Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3099534
Ja hoor, het is weer zo ver..  :-X :'(

Vanmorgen met Jacy wezen wandelen in Rozendaal, meneertje was redelijk reactief dus ik wat voorzichtig.. Meerdere groepen honden gepasseerd, ging eigenlijk met elke groep steeds beter..
Kwamen we mensen met 2 grote rottweilers (of ik ben alleen kleine gewend) tegen, ik vond ze er erg eng uit zien, maar de voorste likte zijn lippen af en keek weg, toen ik Jacy's naam zei keek hij ook meteen weg, dus niet aangelijnd, dom-dom-dom van mij..  :'(

Jacy ging naar rechts, probeerde eromheen te lopen, maar ineens stonden die honden al om hem heen.. De ene beklom hem van achteren om op te rijden, ik balen dat ik een rok+sandalen aanhad i.p.v. spijkerbroek en muckboots, terwijl hij naar de hond die hem bereid grauwt, wordt hij in zijn blootgegeven flank in zijn hals gepakt door de andere hond en tegen de grond gewerkt..
Mijn mannetje weet zich los te wurmen en zet het op een lopen, rent een paar honderd meter een andere groep in, de honden achtervolgen hem maar duiken in die groep op andere honden waardoor mijn ventje even veilig is..

Hij staat op zo'n 300 meter, normaal als ik aandacht heb en ik roep, komt-ie meteen, nu niet.. Ik was van het pad afgegaan zodat hij makkelijk om die 2 honden heen kon, maar durfde echt niet te komen. Na wat aansporen uiteindelijk wel mijn mannetje bij me en geknuffeld, ik had verwacht dat-ie lam zou zijn van achter van het rijden, maar viel mee. Nog nageroepen dat het erg vriendelijk was dat ze even aan mij vroegen hoe het ging, ze liepen gewoon door  :o :-X

Daarna bij elke hond aan de lijn gehouden, kwam ik een 'kijk-mij-blij-ei' hond tegen en die vond Jacy niet spannend. Daar even mee los gelaten, komen er mensen met een hond aan die vroegen hoe het ging. Hun hond was één van die honden uit de groep die dus gepakt was na Jacy.. Zij vonden het meer op een herdertype lijken, maar ik dacht dat beacerons veel ranker waren en dit waren in mijn ogen echt brede honden..

Daarna lekker naar huis gegaan, maar ik zag die mensen op de parkeerplaats. Ik heb even gewacht en het nummerbord opgeschreven, kan ik hier nu iets mee? Kan ik ergens een klacht indienen ofzo?
#3099546
Hier in de gemeente doen ze er helemaal niets mee. Tenzij jou hond uitwendige schade heeft, waarvoor jij naar een DA bent moeten gaan, eventueel dan zou je de kosten kunnen herhalen bij de eigenaars van die honden. Maar alleen als je "bewijzen" of getuigen hebt. Het is heel jammer, maar volgens de wet is een hond nog steeds een "goed"


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3099614
Nee, daar doen ze niks mee.
Xavi is hier naast huis eens gebeten door een loslopende jachthond. Gat in zn neus, mn schoenen en broek zat bloed op. Ik heb de politie gebeld want weet waar die vent woont. Meerdere mensen hadden gebeld daarna.. wijkagent is langs geweest en dat was het. Beest loopt nog gewoon los.
#3099644
Nou, als je zelfs met DA-rekening en adres niets kunt bereiken, kan ik verder ook niets..

Jacy heeft thuis wat bach-rescue gekregen, en daarna bench-rust (moest toch weg, vandaar dat ik een auto had).. 'sMiddags nog met hem gelopen, hij luisterde weer heerlijk maar had wel zijn momentjes, zoals op een driesprong waar vaak een hondje om het hoekje vandaan komt, daar waren nou wat bakvissen (bestaat dat woord nog?  ::) ) aan het gillen, zijn staart ging wel omhoog dus even op dat plekje getraind en laten zien dat het goed is..
Voor de rest veel rust dus komt uiteindelijk wel goed, in elk geval voor hemelvaart  ;)
Verder vond ik het ontzettend knap dat mijn ventje (okay, in blinde paniek) weggerend is en niet teruggevochten heeft, wat toch weer bewijst dat ik geen valse hond heb, enkel een reactieve..

Ik vond het gewoon stom dat van die honden dus vandaag minimaal 2 honden gegrepen hebben, en toen we stonden te praten en de honden aan de vrouw met de 'kijk-mij-ik-ben-blij-ei' hond beschreven, zij aangaf dat haar hond daar ook wel eens door gegrepen was..
Dat is toch vreemd, als je weet dat je honden andere grijpen dan roep je toch, dan reageer je toch, dan doe je toch iets?

Maarja, deze discussie bloedt altijd dood op BP omdat iedereen hier het wel weet.. Helaas de buitenwereld niet..
#3099651
wat vervelend dat het alweer gebeurd, de 14e mag hij lekker genieten.

hier lopen ook honden in het bos die gewoon niet gezellig zijn, als ik het bos in ga dan ga ik tegenwoordig ook niet meer alleen. het is jammer maar mijn honden zijn me te dierbaar en vast en zeker dat mijn onzekerheid of eerder mijn wantrouwen in de mens niet zal helpen de situatie leuk te houden.

je kan een melding maken van dit incident, of jij er nu mee geholpen bent verwacht ik niet, maar als niemand een melding maakt kan er ook nooit ingegrepen worden. en wat als ze straks wel grote schade maken, dan staan die mensen sterker in hun schoenen met jouw melding.
#3099666
Ik neem ze tijdens de vroege ronde samen mee , dan is het (nog) rustig
Later op de dag neem ik ze niet alle twee (meer ) mee als ik hier ga wandelen
Het is hier alweer goed te merken dat het beter weer is geworden
En niet bepaald in positieve zin ,  :-X
Verder heb ik voor alle zekerheid mijn karretje ook maar mee
Ik kon mijn kleine dame gisteren nog net op tijd in het karretje zetten
Het karretje kan met dit mooie weer ook geheel open ..... gelukkig was dit niet het geval
Er kwamen drie niet zulke leuke honden op haar afgestormd , geen eigenaar te bekennen
Ik hoorde van een mevr die op de fiets langs kwam dat de eigenaren aan het einde van het pad stonden te blowen
De honden konden ondertussen lekker hun gang gaan
En ja helaas , jij als serieuze eigenaar bent altijd de Sjaak
Loopt jouw hond iets op dan is er van een kale kip niets te plukken
Het zal die figuren allemaal worst zijn , de mensen die netjes rekening met elkaar en elkaars honden  houden ... ze zijn op 1 hand te tellen
#3099751
Gatverdarrie! Wat naar voor jullie!
Ik zou er zeker melding van maken bij de politie...ook las ze niks doen, staat het wel op papier en dat kan altijd van pas komen als ze - god verhoede -  bv een mens bijten.
Sterkte!
Inge
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door