Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3099828
Onze oude doggyride is echt aan zijn einde . De koets waar Noa altijd in zat , we hebben hem gekocht in 2007 .
Daar zat toen een wandelset bij . Dat ging altijd prima , ook op ruiger terrein .

We hebben nu ook een wat kleiner karretje , maar we willen er een grote kar bij kopen

We hebben eigenlijk helemaal geen ervaring met een zwenkwiel
En we zitten dus in dubio , er gelijk maar een zwenkwiel bij kopen ?

De kar die we op het oog hebben heeft ook een wandelset

Hoe stevig is zo,n zwenkwiel ? En kom je ook gemakkelijk door ruiger terrein heen ? 

Dit is de kar die we op het oog hebben

http://www.fietskar-winkel.nl/hondenfie ... -wandelset
Door Lil
#3099840
Ik had een doggy deluxe (is verkocht). Ik duwde mij half dood met dat rot wiel. Zwenkwiel ging heerlijk.  Ik kon hem ook vast zetten zodat hij niet zwenkt. Op echt ruig terrein zul je vast wiel moeten gebruiken.  Bos gaat wel met zwenkwiel. Hier zijn veldweggetjes met grind en kuilen dat gaat met geen enkel wiel.
Door Lil
#3099919
Nadeel van de doggy deluxe is dat hij zo groot is dat hij niet door een deur heen past zonder in te klappen/wiel eraf te halen. Voordeel: twee belgen tegelijkertijd erin leggen is geen probleem.
Door sella
#3099971
Ik kreeg mijn verkochte doggy de luxe prima door de schuurdeur en poort.
Ik heb er altijd spijt van gehad dat ik het zwenkwiel er niet bij had genomen.
Ooit komt  wel weer een doggyride en dan weer een de luxe met een zwenkwiel.
Door Irish
#3099981
Grote voordeel van die kar is dat hij zo ongeveer de enige is die 80kg kan dragen.
Met twee grote oude honden is dat wel een uitkomst. Veel karren gaan maar tot 45/55kg en dat is voor mij net te weinig.
Door Lil
#3099984
Irish schreef: Grote voordeel van die kar is dat hij zo ongeveer de enige is die 80kg kan dragen.
Met twee grote oude honden is dat wel een uitkomst. Veel karren gaan maar tot 45/55kg en dat is voor mij net te weinig.
Vandaar mijn keuze.
Hij moest hier door normale huis deuren en dat gaat dus niet.
Door sella
#3099988
Toch hangt dat van je woning af hoor Lil. Hier ging hij in huis ook prima, maar ik kon ook met de rolstoel prima door de deuren heen, de modernere woningen zijn volgens mij volgens die norm gebouwd?
Ik had overigens ook voor die zwaarte voor deze gekozen, een hond van 45 kg waar je hem voor gebruikt tijdens de revalidatie en daarna de bedoeling voor pupmans Buffel. Ik dacht pup zal een maand of 3 zijn en moet even uitrusten in de kar en handige harrie Diego wil er ook bij, moet je er niet aan denken dat hij door zijn assen gaat.
Maar ik zou hem zelfs nu weer willen gebruiken met 2 oudjes van 40 kg. Gelukkig moet ik nog lang wachten voor het oudjes zijn :D
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3100002
Zwenkwiel en strand en duin is verschrikkelijk.  :-X Daar heb je een vast wiel voor nodig. Mijn kar past ook prima door ons huidige huis, maar in ons oude visserhuisje ging het niet, daar waren de deuren smaller.
Door sella
#3100057
Die kan je sowieso omhoog draaien voor het fietsen, en het is geen klik systeem als de zijwielen. Wat ik mij nog herinner is dat ik daar steeksleuteltjes voor nodig had dat ik hem opborg.
Door Lil
#3100066
Irish schreef: Is het wiel makkelijk te vervangen? De wielen aan de zijkant hebben druk-systeem, maar ik bedoel het vaste wiel/zwenkwiel, kan je die makkelijk wisselen?
BIJ de mijne zat er een schroef met grote knop.  Zo los of vast gedraaid of gewisseld etc.

Rolstoel past hier niet door de deuren en heel oud is dit huis niet.  Het is jonger dan ik haha.
Door smulpaap
#3100098
Dat vind ik dus het enigste minpunt van de grotere karren . De vorige kon hier ook niet zomaar de schuur ingezet worden .
Maar verder was de oude kar zeer robuust . Het canvas loei sterk , stevige ritsen , goede banden .
We hebben de oude kar dik 7 jaar gehad .
En ze hadden het ook niet snel warm in de kar

Ik denk dat we er toch maar een zwenkwiel bij nemen
En we hebben gelukkig tuindeuren , op die manier kan de kar wel binnen staan  :biggrin2:
Noa haar oude koets stond op een gegeven moment  buiten onder een dekzeil
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door