Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#769685
Ik zag hier bij een ander topic een foto van de kippenvoeten. Die kan ik hier ook voor weinig geld kopen maar nog nooit gedaan want ze zitten in een grote zak van zo'n  3 kilo. Als ze het dan niet willen.... eet ik vogelvoetjessoep! Is zo'n voet voornamelijk bot met pees en vel of zit er ook nog wat vlees aan?? Wat ik bedoel is: als ik het als snackje tussendoor zou geven, is het dan niet teveel bot? Als ik Pike 's avonds laat bijvoorbeeld een enkel kippenekje geef dan spuugt hij midden in de nacht stukjes bot. Terwijl hij zijn gewone eten altijd binnenhoudt (hij krijgt een "complete" maaltijd: vleesbot met spier- en orgaanvlees en groentemix).
Door 202Spots
#769727
De voetjes zijn heel zacht hoor, bijna kraakbeen.
Er zit heel weinig vlees aan,maar wanneer je ze goedkoop kan krijgen dan is het 'n lekker snackje!
(en de nageltjes zijn trouwens ook vrij zacht) ;)

Afbeelding
Door PetraS
#901221
Onze kat Jopie eet van de kuikens altijd eerst de voeten af....ik ben dus erg benieuwd waar je aan deze kippenvoeten komt...ik heb ze nog nooit gezien!
Gebruikersavatar
Door pike
#901308
PetraS schreef: Onze kat Jopie eet van de kuikens altijd eerst de voeten af....ik ben dus erg benieuwd waar je aan deze kippenvoeten komt...ik heb ze nog nooit gezien!
Je hebt inmiddels een pb!
Door Laura2004
#901314
De hond van mijn moeder krijgt ze ook weleens, maar die doet niets anders dan ze begraven en weer opgraven en er dan even mee pronken om ze dan weer te begraven. Ik vraag me alleen af hoe het komt dat ze zo wit zijn? Het lijkt wel of ze gekookt zijn of gebleekt????

In Spanje verkopen ze ook pootjes van melklammetjes (ik weet niet of dat hier ook zo heet, het zijn heeeeeeeeeele jonge lammetjes) en deze zijn ook zo wit, mijn moeder had er 3 gekocht deze zomer voor de honden in de veronderstelling dat ze rauw waren en de honden vonden het heerlijk, ze waren boterzacht, maar aangezien ze zo wit waren hadden we (later) het idee dat ze gekookt waren, nooit meer gevraagd, maar misschien weet iemand hier hoe dat kom?
Door senna-husky
#901318
[quote author=pike link=topic=34258.msg769685#msg769685 date=1180608779Als ze het dan niet willen.... eet ik vogelvoetjessoep!
[quote][/quote]  ;D ;D ;D ja wij eten hier verlopig ook hanensoep hanen haché enz.
Laatst gewijzigd door senna-husky op wo 23 jan 2008, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#901394
Laura2004 schreef: De hond van mijn moeder krijgt ze ook weleens, maar die doet niets anders dan ze begraven en weer opgraven en er dan even mee pronken om ze dan weer te begraven. Ik vraag me alleen af hoe het komt dat ze zo wit zijn? Het lijkt wel of ze gekookt zijn of gebleekt????
Je zou het bijna zeggen. De voeten die ik koop zijn dus niet zo wit, die zijn gewoon velkleur, gelig dus en zien ook niet zo brandschoon uit.
In Spanje verkopen ze ook pootjes van melklammetjes (ik weet niet of dat hier ook zo heet, het zijn heeeeeeeeeele jonge lammetjes) en deze zijn ook zo wit, mijn moeder had er 3 gekocht deze zomer voor de honden in de veronderstelling dat ze rauw waren en de honden vonden het heerlijk, ze waren boterzacht, maar aangezien ze zo wit waren hadden we (later) het idee dat ze gekookt waren, nooit meer gevraagd, maar misschien weet iemand hier hoe dat kom?
Hier heet dat speenlam. Maar ik weet niet waarom het zo wit is. Ik heb ze nooit gezien en die loopvoeten van kip heb ik ook nooit zo wit gezien, ik zou het niet weten. De mijne zijn in elk geval onbehandeld.
Ik koop ze dus bij de poelier/pluimveeslachter. 1 euro voor een grote zak waar zo'n 45-50 loopvoeten (zo heten ze in de winkel) inzitten.
Door Laura2004
#901415
In Spanje zien die kippepootjes er dus zo uit als op de foto die Dory heeft geplaatst en bij het Islam Centrum hebben ze ook een koeienvoet en die is ook wit, net zoals die lamspoot met hoef.... Misschien dat Dory het weet....
Door Antonia
#901423
Op een mailing list voor mensen met Ierse Wolfshonden die barfen (IW-Barf) had men het onlangs ook over het voeren van kippenvoetjes als snacks. Daar wist iemand te vertellen dat deze voetjes een natuurlijke bron van glucosamine zijn.
Door jantjehermien
#901714
In China is het een snack.Mijn neef heeft een Chinese vrouw die eet ze gebakken met een sausje om te dippen.Tja en als ik dan moest kiezen ga ik toch voor de bleke,schone variant.  ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#901792
jantjehermien schreef: In China is het een snack.Mijn neef heeft een Chinese vrouw die eet ze gebakken met een sausje om te dippen.Tja en als ik dan moest kiezen ga ik toch voor de bleke,schone variant.  ;)
Ja dat zou ik ook doen, persoonlijk vind ik ze niet altijd even smakelijk uit zien. Maar hier ligt geen bleke variant in het schap! Maar ik denk dat ze ze dan zelf schoonkoken voor ze ze bakken. Ik heb bij de poelier ook gezien dat een Chinese ze kocht, en laatst vroeg eentje mij vol verbazing of Nederlanders ze ook eten (ik had toen een zak in mijn karretje liggen).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door