Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nero
#3099272
Oke, ik zit weer eens in de knoop.

Mijn hond heeft op 23-03 een acute darmontsteking gehad. (althans zo noemde de da het)
Uit het niets begon hij bloederige diarree te poepen. Hij had ook verschrikkelijk drang om te poepen maar er kwam dan uit eindelijk niks meer uit op een paar druppels bruin/rood bloed. Omdat hij maar aan bleef geven naar buiten te willen om te poepen, echt wel 10x in een half uur tijd heb ik besloten om direct naar de da te gaan.
Ze heeft hem nagekeken en gevoeld en constateerde acute darmontsteking. Zij gaf daarbij wel aan dat een ontwormingskuur nodig zou kunnen zijn voor eventuele wormen.

Ik ging voor de darmontsteking met een kuur ab naar huis.
Dit was echt verschrikkelijk want Nero krabte en beet zich letterlijk verloren.
De bloederige diarree hield na 2 dagen op en ik had het idee dat hij weer opknapte, behalve de jeuk dan.

Ik heb dus nu voor de zekerheid toch een monster naar ´Het Woud´opgestuurd en hier komt uit Haakwormen +, ze adviseren oa Milbemax.
Ik ben nog niet lang met Nero aan het Barfen maar hij krijgt letterlijk vanaf augustus vorig jaar niks meer. Geen pipetten, geen ontworming niks meer. Alleen zijn eigen vlees of wat ik gedroogd heb. (en af en toe zalf voor zijn oren wanneer dit niet meer te houden is)
(helaas ook hier in heftige strijd met de DA over deze beslissing)
Hij heeft echter daarvoor 5,5 jaar lang iedere 3 maanden Milbemax gekregen. 

De pillen liggen nu klaar om morgenochtend te geven maar ik vraag me nu dus even af of hij er dan ook echt zo makkelijk weer vanaf is.
Morgenochtend de pillen erin en klaar is kees?
En heb ik de ab kuur dan voor niks gegeven?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3099555
Heb je gedurende 3 dagen heel goed opgelet dat je hond niets van de grond buiten heeft gegeten, voordat je een mestmonster nam?
Dat is nl. heel belangrijk, anders kun je een vals-positieve uitslag krijgen en ontworm je voor niets.
Gebruikersavatar
Door Nero
#3099562
Niet specifiek op gelet, maar ik weet zeker dat hij wel wat gras en konijnenkeutels op heeft.
Ik heb inmiddels vanmorgen de ontworming al gegeven.
Het zit me alleen niet zo lekker dat ik nu over 3 maanden pas opnieuw hoef te testen.
Is dat gebruikelijk? Zijn deze 2 tabletten nu voldoende om die wormen uit te roeien?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3099567
Nero schreef: Niet specifiek op gelet, maar ik weet zeker dat hij wel wat gras en konijnenkeutels op heeft.
Ik heb inmiddels vanmorgen de ontworming al gegeven.
Het zit me alleen niet zo lekker dat ik nu over 3 maanden pas opnieuw hoef te testen.
Is dat gebruikelijk? Zijn deze 2 tabletten nu voldoende om die wormen uit te roeien?
Jammer dat je de tabletten al gegeven hebt :-\. Ik zag dit topic nu pas, anders had ik gisteren gereageerd. Sorry :-[
Zeker als je hond toch al gevoelige darmen heeft ontworm je liever niet, en al helemaal niet voor niets!
Het Woud weigert om de een of andere reden deze informatie aan de mensen te geven. Waarom is mij een raadsel. Je laat immers juist mestonderzoek doen om niet voor niets die troep in je hond te hoeven stoppen. :(
Vals-positieve uitslagen komen nl. nogal eens voor. Het betreft dan een 'passage van wormeieren van andere dieren', die je hond buiten opgegeten heeft.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3099574
Ik zou een kuurtje groene leem en een goede probiotica geven. Ik heb voor mijn honden die van Orthica (de Orthiflor original) en i.p.v. groene leem heb ik de heilaarde van Luvos voor inwendig gebruik.
Ik zou dan de probiotica 's-ochtends op de nuchtere maag geven en als hij 's-ochtends eten krijgt, dat pas na een half uurtje geven.
De groene leem / heilaard zou ik dan 's-avonds door zijn eten doen.
Door Lizzy
#3099604
Nero schreef: Oke, ik zit weer eens in de knoop.

Mijn hond heeft op 23-03 een acute darmontsteking gehad. (althans zo noemde de da het)
Uit het niets begon hij bloederige diarree te poepen. Hij had ook verschrikkelijk drang om te poepen maar er kwam dan uit eindelijk niks meer uit op een paar druppels bruin/rood bloed. Omdat hij maar aan bleef geven naar buiten te willen om te poepen, echt wel 10x in een half uur tijd heb ik besloten om direct naar de da te gaan.
Ze heeft hem nagekeken en gevoeld en constateerde acute darmontsteking. Zij gaf daarbij wel aan dat een ontwormingskuur nodig zou kunnen zijn voor eventuele wormen.

Ik ging voor de darmontsteking met een kuur ab naar huis.
Dit was echt verschrikkelijk want Nero krabte en beet zich letterlijk verloren.
De bloederige diarree hield na 2 dagen op en ik had het idee dat hij weer opknapte, behalve de jeuk dan.

Ik heb dus nu voor de zekerheid toch een monster naar ´Het Woud´opgestuurd en hier komt uit Haakwormen +, ze adviseren oa Milbemax.
Ik ben nog niet lang met Nero aan het Barfen maar hij krijgt letterlijk vanaf augustus vorig jaar niks meer. Geen pipetten, geen ontworming niks meer. Alleen zijn eigen vlees of wat ik gedroogd heb. (en af en toe zalf voor zijn oren wanneer dit niet meer te houden is)
(helaas ook hier in heftige strijd met de DA over deze beslissing)
Hij heeft echter daarvoor 5,5 jaar lang iedere 3 maanden Milbemax gekregen.

De pillen liggen nu klaar om morgenochtend te geven maar ik vraag me nu dus even af of hij er dan ook echt zo makkelijk weer vanaf is.
Morgenochtend de pillen erin en klaar is kees?
En heb ik de ab kuur dan voor niks gegeven?
Ik heb al diverse keren zelf en in mijn directe omgeving een haakworm + terug gehad van het Woud: nooit iets gedaan en altijd was het de keer erop gewoon in orde. Ik wijd dit dus aan toeval en ik zou doen wat Doranto adviseert.

(pas bij drie of vier plusjes, ging ik eens ontwormen, maar 1 plusje is voor mij, met haakworm, echt passage. En niet alleen met haakworm maar ook met coccidiose).
Gebruikersavatar
Door Nero
#3099605
Ja ik weet het iedere keer ook niet meer.
Het zijn maar ´kleine´ dingen maar ik ben steeds van slag als er weer iets is.
Het ´arme´ beestje heeft al zoveel ellende gehad, dat ik steeds maar harder begin te roepen dat hij zijn portie nu wel een keer gehad heeft.

Omdat er duidelijk in de beschrijving stond dat ik binnen een week moest behandelen ben ik daar eigenlijk een beetje te goeder trouw vanuit gegaan en heb ik dat vanmorgen direct gedaan.

In een eerdere vraag van mij heb ik van Lizzy een goede probiotica te horen gekregen. Solgar Advanced 40+ Acidophilus.
Ik was hier nog niet mee begonnen maar dit zal dan dus een goed moment zijn om dat te doen.

Ik heb toevallig vanmiddag bij de Tuinen gevraagd naar groene leem maar dit leken ze niet te kennen. Wel chlorella of spirulina.
Ik ben dus voor de groene leem op internet aangewezen, enig idee wat dan een goed merk is?

En hoe lang is dan een kuurtje? een week? 10 dagen?
Gebruikersavatar
Door Nero
#3099607
Lizzy schreef: Ik heb al diverse keren zelf en in mijn directe omgeving een haakworm + terug gehad van het Woud: nooit iets gedaan en altijd was het de keer erop gewoon in orde. Ik wijd dit dus aan toeval en ik zou doen wat Doranto adviseert.

(pas bij drie of vier plusjes, ging ik eens ontwormen, maar 1 plusje is voor mij, met haakworm, echt passage. En niet alleen met haakworm maar ook met coccidiose).

Oh bah, dat had ik graag eerder geweten.

Ik heb me inmiddels redelijk goed ingelezen over het samenstellen maar met zulke dingen ben ik echt een leek en heb echt geen flauw idee wat te gebruiken in welke situatie. En naar de dierenarts wil ik eigenlijk ook niet zomaar meer gaan, want ik krijg daar iedere keer het gevoel dat ze hem van alles willen geven.
Ze blijven daar maar hameren op Atopica en eigenlijk wil ik dat niet.

Ik heb in dit geval wel blind het advies gevolgd :-\
Gebruikersavatar
Door Nero
#3099717
Ik kom iedere keer terug op groene leem van Vertargil, is dat wat?
Je hebt dan onderscheidt in fijn en grof, is daar voorkeur voor?
Door Ruisje
#3099753
Nero schreef: Ik kom iedere keer terug op groene leem van Vertargil, is dat wat?
Je hebt dan onderscheidt in fijn en grof, is daar voorkeur voor?
Volgens mij is voor inwendig gebruik fijn aan te bevelen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door