Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
#30787
met qyan gaat het eigenlijk wel lekker, buiten zijn wisselende stemmingen.
aanstaande donderdag terug naar de orthopeed voor controle.
heb de stille hoop dat ie zegt dat we weer iets met hem mogen doen, als is het maar 5 minuten fietsen of los, want.....................................
WORDT ECHT KNETTERGEK VAN DAT BEEST!!!
vol energie, momenteel erg saggo en daarbij probeert meneer nog een tikkeltje agressief te worden ook >:(
kortom, hij is het er allemaal niet mee eens ;D
maar goed, geef hem eens ongelijk, schatje zit inmiddels ook alweer bijna 5 weken binnen.
hij loopt goed, we gaan ook het ook weer opbouwen om langer met hem te lopen aan de lijn, want om naast de pees-blessure en de elleboogdysplasie ook nog eens spierzwakte te krijgen zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten en zijn we nog verder van huis.
hij staat ook weer goed op zijn poten, hij draaft goed, geen telgang meer gezien, deed ie met de pijn in zijn poten eigenlijk ook niet, draafde die ook gewoon.
rymadil is inmiddels afgebouwd naar 's ochtends een halve en 's avonds een halve en dat gaat prima gelukkig.
geef nog een paar dagen 2x daags een halve en dan stop ik met die troep!
afvallen homaar, maar ga donderdag toch nog eens aan de orthopeed vragen waar die precies af moet vallen ??? onder zijn ogen misschien ???
eerlijk is eerlijk, ik zou niet weten waar die af moet vallen.
de enige manier waardoor die afvalt volgens mij is als zijn spieren af gaan nemen, zit geen grammetje vet op dat beest :-\
hij is gespierd en droog, dus ga toch eens ff vragen wat de orthopeed nou precies wil. een wandelend skelet moet het volgens mij ook niet echt gaan worden.

nou, dat was het wel zo'n beetje.

gr wendy en een :P van qyan
Door Ink
#30929
Mja. Ik zou met Qyan toch es naar Aharon gaan. De hik met de reguliere medici. Genoeg gekloot tot nu. Toch?
Door Eidos
#30996
Fijn dat het allemaal een stuk beter gaat wendy! En qua de sagobuien van Qyan.... Ik leef met je mee !!!!!

Ik snap ook niet dat die orthopeed zegt dat qyan af moet vallen terwijl hij niet te dik is ... Inderdaad maar even vragen wat hij/zij daarmee wil ;) ;D.

Liefs bar
Door qyan
#31028
Ink schreef: Mja. Ik zou met Qyan toch es naar Aharon gaan. De hik met de reguliere medici. Genoeg gekloot tot nu. Toch?
ga ik ook Ink ;)
Door qyan
#31029
Eidos schreef: Fijn dat het allemaal een stuk beter gaat wendy! En qua de sagobuien van Qyan.... Ik leef met je mee !!!!!

Ik snap ook niet dat die orthopeed zegt dat qyan af moet vallen terwijl hij niet te dik is ... Inderdaad maar even vragen wat hij/zij daarmee wil ;) ;D.

Liefs bar
whaha, tja, die saggo-buien zijn super, ahum >:( maar goed, komen we wel weer doorheen.
ik snap wel dat die orthopeed zegt dat qyan af moet vallen, want zijn schofthoogte is 71,5 cm en weegt bijna 40 kilo.
maar............hij kijkt dus alleen naar het gewicht.
ik snap best dat met gewrichtsproblemen je hond beter te mager kan zijn als te zwaar, maar dan moet er wel iets af te vallen zijn ::)
Door Diegel
#31094
??? euh, wat is saggo?

Veel geluk met Quantje, arm ding, zo binnen moeten blijven, ik kan me voorstellen dat die een beetje gefrustreerd raakt! :'(
Door qyan
#31098
Diegel schreef: ??? euh, wat is saggo?

Veel geluk met Quantje, arm ding, zo binnen moeten blijven, ik kan me voorstellen dat die een beetje gefrustreerd raakt! :'(
saggo= sjaggerijnig (weet niet hoe je het schrijft, dus kort het maar af naar saggo :-[ :-[ :-[)
maar idd, gefrustreerd is het juiste woord!
Door Femke
#31219
Wendy, misschien een stomme tip hoor, maar waarom geef je qyan zijn eten niet in een kong?
Dan is het daar in elk geval een tijdje mee bezig waardoor hij niet kan lopen chagrijnen in ieder geval.

Succes bij de orthopeed :-*
Door qyan
#31336
Femke schreef: Wendy, misschien een stomme tip hoor, maar waarom geef je qyan zijn eten niet in een kong?
Dan is het daar in elk geval een tijdje mee bezig waardoor hij niet kan lopen chagrijnen in ieder geval.

Succes bij de orthopeed :-*
femke, qyan vindt de kong totaal on-interessant ;D
was ene goed idee, maar voor qyan werkt het niet dus :-\
in ieder geval bedankt! :-*
Door crutz
#31366
qyan schreef:

femke, qyan vindt de kong totaal on-interessant ;D
was ene goed idee, maar voor qyan werkt het niet dus :-\
in ieder geval bedankt! :-*
ook als je de kong met zn maaltijd vult ??? (en hem dus verder niets geeft (is ook gelijk goed voor zn afvallen ;))

helaas kan je hem inderdaad ook geen botten voeren :-\anders zou een recreatie bot ook nog wel wat zijn

maar succes as donderdag bij de ortho
Door qyan
#31371
crutz schreef:

ook als je de kong met zn maaltijd vult ??? (en hem dus verder niets geeft (is ook gelijk goed voor zn afvallen ;))

helaas kan je hem inderdaad ook geen botten voeren :-\anders zou een recreatie bot ook nog wel wat zijn

maar succes as donderdag bij de ortho

nee carmen, ook niet als ik hem met zijn maaltijd vul en verder niets geef!
en afvallen, ik weet nog steeds niet waar het eraf moet ??? :-\
btw, die hond van me is ook weer 0,5 cm in de lengte gegroeid.
hij is 16 maanden, dat groeien is nu toch wel een keer over :-X

verder heb ik de rymadil nu echt vaarwel gezegd. sinds vanmiddag gaan zijn darmen tekeer als een gek, niet te zachtjes ook! en spuitpoep, dus weg met die troep.
nog een keer darmontsteking eroverheen heb ik ook niet echt zin in he.
dus vandaag geen eten
Door crutz
#31378
qyan schreef:
nee carmen, ook niet als ik hem met zijn maaltijd vul en verder niets geef!
en afvallen, ik weet nog steeds niet waar het eraf moet ??? :-\
btw, die hond van me is ook weer 0,5 cm in de lengte gegroeid.
hij is 16 maanden, dat groeien is nu toch wel een keer over :-X

verder heb ik de rymadil nu echt vaarwel gezegd. sinds vanmiddag gaan zijn darmen tekeer als een gek, niet te zachtjes ook! en spuitpoep, dus weg met die troep.
nog een keer darmontsteking eroverheen heb ik ook niet echt zin in he.
dus vandaag geen eten

kan zo ook niet bedenken waar het eraf moet hoor ;D

en inderdaad, een darmontsteking er nog eens overheen, nee dank je vriendelijk (heb dat toen met Ace ook gehad met de metacam :'() hij heeft al genoeg gehad zou je zo zeggen.
Door qyan
#31648
crutz schreef:

kan zo ook niet bedenken waar het eraf moet hoor ;D

en inderdaad, een darmontsteking er nog eens overheen, nee dank je vriendelijk (heb dat toen met Ace ook gehad met de metacam :'() hij heeft al genoeg gehad zou je zo zeggen.
nee, je hebt hem immers gezien!
vindt jij hem dik, of te zwaar ??? ;D
ja, ace had het ok he na de metacam.
heb net de orthopeed gebeld, want moest bellen als hij diaree krege op de rymadil. ik moest maar metacam komen halen.
heb maar vriendelijk bedankt.
qyan heeft 1x metacam gehad en de volgende dag had hij meteen diaree met bloed erdoor.
hij loopt nog steeds goed zonder de rymadyl en vertoont geen tekenen van pijn, dus prima.
Door qyan
#31649
heb gister contact opgenomen met dorit aharon.
ik moet het met de orthopeed afronden donderdag en dan moet ik er maandag bellen om een afspraak te maken.
misschien dat we zo een keer verder komen

gr wendy
Door Eidos
#31650
Ik hoop het ook wendy!! Al heb ik wel goeie hoop na de goeie verhalen over haar ... Veel succes meis!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door