Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nick B
#3099263
Hallo allemaal, mijn naam is Nick en ik ben een student.  Voor mijn scriptie doe ik onderzoek naar de behoeftes van hondenliefhebbers. Hiervoor heb ik je hulp nodig. Ik zoek namelijk hondeneigenaren om mijn enquête in te vullen. Als je dit doet maak je bovendien kans op een waardebon van €50 van dieren-bon.nl of een hondensnack zak. Alvast bedankt!

Hier is de enquête te vinden: http://www.thesistools.com/web/?id=461098
Door Nick B
#3099320
Beste Erna,

Dat is jammer. Ik begrijp dat sommige mensen dit niet willen aangeven en daarom is het ook geen verplichte vraag.

Met vriendelijke groeten,

Nick
Door sella
#3099322
Ik ben ook afgehaakt bij de stellingen over hoe ik mij wil en zal voelen, er staan zoveel tegenstrijdigheden in 1 stelling dat ik die niet wil beantwoorden, en die moet juist beantwoord worden.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3099339
Angelique schreef: Kunnen ze geen studies meer maken zonder al die onzinnige enquetes.
Jawel, maar dan mag je zelf je onderzoeksgroep gaan afbakenen en dat kunnen ze bij de inholland niet [cynismeuit].
Gebruikersavatar
Door Hope
#3099392
Erna schreef: Ik ben afgehaakt bij de vraag hoe hoog het jaarlijkse inkomen is van mijn huishouden. De optie 'Gaat je niks aan' mis ik.
Ik vraag mezelf af waarom deze vraag in een enquête over honden staat.
De optie 'wat een onbeschofte vraag' zou beter zijn. Ook al is het dan kennelijk geen verplichte vraag (wat niet erg duidelijk wordt aangegeven) dan nog vind ik hem ongepast.

De vragen zijn wel erg lang. Lange zinnen.
Ik zou daar wat aan doen, het is niet heel duidelijk zo.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3099405
koekje schreef: Jawel, maar dan mag je zelf je onderzoeksgroep gaan afbakenen en dat kunnen ze bij de inholland niet [cynismeuit].
Hope schreef: Ik vraag mezelf af waarom deze vraag in een enquête over honden staat.
De optie 'wat een onbeschofte vraag' zou beter zijn. Ook al is het dan kennelijk geen verplichte vraag (wat niet erg duidelijk wordt aangegeven) dan nog vind ik hem ongepast.

De vragen zijn wel erg lang. Lange zinnen.
Ik zou daar wat aan doen, het is niet heel duidelijk zo.
Dat kunnen ze bij Inholland dan blijkbaar ook niet meer. Ik weet nog dat we met het halve gezin vragenlijsten aan het kopiëren waren, verpakken, adresseren etc toen mijn zus moest afstuderen. En dan wachten tot ze terugkwamen, anoniem en wel. Staat me iets van bij dat ze er 100 moest versturen en daar dan minimaal 10% van moest terugkomen voor de resultaten betrouwbaar waren ofzo. In elk geval kreeg ze toen iets van 62% terug.

Nu stel je een enquête op, schiet m af op een website, zet er iets tegenover en wacht op reactie's.
Door Nick B
#3099408
Hallo Hope,

Bedankt voor je tips!
De vraag over het inkomen wordt overigens gesteld om te kijken of dit invloed heeft op de behoeftes van hondenliefhebbers. Ik begrijp dat deze vraag niet bij iedereen wenselijk is en daarom hoef je ook maar uit drie inkomensklassen (sociale klasse, middenklasse en rijkere klasse) te kiezen. De grenzen van deze klassen zijn trouwens bepaald door de Nederlandse overheid.

Ik hoop zo het een en ander duidelijk te hebben gemaakt.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3099475
Nick B schreef: Hallo Hope,

Bedankt voor je tips!
De vraag over het inkomen wordt overigens gesteld om te kijken of dit invloed heeft op de behoeftes van hondenliefhebbers. Ik begrijp dat deze vraag niet bij iedereen wenselijk is en daarom hoef je ook maar uit drie inkomensklassen (sociale klasse, middenklasse en rijkere klasse) te kiezen. De grenzen van deze klassen zijn trouwens bepaald door de Nederlandse overheid.

Ik hoop zo het een en ander duidelijk te hebben gemaakt.
Dan nog is het not done om iemand te vragen naar zijn of haar inkomen.
Door Laura2004
#3099509
In Spanje is het heel normaal om in het eerste gesprek dat je met iemand hebt naar zijn/haar inkomen te vragen en zelfs naar die van zijn/haar ouders

Ik snap dat taboe nooit zo, maar dat zal wel komen omdat ik een nephollander ben. Nou voel ik verder ook niet de behoefte om deze enquête in te vullen, maar ik heb er werkelijk geen enkel probleem mee als iemand naar mijn inkomen vraagt. Ik zou het wel raar vinden als iemand in zo'n enquete naar mijn seksuele geaardheid vraagt ofzo, ik vind het niet nodig om mensen te informeren over welk geslacht mijn voorkeur heeft in bed
Door Esther Q
#3099525
Eckhart weet overal het antwoord op :biggrin2:


Ik haak af bij de eerste vraag, Nick B, omdat ik mij in beide antwoorden, in combinatie met de vraagstelling, niet kan vinden. Succes met je afstuderen, het zal vast wel lukken om het verplichte minimum aantal reacties bij elkaar te schrapen, hier of elders :)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3099886
Ik zou het wel raar vinden als iemand in zo'n enquete naar mijn seksuele geaardheid vraagt ofzo, ik vind het niet nodig om mensen te informeren over welk geslacht mijn voorkeur heeft in bed
Als ik mij niet vergis valt dit onder bijzondere persoonsgegevens die je nooit mag verwerken tenzij.
Net als geloof, afkomst (ras), medische gegevens enz.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door