Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#3045960
Hallo,

Onze Pippin's vader is een maltezer en zijn moeder is een stabij (die ook niet helemaal raszuiver schijnt te zijn, maar ze wisten het niet zeker)  en de vraag...hoe groot gaat hij worden wordt best vaak gesteld. Natuurlijk weten we dat niet, en dat geeft ook niet..we laten ons verrassen. (en weet zeker dat hij precies goed zal blijven)
Maaaaar..nieuwsgierig ben ik wel! Zijn er hier mensen actief met deze kruising?
En hoe plaats ik in vredesnaam foto's?

: :biggrin2:
Inge
Door Borke
#3045965
Een Stabij reu heeft een schofthoogte van ca. 52 cm.
Een Stabij die niet raszuiver is, daar weet ik dat niet van.
Het lijkt me dat zo'n kruising een schofthoogte zal hebben van ergens tussen de 30 en 40 cm?
Wie biedt meer of minder  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#3045969
haha..ja wie biedt!

Maar..zo werkt het toch niet? Dat het gewoon een ongeveer-er-tussen-in-tje wordt?
Vandaag in een dieren speciaalzaak zag de eigenaar meteen de stabij in hem..hij heeft een stabij koppie, maar met korte pootjes en een gedrongen bouw. Ik zou het leuk vinden hoor..er precies tussenin!
:-)
Door Borke
#3045974
Vroeger waren er ook Stabijs die zo'n 40-45 cm waren.
De boeren vervoerden ze in een kistje achter op de fiets en reden zo de boerderijen af, om zichzelf samen met hun hond aan te bieden als mollenvanger. Dan heb ik het over de periode van voor de 2e wereldoorlog.
Gebruikersavatar
Door pike
#3045979
ingeastrid schreef: haha..ja wie biedt!

Maar..zo werkt het toch niet? Dat het gewoon een ongeveer-er-tussen-in-tje wordt?
Vandaag in een dieren speciaalzaak zag de eigenaar meteen de stabij in hem..hij heeft een stabij koppie, maar met korte pootjes en een gedrongen bouw. Ik zou het leuk vinden hoor..er precies tussenin!
:-)
Nee dat denk ik niet. Ik heb een hond van 50 cm uit ouders die beide kleiner dan 40  cm zijn. Het hangt puur van de genen af hoe groot de hond uiteindelijk wordt.
Door Martine-Tom
#3045980
Mama van Tom weegt 2.8 kilo, papa van Tom weegt 4 kilo...Tom weegt er 7.3  :biggrin2:
En de mama van Freud is een katje van krap 3 kilo, Freud weegt 6.5...
Door Lil
#3046012
pluk schreef: Geen idee hoe groot etc. Vraag me vooral af hoe papa Maltezer dit voor elkaar heeft gekregen :o
mama zal gelegen hebben. Niet zo moeilijk Afbeelding

Hier een kruising. 60 cm. Ma was 52 cm en pa was 60 cm. Dus hoeft niet er tussen. Andere broers en zussen waren 45 cm! eentje van 50 cm en de mijne dus 60 cm.
#3046016
ingeastrid schreef: Hallo,

Onze Pippin's vader is een maltezer en zijn moeder is een stabij (die ook niet helemaal raszuiver schijnt te zijn, maar ze wisten het niet zeker)  en de vraag...hoe groot gaat hij worden wordt best vaak gesteld. Natuurlijk weten we dat niet, en dat geeft ook niet..we laten ons verrassen. (en weet zeker dat hij precies goed zal blijven)
Maaaaar..nieuwsgierig ben ik wel! Zijn er hier mensen actief met deze kruising?
En hoe plaats ik in vredesnaam foto's?

: :biggrin2:
Inge
Hoe je een foto bij je tekst plaatst lees je hier:
http://www.barfplaats.nl/forum-hulp/hoe ... ijn-tekst/
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#3046107
Jaaa..ik snap dat dat gewoon genetisch bepaald is en dat er weinig zinnigs over te zeggen is hoor.
Inderdaad.....over de acrobatiek van papa werden steeds grapjes gemaakt...maar ongetwijfels heeft moeder gewoon gelegen. Ze woonden al bijna 4 jaar samen, en ze hadden het niet verwacht. Onverwacht kadootje was dit nest...wij blij!!
Wel fijn dat beide ouders er waren en dat we konden zien hoe lief die zijn...fijne kalme energie. En die arme paps....zijn pups waren bijna net zo groot als hij...en dan met z'n 7-enen tegelijk willen spelen met hem....vlucht!!
:-)
Laatst gewijzigd door ingeastrid op do 25 dec 2014, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K&D
#3046235
pluk schreef: Geen idee hoe groot etc. Vraag me vooral af hoe papa Maltezer dit voor elkaar heeft gekregen :o
waar een wil is... :biggrin2:

Als de ouders ook een mengelmoes waren dan kun je er niets van zeggen. Tussen Shelties zitten af en toe ook wat royaal uitgevallen exemplaren. Die passen wat maatje betreft beter tussen de Collies.
Door ikea
#3099108
Hallo Inge,

Kom net je verhaal tegen over Pippin. Ik denk dat onze hond Pip uit het zelfde nestje komt.
Moeder Stabij, vader Maltezer, allebei niet raszuiver. Geboren half oktober op een boerderij in Eenrum.

Onze Pip leek bij het ophalen het meest op een stabij van het nestje, maar is inmiddels opgegroeid tot een beetje groot uitgevallen maltezer... Ze is een ontzettend vrolijk en lief hondje!

Ben heel benieuwd of onze Pip idd een zusje is van jullie Pippin. Hoop wat van je te horen.

Groetjes Els
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door