Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door chery
#3098553
Mijn oudere bulletje wordt wel erg snel oud. Nou heeft ze niet de allerbeste longen meer. Maar ze wil zo graag, maar kan niet teveel meer. De gewone wandelingen gaan nog goed, ze eet nog goed, slaapt veel, maar speelt tussendoor ook weer actief met pupsel. Maar ik wil ook graag naar het recreatie gebied waar zij zo geniet, maar het lichaam werkt niet meer mee. Ze is na 10-15 minuten bekaf. Nu hebben we natuurlijk ons pupsel erbij en die moet ook ravotten en wil oudje niet thuis laten. Nu zat ik te denken aan een buggy. Een gewone kinderbuggy, een doggyride wordt teveel in de auto. Mijn man zegt je bent gek, maar ik zie de marteling van ons oudje. Maar ook het nog zo graag mee willen gaan. Hoe denken jullie daarover?
Door jasmijn
#3098556
Gewoon doen, als je hond er plezier in heeft is er niks mis mee  ;)

Er lopen hier meer mensen met een hond in een kar zo dat die mee kan met de anderen honden, een aangepaster kinderbuggy lijkt me voor een kleinen hond heel goed te doen hoor.

O nog vergeten te zeggen:

Nee dat is niet raar dat is liefde voor je dier
Door spikkel
#3098562
Na de operatie van mijn hondje, ging ze een hele tijd mee in het honden karretje. Het kon me ook werkelijk niet schelen wat mensen zeiden. Een plezant detail, de auto's die ons passeerden op straat, hielden prima afstand.
Door smulpaap
#3098563
Nee , dit is niet raar . Er zijn tegenwoordig gelukkig karren voor honden , en dat bied mogelijkheden .
Ik noemde dat ""energiebesparing ""
Dus : Per kar naar plaatsen waar het leuk is voor de hond .
Door Mijati
#3098569
nee, joh, helemaal niet raar. Ik had dat vorig jaar ook met ons oudje. Nu wil hij het echt niet meer.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3098592
Niks raars aan, gewoon doen, dit is quality time voor je hond.
Als je zo energie kan besparen voor je hond zodat er op de plek zelf genoten kan worden.
Ik weet niet of een gewone buggy wat is voor een hond, het zitten is toch anders, maar dat is wat je kan proberen, wellicht is er iemand hier op BP die het zelf al geprobeerd heeft en je zo tips kan geven.
Mensen/kinder karretjes zijn vaak stukken goedkoper tov een hondenkar.
En misschien heb je geluk en kan je er van iemand eentje lenen om uit te proberen.
Door miik
#3098597
Ik heb hier een gewone wandelwagen voor mn 2 kleine honden (en nu ook mn pup erin).
Voor 2 tientjes op marktplaats ideaal :)
Door keetje
#3098664
Is dat raar?? Vind jij het raar? Nee waarschijnlijk anders zou je het niet overwegen. Wie zou het dan raar moeten vinden? De wereld om je heen? Daar moet je volkomen lak aan hebben. Als jij kwaliteittijd door wil brengen met je hondje en je hebt daar een buggy oid voor nodig, gewoon doen.  :)
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#3098716
Raar?? Helemaal niet raar,  ik loop al jaren met een kar voor mijn ouder wordende meiden, gewoon doen, zal je oudje goed doen, zo hoeft ze zich niet te overvragen!
Waarom is het voor mensen normaal en voor een hond gek, als de ouderdom toeslaat en een aanpassing nodig is?
Door Romee
#3098752
Idd gewoon doen.
Ik vind het niet raar, als je hond op deze manier nog kan genieten. Zolang het maar om kwaliteit van leven gaat, niet in een kar naar een plasplek, hond eruit en de kar weer in naar huis. Zo loopt hier iemand

Er zijn wel mensen die het raar vinden, heb me toch een commentaar gehad met mijn hond, ze was te lui om naast de fiets te lopen, ze was te lui om te wandelen etc.
Door hamada
#3098760
Helemaal niet raar.
Wij hebben de Hondebuggy innopet comfort. Iets kleiner dan een kinderwagen, met drie redelijk grote wielen, maar niet te groot, waardoor prima te gebruiken in het bos maar ook in de buurt.
Ramses heeft er met veel plezier in rond gereden, ook al kon hij bijna niet meer lopen met zijn hartklachten. Maar hij wilde dolgraag mee met alles, en zo kon dat ook.
Wel kwam er een keer een buurvrouw naar buiten rennen om "de baby" te bwonderen. Het verhaal ging rond dat wij grootouders waren via onze 15-jarige zoon en ons hadden ontfermd over de baby. Daarom liepen we zo vaak met die kinderwagen ;D :D ;D
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3098776
hamada schreef: Helemaal niet raar.
Wij hebben de Hondebuggy innopet comfort. Iets kleiner dan een kinderwagen, met drie redelijk grote wielen, maar niet te groot, waardoor prima te gebruiken in het bos maar ook in de buurt.
Ramses heeft er met veel plezier in rond gereden, ook al kon hij bijna niet meer lopen met zijn hartklachten. Maar hij wilde dolgraag mee met alles, en zo kon dat ook.
Wel kwam er een keer een buurvrouw naar buiten rennen om "de baby" te bwonderen. Het verhaal ging rond dat wij grootouders waren via onze 15-jarige zoon en ons hadden ontfermd over de baby. Daarom liepen we zo vaak met die kinderwagen ;D :D ;D
  :2funny: :2funny:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door