijn omdat de pup eerst opbrokken heeft gestaan dat de darmflora niet lekker functioneerd.
Het versvlees wordt dan niet optimaal verteerd en er blijven nog wat 'lekkere' dingen inzitten die de hond opnieuw wilt gebruiken.

Veel pups doen dit uit gewoonte omdat in het nest de moeder ook altijd de ontlasting opeet. Geen probleem van maken, stopt vanzelf maar beslist niet toelaten want anders wordt het een gedragprobleem.
Door ~anna~
#29478
Heb ik met mijn brokken pup ook gehad in het begin toen ze zag dat ik het opruimde at ze het de volgende keer snel op ik dacht ook dat komt door dat verse voer wat ze bij ons meteen kreeg.Nu kan ik op ruimen is niks aan de hand.Poep van andere honden hoefden ze niet.Nu wacht ze rustig tot ik klaar ben met haar poep opruimen.
Door jeanne
#29479
zou je er niet snel iets heel smerigs overheen kunnen doen? peper ofzo? Ja, misschien een domme vraag, maar schoot me ineens te binnen. :-\
Misschien dat ie het dan vies vind en dus niet meer opeet :-\
Door NUTTAH SBT
#29811
Ik denk dat ik weinig kans krijg om er peper overheen te strooien. ;D Als ie nl zijn drol gedraaid heeft, draait ie zich meteen om om zich vervolgens te goed te doen eraan :P. Eenmaal afgekoeld hoeft ie hem niet meer, hahaha, hij is selectief!!!!!!! Nee eigenlijk is het logisch als ik het wat "bestudeer" Na het poepen is zijn eerste impuls, het op te willen ruimen, dit zal hij idd wel gezien hebben van mams in het nest. Als ik dit doorbreek met afleiden ervan, taalt ie er later niet meer naar. Ook al ligt die drol nog in de tuin. Ff goed erbovenop zitten en dan komt het vast goed. ;)
Maarrrrrrrrr het is zeker vies hoor, bleeeeeeeeh, vooral als ie na zo'n drollehapje, je zo lekker enthousiast zoals een staffie betaamt, kwam begroeten met een heerlijke drollenlik ;D ;D

gr Ingrid
Door ~anna~
#29910
[quote="NUTTAH SBT"]
Ik denk dat ik weinig kans krijg om er peper overheen te strooien. ;D Als ie nl zijn drol gedraaid heeft, draait ie zich meteen om om zich vervolgens te goed te doen eraan :P. Eenmaal afgekoeld hoeft ie hem niet meer, hahaha, hij is selectief!!!!!!! Nee eigenlijk is het logisch als ik het wat "bestudeer" Na het poepen is zijn eerste impuls, het op te willen ruimen, dit zal hij idd wel gezien hebben van mams in het nest. Als ik dit doorbreek met afleiden ervan, taalt ie er later niet meer naar. Ook al ligt die drol nog in de tuin. Ff goed erbovenop zitten en dan komt het vast goed. ;)
Maarrrrrrrrr het is zeker vies hoor, bleeeeeeeeh, vooral als ie na zo'n drollehapje, je zo lekker enthousiast zoals een staffie betaamt, kwam begroeten met een heerlijke drollenlik ;D ;D

gr Ingrid

[/quote]mijn pupje was niet zo selectief at het bij de volgende uitlaat alsnog op ik de kids op het hart drukken ruim haar drollen op en denk erom niet terug komen zonder drollen!
Door jeanne
#31011
zo leer je wel meteen je kinderen dat je de drolletjes van je hond dient op te ruimen. Deed iedereen dat maar hier in het dorp!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door