Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
#3099830
Hoor net op de radio dat vanavond in de Keuringsdienst van Waarde geconstateerd wordt dat kalkoenvlees vaak als lamsvlees verkocht wordt.....

Paard voor rund kan ik me nog iets bij voorstellen is allebei donkerrood en als je er niet veel van weet lijkt het op elkaar maar kalkoenvlees ziet er toch heel anders uit dan lamsvlees  ???

Ik ga in iedergeval kijken vanavond  :)
#3099848
Ik geloof dat het kalkoen-dijvlees, wel eens wat weg kan hebben van lamsvlees, als je er niet echt in thuis bent. Dat is veel roder en dradiger dan de filets en lamsvlees is ook niet altijd zo mooi rood.  Maar het is nog wel steeds een groot verschil, in kleur en structuur, al is het maar in de manier waarop het vet door het vlees loopt.
En de smaak, komt volgens mij toch niet in de buurt...  ::)
#3099860
pearlsofpassion schreef: Kalkoen is duurder dan kip, dus dat zou weinig zin hebben...  :biggrin2:
Misschien hier of in belgië, maar in duitsland niet. Daar is met regelmaat kalkoenfilet te scoren voor rond de €4/€5 de kilo. En dan is de kip echt duurder.
#3099864
Angelique schreef: Misschien hier of in belgië, maar in duitsland niet. Daar is met regelmaat kalkoenfilet te scoren voor rond de €4/€5 de kilo. En dan is de kip echt duurder.
Oh, de kipfilet durft hier goedkoper gaan.  Maar dan wel in bulk en ingevroren bij de buurtslagers.  Diezelfde kalkoenfilet zit je toch gemakkelijk een euro hoger dan de kip inderdaad. Maar soms staat hij ook aan 5 euro/kg (vanaf 5 of 10kg kopen). 

Van Duitsland weet ik het niet, maar in de regel is NL goedkoper voor vlees dan BE.  Alleen kip (en misschien konijn) dus niet.  Ik geloof dat er in BE nog een stuk meer kippen geslacht worden dan in NL en waarschijnlijk ligt dat dan daaraan.  Vlees van grotere dieren is hier normaal duurder.
#3099913
Klopt, ik ga vanavond ook zeker kijken!
Begrijp dan ook niet dat kalkoenvlees als lamsvlees geaccepteerd wordt.
Maarja, bij shoarma is er ook zelden sprake van lamsvlees en wordt vaak varkensvlees gebruikt (wat een grote schande is aangezien varken onrein is).

Gesjoemel met lamsvlees is voor mij dus zeker niet nieuw maar wel dat er kalkoenvlees voor gebruikt wordt......
Wanneer je eenmaal echt lamsvlees hebt gegeten dan weet je dat het een hele eigen smaak heeft dat niet te vergelijken is met kalkoen of varken.
#3099918
dinky89 schreef: Klopt, ik ga vanavond ook zeker kijken!
Begrijp dan ook niet dat kalkoenvlees als lamsvlees geaccepteerd wordt.
Maarja, bij shoarma is er ook zelden sprake van lamsvlees en wordt vaak varkensvlees gebruikt (wat een grote schande is aangezien varken onrein is).

Gesjoemel met lamsvlees is voor mij dus zeker niet nieuw maar wel dat er kalkoenvlees voor gebruikt wordt......
Wanneer je eenmaal echt lamsvlees hebt gegeten dan weet je dat het een hele eigen smaak heeft dat niet te vergelijken is met kalkoen of varken.
Dat heeft mij nou ook altijd verwonderd...
#3099926
Kalkoen is toch echt blank/wit vlees en lamsvlees is rood vlees . Alleen als je echt nog nooit beiden hebt gezien zou je er in kunnen lopen . Zelfs in blokjes zal ik kip en kalkoen onderscheiden van elkaar
#3099938
Ik heb me ook zitten verwonderen toen ik de aankondiging las, dus ik ga zeker vanavond kijken!

Kalkoen dijvlees komt qua kleur inderdaad wat overeen met lamsvlees. Maar daar houdt de vergelijking op! Structuur, geur en smaak zijn toch echt verschillend. Ik eet het allebei niet, maar ben wel nieuwsgiering hoe iemand, die blijkbaar geniet van een stukje lamsvlees, zich kan laten bedotten met kalkoen. :o
#3099946
Ruisje schreef: Ik heb me ook zitten verwonderen toen ik de aankondiging las, dus ik ga zeker vanavond kijken!

Kalkoen dijvlees komt qua kleur inderdaad wat overeen met lamsvlees. Maar daar houdt de vergelijking op! Structuur, geur en smaak zijn toch echt verschillend. Ik eet het allebei niet, maar ben wel nieuwsgiering hoe iemand, die blijkbaar geniet van een stukje lamsvlees, zich kan laten bedotten met kalkoen. :o
Als diegene nooit andere lamsvlees heeft gehad dan van die slager, dan zal die niet beter weten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door