Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3099219
In juni hebben wij een doopfeest in Belgie (thv Antwerpen dus geen rabiesrisico). Normaal is Scott niet welkom ivm hun katten maar omdat het een tuinfeest is mag hij nu wel mee. Maar, Scott heeft geen rabies enting gehad...
We rijden vanuit huis direct door naar daar en komen niet verder dan de woonwijk daar en een bosje in de buurt voor een plasrondje. Zouden jullie het aandurven je hond mee te nemen? Hebben jullie ervaring met controles in Belgie of je hond wel rabies geent is?
Laatst gewijzigd door pluk op di 14 apr 2015, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
#3099223
Nee, ik zou het niet wagen, je zal maar een rijdende grenscontrole tegenkomen.
Ze mogen je hond zonder vragen meteen afmaken. Los van alle andere problemen van een mogelijke onvriendelijke vreemde hond tegenkomen en mogelijk naar en da moeten ect.
#3099225
Ik nam die gok never. Wodka wordt al sinds 2007 (of 2008) nergens meer voor geënt en dat betekent dat ze sindsdien ook niet meer de grens over geweest is.

Waarom zou je dat risico nemen voor een avond een feestje, waar hij eigenlijk liever geen geziene gast is?
Laat hem lekker thuis met een lieve oppas?
Laatst gewijzigd door -Saskia- op di 14 apr 2015, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
#3099233
Onze honden gaan af en toe mee naar het buitenland, Duitsland, Zweden....
Maar alleen met rabies enting.
Ben het helemaal met Dian eens, je zult maar een douanecontrole tegenkomen :-X
Of een ongeluk krijgen waar politie bijkomt.
Zonder entingsbewijs zou ik ze thuis laten.
#3099234
Ik zou het ook niet durven.

Wij zitten te kijken naar aan vakantie in Limburg, maar ik vind dat nogal spannend zonder rabies. Je zit zo vaak vlak op de grens en dan ben je er zomaar over. Voor een feestje zou het mij al helemaal het risico niet waard zijn.
#3099235
O ja hoor. Wij rijden elke 2 weken naar Belgie en wel een heel stuk verder (grotten van Han nabij Rochefort), werkelijk waar nog NOOOOOIT een vorm van controle gehad, nergens. Revy is als pup van 9 weken (nu 7,5maand) gewoon mee geweest naar de camping.

De enting verloopt van de volwassen honden in mei, ze hebben ze dan 3 of 4 keer gehad in het leven. Ik laat ze dan niet meer opnieuw enten waarschijnlijk wel titeren.
#3099236
-Saskia- schreef: Waarom zou je dat risico nemen voor een avond een feestje, waar hij eigenlijk liever Geen geziene gast is?
Laat hem lekker thuis met een lieve oppas?
Het feestje is overdag en hij is echt wel welkom hoor, alleen niet binnenshuis.
Mijn vaste oppas is dan op vakantie, anders had ik dt gedaan.

Nu gaan wij in september naar de ardennen dus rabies krijgt hij sowieso. Enting had ik gepland voor augustus omdat ik dan makkelijker een paar dagen vrij kan nemen (voor het geval dat...). Het is de doop van mijn neefje, zijn oudste zusje is mijn petekind dus wil er wel graag bij zijn. Misschien toch maar overwegen om de enting paar maanden eerder te geven dan. Of een andere oppas zoeken.
meenemen zonder enting is geen optie.
#3099249
sella schreef: Als je toch al een enting in de planning heb, zou ik die ook naar voren halen. Stel dat hij een reactie krijgt, dan zit je in augustus ook niet goed zo vlak voor je vakantie met een hond die niet fit is.
Eens!

No way dat ik het risico nam!!!
#3099296
Erna schreef: Ja, ik doe het ook rustig. Onze dierenarts woont in Belgie. Sommige van onze honden zijn gevaccineerd, anderen niet en ze moeten allemaal wel eens naar de dierenarts. Scheelt misschien wel dat ik maar een paar km over de grens hoef.
+1
Behalve dan dat mijn DA niet over de grens zit. Je gaat naar Antwerpen, dat is geen rabiesgebied. Overigens, zowel rabies als je hond weten niet dat er toevallig net een landsgrens tussen loopt.

Ik heb een zwager en schoonzus in een dorpje op de grens wonen. Zij laten hun katten naar buiten gaan. Alsof die netjes binnen de ene kant van het dorp blijven.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door