Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3099128
Ko is alleen, is stilletjes hij mist Jazz...
Nu heb ik voorheen 3x een poging (voor jazz) gedaan om een konijnen dame uit de opvang bij hem te zetten zonder succes, Ko werd iedere x bijna opgevreten...
Maar goed... ik wil een maatje voor hem... een jong konijn aangezien dat voor hem gewoon t beste is..... ik zou graag een franse hangoor willen ( Ko valt op groot :biggrin2:).
Ik heb gelezen dat er best een ram bij kan mits ik die met een mnd of 4/5 laat castreren.... een ram is hoe dan ook wat schappelijker tegenover mensen... want Jazz had als dame zijnde haar nukken ook wel...
Om niet over 1 nacht ijs te gaan wil ik wel een konijn bij iem vandaan die serieus er mee bezig is...
Wie kent een fokker van Franse hangoren die een nestje heeft wat al weg mag of iig zo snel mogelijk....
Laatst gewijzigd door me and my boys op di 05 mei 2015, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jantina
#3099143
Ik heb geen fokker voor je, maar wel begrepen van de konijnengedragsdeskundige van onze dierenkliniek dat het alleen zin heeft om beide mannen te castreren. Onze mannen zijn dus beide niet gecastreerd. 1 castreren zou juist het dekken van de intacte meneer in de hand werken. Ofzo.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3099145
yep weet ik, ko is gecastreerd maar een kleintje kan pas na een paar mnd gecastreerd worden
heb een fokker aangeschreven raad hij t me af, een ram, dan word t een voedster
Gebruikersavatar
Door Hope
#3099180
Twee rammen, niet doen. Ook al zijn ze beiden gecastreerd.
Echt, het gaat zó vaak mis.

Een jong konijn? Mwa... Ik zou ook dat niet doen.
Jonge konijnen gaan puberen. En puberen brengt onrust in het koppel.
Een jong konijn kan je hoe dan ook pas met een maand of vier koppelen. Doe je dat eerder dan lijkt alles koek en ei, tot het konijn volwassen wordt en de rangorde ineens wil gaan bepalen. Dan vreten ze elkaar echt op als je pech hebt.

Als ik jou was, dan zocht ik een gecastreerde voedster van minstens een jaar. Of ik zocht een leuke FH van minstens een jaar, een voedster, en liet haar meteen helpen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3099195
oke heb nu van meerdere gehoord dat t toch beter is geen ram te nemen...
tja... mijn ervaringen met volwassen meiden zijn tot 3x niet goed... 2 x een jonge meid bij hem en dat ging allebei de keren super goed...en om t nu nog eens met een wat oudere te proberen nee ik zie dat niet zitten, met puberen van de dames geen last gehad
Gebruikersavatar
Door Fioon
#3099366
Is een opvang, waar ze je helpen met de koppeling, geen idee? Zelf meerdere konijnen uit de opvang gehaald, daar ter plekke gekoppeld. Dat is beter dan in Ko zijn eigen omgeving. Zij hebben er ook veel kijk op, zien snel of het wat gaat worden of niet.  Ik heb koppeltjes voor het leven. Wassen lepeltje lepeltje liggen, heerlijk om te zien :smitten:
Succes met je keuze.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3099367
is er wel, 3x geweest... daar ook gekoppeld... eenmaal thuis vraten die meiden Ko op... ik begin er niet meer aan, bloed zat verdorie tegen de muur!
Daarbij lopen daar meiden die weinig verstand ervan hebben
Gebruikersavatar
Door Hope
#3099383
Als je gevoel je zo zegt dat je het niet moet doen, doe het dan niet.
Neem dan inderdaad een fokker die verstand van zaken heeft en ook vooral verstand heeft van koppelen.

Ik zou je voedster wel laten castreren. Om de hormonen mooi rustig te houden maar vooral om de kans op kanker sterk te reduceren.
Gebruikersavatar
Door Fioon
#3099398
Wat jammer dat je die ervaring hebt, sneu voor Ko.  Het staat en valt inderdaad met kennis vd mensen in de opvang. Ik heb ze bij Bunny Bin vandaan. Wilma is zelf gestopt met de opvang maar heeft goede contacten, en veel kennis! Misschien kun je haar mailen voor advies, zij is hraag bereid kennis te delen en tips te geven. Kijk maar eens op haar site http://www.bunnybin.nl/
Door Fido
#3099404
Ik heb goede ervaringen met gecastreerde rammen bij elkaar.
Vind rammen liever en minder bitchy dan dat voedsters dat kunnen zijn. Daarbij, technisch gezien, is castratie ram minder ingrijpend dan voedster
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3099473
[quote="Fido"]
Ik heb goede ervaringen met gecastreerde rammen bij elkaar.
Vind rammen liever en minder bitchy dan dat voedsters dat kunnen zijn. Daarbij, technisch gezien, is castratie ram minder ingrijpend dan voedster
Door sella
#3099481
Ik heb ook liever rammen dan voedsters.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door