Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3100672
Ons pupje kwam vandaag thuis! Ze komt uit een grote roedel met 14 pups en is dus veel beweging en gezelschap gewend. Als we uit haar buurt zijn, jankt ze. We negeren dit.
Maar hoe pakken we de nachts aan? Ik lees verschillende tips. 1 ding is zeker, mee op de kamer gaat ze niet! Ik wil wel beneden slapen, maar ze komt echt niet boven!
Hoe denken jullie er over?
#3100673
Bexke schreef: Ons pupje kwam vandaag thuis! Ze komt uit een grote roedel met 14 pups en is dus veel beweging en gezelschap gewend. Als we uit haar buurt zijn, jankt ze. We negeren dit.
Maar hoe pakken we de nachts aan? Ik lees verschillende tips. 1 ding is zeker, mee op de kamer gaat ze niet! Ik wil wel beneden slapen, maar ze komt echt niet boven!
Hoe denken jullie er over?
Ik heb de eerste nachten in de kamer geslapen vlak naast haar.
#3100680
Ik kan me wel voorstellen dat ze jankt. Ze komt uit een grote familie en is hier 8 weken lang onafscheidelijk van geweest.
Als ze honger had, dan kon ze terecht bij haar moeder, had ze het koud dan kroop ze tegen haar broers en zussen aan en als ze zich verveelde was er altijd iemand die met haar wilde spelen.
Dat is nu allemaal weg.
Geef haar een beetje de tijd en ga vooral beneden bij haar slapen als je niet wilt dat ze (voor eventjes) bij je boven slaapt.
Ik zou haar gejank zeker niet negeren. Laat haar rustig aan haar nieuwe omgeving en familie wennen, zodat ze je kan gaan vertrouwen.

Komt vast goed.
Heel veel plezier met haar!
#3100685
judith vd schreef: Ik kan me wel voorstellen dat ze jankt. Ze komt uit een grote familie en is hier 8 weken lang onafscheidelijk van geweest.
Als ze honger had, dan kon ze terecht bij haar moeder, had ze het koud dan kroop ze tegen haar broers en zussen aan en als ze zich verveelde was er altijd iemand die met haar wilde spelen.
Dat is nu allemaal weg.
Geef haar een beetje de tijd en ga vooral beneden bij haar slapen als je niet wilt dat ze (voor eventjes) bij je boven slaapt.


Zo had ik het zelf in gedachten, blij dat er nog mensen die redenering delen



We geven haar uiteraard lekker veel aandacht, enkel opt moment dat ze jankt gaan we ze niet van ocharme enz betuttelen, om dit gedrag niet aan te moedigen
#3100688
Vertrouwen is het grootste geschenk wat je een pupje kunt geven. Waarom negeren? Ze is er pas 1 dag en kent nog niets bij jullie in huis. Zorg dat je niet uit haar zicht bent, neem haar mee als je even uit de kamer gaat. Het is nog een baby.

Beneden slapen lijkt mij een uitstekend plan. Zorg dat ze zich thuis voelt en vertrouwen in jullie gaat krijgen.
#3100692
Mijn pups hebben altijd een week of 2 naast mijn bed geslapen, in een hoge doos. Als pupje huilde ging mijn hand in de bak en pupje was stil en gerustgesteld. Als dat allemaal prima gaat, afbouwen. Nooit problemen mee gehad. Ook de waarschuwingen,...nooit je pup mee naar de slaapkamer dan kom je er nooit meer vanaf, heb ik netjes in de wind geslagen. Een baby neem je ook bij je als het eenzaam of verdrietig is, een pup die uit zijn vertrouwde omgeving geplukt wordt, weg bij broertjes, zusjes en moeder, die is gewoon eenzaam en zoekt (nest) warmte. Dus lekker naast het bed.
#3100695
Erna schreef: Vertrouwen is het grootste geschenk wat je een pupje kunt geven. Waarom negeren? Ze is er pas 1 dag en kent nog niets bij jullie in huis. Zorg dat je niet uit haar zicht bent, neem haar mee als je even uit de kamer gaat. Het is nog een baby.

Beneden slapen lijkt mij een uitstekend plan. Zorg dat ze zich thuis voelt en vertrouwen in jullie gaat krijgen.
Precies vertrouwen is waar het om draait! Ik heb weken in de kamer vlakbij haar geslapen. Het gevolg is nu dat ik rustig drie uur of langer weg kan gaan (is nooit langer als een paar uur trouwens), als ik zeg dat Saartje even op het huisje moet passen gaat ze al naar de bench op de gang.
De deur van de bench staat gewoon open.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op vr 17 apr 2015, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
#3100696
Erna schreef: Vertrouwen is het grootste geschenk wat je een pupje kunt geven. Waarom negeren? Ze is er pas 1 dag en kent nog niets bij jullie in huis. Zorg dat je niet uit haar zicht bent, neem haar mee als je even uit de kamer gaat. Het is nog een baby.

Beneden slapen lijkt mij een uitstekend plan. Zorg dat ze zich thuis voelt en vertrouwen in jullie gaat krijgen.
+1. Echt roerend mee eens.

Je laat een baby ook niet huilen omdat ie dat anders tot zijn 18e blijft doen.
#3100700
Kim_S schreef: +1. Echt roerend mee eens.

Je laat een baby ook niet huilen omdat ie dat anders tot zijn 18e blijft doen.
+2

Wij hebben 3 pups gehad en alle 3 hebben ze een paar weken naast het bed in de bench geslapen. Piepen en hand erin, maar dat was nooit lang nodig. Blijven piepen, plasje doen en weer naar bed. Hand erin was maar een paar keer. Ze weten echt wel dat je dichtbij bent.
Na een paar weken stapsgewijs de bench verhuisd naar de deur, de overloop en beneden de trap.
Omdat wij geen lange hondenharen boven willen hebben we een paar jaar een traphekje gehad.
Nu nog komen ze bijna nooit boven ook al kunnen ze dat wel. Alleen als het ze te lang duurt worden we wakker gemaakt. :biggrin2:
#3100701
keetje schreef: Mijn pups hebben altijd een week of 2 naast mijn bed geslapen, in een hoge doos. Als pupje huilde ging mijn hand in de bak en pupje was stil en gerustgesteld. Als dat allemaal prima gaat, afbouwen. Nooit problemen mee gehad. Ook de waarschuwingen,...nooit je pup mee naar de slaapkamer dan kom je er nooit meer vanaf, heb ik netjes in de wind geslagen. Een baby neem je ook bij je als het eenzaam of verdrietig is, een pup die uit zijn vertrouwde omgeving geplukt wordt, weg bij broertjes, zusjes en moeder, die is gewoon eenzaam en zoekt (nest) warmte. Dus lekker naast het bed.
+1
#3100712
Toen pupje Borke bij ons kwam waren we de eerste 5 weken vrij (ieder 3 weken, deels tegelijkertijd) en de eerste dagen was hij geen moment alleen. We hebben veel met hem op de grond gezeten, dan kwam hij tegen ons aan liggen.
Wij hadden en geurlap mee uit het nest en die lag in zijn bench, die ik met dozen kleiner had gemaakt.
Wel meteen aangewend dat hij in de bench in de woonkamer sliep en ik sliep daar pal naast.
Als hij piepte stak ik mijn hand uit, zodat hij wist dat ihij niet alleen was en contact kon maken.
Hij was nog maar 7 weken toen hij kawm, ik vond dat wel erg jong, maar dat was wat de RV blijkbaar zei toen.

Toen hij 12 weken was, gingen we weer werken (ik van huis uit) en kon hij al 2-3 uur alleen thuis blijven in de bench. Maar als hij er net is, zorg dan dat hij niet hoeft te piepen, zodat hij leert dat jullie zijn nieuwe familie zijn en dat het veilig is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door