Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3099569
..van de zon..
Ik ga lekker hondje uitlaten loopt aan de overkant een donkere krantenbezorger..heel hard te schreeuwen..volledig in zichzelf..fiets pleurt hij neer gaat een soort regendans doen..ziet er gewoon allemaal heel onberekenbaar uit..het trekt mijn aandacht en op het moment dat onze blikken elkaar kruisen voel ik mij zwaar onbestendig..ik voel dat hij blijft kijken..en hij blijft maar gebaren en schreeuwen..
Ik denk met alle respect maar hoe kan je zo'n figuur op klaarlichte dag in een buurt met heel veel kinderen de krant laten bezorgen..hij is doodeng..
Vervolgens moet hij een tuinpad op waar een prachtige rode dikke kater hem verwelkomt..dat is hij kennelijk "van huis uit"niet gewend dus hij begint een soort van gebarend en gillend de kat weg te jagen ..maar die denkt doei..racet het figuur naar zijn fiets..pakt uit zijn kranten tas een enorm ketting slot en gooit dit met al zijn hysterisch kracht en nog steeds al schreeuwend op die kat..WTF......
Dus ik flip helemaal en denk..als jij bang bent van een kat kan ik je met een AB aan mijn zijde wel ff toe gaan schreeuwen..hij werd alleen maar gekker ik moest dood en weg ..en mijn keel moest doormidden..hij sprak niet veel nederlands maar wat er uit kwam was alleen maar rottigheid..
Ik heb net de bezorgdienst van NRC gebeld omdat dit nog 1 van de weinige middagkranten is..ze moeten maar uitvogelen wie die deze kneus is..anders bel ik de politie..
Wat omstanders aangesproken die waren ook allemaal bang hem ...het zal allemaal wel... :boo: :boo: :boo: :boo: jezus wat ben ik over mijn zeik
#3099598
smulpaap schreef: Misschien iemand met een psychiatrische aandoening ?
Hier in de wijk lopen ook weleens mensen met een bepaalde aandoening
Ik denk dat het idd goed is dat je de NRC even hebt ingelicht
dat zou id best kunnen maar neem aan dat die ook gescreend worden oid... die man klinkt levensgevaarlijk en is t niet voor mensen dan wel voor dieren
#3099609
lianneke schreef: Ik kan eigenlijk niks racistisch ontdekken..
Wel een vreemde vogel.
Goed dat je gebeld hebt, wie weet wie of wat het volgende slachtoffer is van die ketting.
Ik kan ook weinig rascistisch ontdekken in het bericht verder, alleen is de informatie met betrekking tot de huidskleur van deze meneer totaal niet relevant lijkt mij, je wordt nu eenmaal toevallig met een bepaalde kleur geboren. Het maakt zijn gedrag niet erger of minder erg, het is wmb dus totaal onnodig om zijn huidskleur te vermelden, maar goed, ik denk dat ts niet de enige is die zich hier weleens schuldig aan maakt.
#3099711
Laura2004 schreef: Ik kan ook weinig rascistisch ontdekken in het bericht verder, alleen is de informatie met betrekking tot de huidskleur van deze meneer totaal niet relevant lijkt mij, je wordt nu eenmaal toevallig met een bepaalde kleur geboren. Het maakt zijn gedrag niet erger of minder erg, het is wmb dus totaal onnodig om zijn huidskleur te vermelden, maar goed, ik denk dat ts niet de enige is die zich hier weleens schuldig aan maakt.

Je hebt gelijk v.w.b. de huidskleur als "oorzaak"..maar t is meer een verwijzing/verwijt naar de enorme cultuurverschillen en normen en waarden vanuit het land waar deze meneer vandaan komt..ik ken toch weinig mensen die zo hysterisch op een kat reageren...als hij hem doodgeslagen had had hij waarschijnlijk nog niet gesnapt waarom ik mij zo ongelofelijk druk gemaakt had..Met het noemen van de huidskleur wilde ik eigenlijk alleen aangeven dat de meneer uit een land/omgeving/cultuur komt waar totaal anders gedacht wordt en dat vind ik heel kwalijk als je dan zo "de straat op wordt gestuurd"..
Degene die hem dit baantje bezorgd heeft snapt toch ook dat hij als krantenbezorger dieren etc. tegenkomt en als die man zich bij het verzamelpunt meldt om zijn kranten te halen zie je toch dat er iets niet in de haak is..wat de oorzaak ook is..dus ook als deze van psychische aard is.
Er zijn nu eenmaal landen waar dieren totaal geen waarde hebben maar in zo'n land loopt hij nu geen kranten...
En uiteraard is mijn andere zorg ook..is zijn hysterische gedrag echt alleen op dieren gericht of zou hij zo ook op mensen kunnen reageren...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door