Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cody
#3100640
Hallo,

Onze hond krijgt zinds een paar maanden medicijnen voor zijn schildklier, omdat deze niet meer functioneert, hij kreeg voorheen altijd 1 maal daags zijn eten, nu met de medicijnen die hij smorgens en savonds krijgt, krijgt hij twee maal daags eten gezamenlijk met zijn Medicijnen dus, kan je ook 1 maal daags voeding geven, wie heeft hier ervaring in.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Door doranto
#3100811
charmed schreef: Je moet de medicijnen een half uur voor het eten geven anders werkt het niet voldoende.
Inderdaad. Heeft je da niet gezegd dat het juist niét samen met het eten gegeven mag worden?
Je zou m.i. dus gerust 1xdaags kunnen voeren.
Door Cody
#3101019
Hallo,
Jazeker heeft de da dat vermeld, en zo doen we het nu ook,ook iedere dag op dezelfde tijd, alleen bij twee maals vlees geven word zijn portie zo klein, geef liever 1 maal daags indien dit kan ivm medicatie, dus dacht zijn vast wel mensen hier die er ervaring in hebben...
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3101129
Ik geef mijn hond maar 1 maal per dag te eten, en zijn waarden zijn van 13 naar 35 gegaan.
Krjgt smorgens een grotere dosis dan savonds. Eten krijgt hij in de middag/avond
Door BlissSpirit
#3101280
Hier krijgt Bliss ook maar 1x per dag eten.
En dat is meestal zo rond ons avondeten.
Haar meds krijgt ze tussen de middag en voordat we naar bed gaan. Gaat prima.
Door *Axel*
#3101282
Dit wordt zo vaak veekeerd gedaan.

Schildklierhormonen moeten MINDESTENS 3h VOOR het eten of 1,5h NA het eten gegeven worden. In een 12-14h interval.

Dus 1x voeren is geen probleem
Door BlissSpirit
#3101304
*Axel* schreef: Dit wordt zo vaak veekeerd gedaan.

Schildklierhormonen moeten MINDESTENS 3h VOOR het eten of 1,5h NA het eten gegeven worden. In een 12-14h interval.

Dus 1x voeren is geen probleem
Precies, daarom doe ik het ook zoals boven beschreven. Afbeelding
Door Kiraly
#3101345
Oeps, mijn hond heeft ook schildkliertabletjes, wist niet dat er zoveel tijd tussen moet zitten. Is ook niet gezegd. Wat wel gezegd werd is dat ik maar moest kijken hoe ze het erop deed. En als ze druk werd dan maar een pilletje of een halve eraf moest halen. En 2x per dag geven. Dus weer wat geleerd!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3101360
Cody schreef: Hallo,
Jazeker heeft de da dat vermeld, en zo doen we het nu ook,ook iedere dag op dezelfde tijd, alleen bij twee maals vlees geven word zijn portie zo klein, geef liever 1 maal daags indien dit kan ivm medicatie, dus dacht zijn vast wel mensen hier die er ervaring in hebben...
Geef je nog andere medicatie dan schildklierhormonen?
Zo nee, dan is het juist beter om het niet te kort op een maaltijd te geven, dus is 1 dgs voeren geen probleem.
Gebruikersavatar
Door Lady_B
#3102443
Ik slik zelf schildklier hormoon... en neem het minstens een half uur voor het ontbijt. Op verschillende tijden zelfs... Ik heb 3 jaar lang op hetzelfde tijdstip genomen, maar merk geen verschil met verschillende tijden en vaste tijden. Van de dokter moet het ook minstens een half uur voor het ontbijt. Ik weet niet waar de langere tijden vandaan komen die hierboven genoemd worden.
Door tt-tjes
#3105505
Ik geef het Fjurdy 's morgens een uur voor zijn eten, en 's avonds ook. Ik kan het niet anders verdelen omdat Fjurdy 4x daags te eten krijgt vanwege zijn pancreatitis.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door