Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3098033
Vandaag hebben we de laatste hand aan de volière gelegd. Vorig jaar heeft Kaela zich nogal uitgeleefd op de kozijnen en de voegen. En dat is niet zo heel goed voor zowel Kaela als ons huis.
Dus heb ik van palen en gaas een wand gemaakt. Maar omdat we ze altijd door het openslaande raam in en uit de voliere zetten, moest er ook een deur in. En toen we die gingen plaatsen, bleek dat ik me 10 cm vergist had  ::). Gelukkig was meneer K tegen die tijd komen helpen en met wat kunst en vliegwerk zit het erin. Het zal de schoonheidsprijs niet winnen, maar het slopen is nu wel verleden tijd!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door sella
#3098036
Samen sta je sterk, dat is duidelijk als je aan de klus gaat.
Ziet er goed doordacht uit en veilig voor alle partijen.
Dat er maar een mooie zomer mag komen waar Kaela lekker kan genieten met haar gevederde vrienden van de volière.
Door keetje
#3098068
Ziet er prima uit. Hier hebben we ook nog een volière wens voor Chico en Jacoba maar ik heb gewoon de ruimte er nog niet voor. Nu rijden we maar steeds hun kooi naar buiten maar zo'n lekkere vlucht is dan toch een stuk beter. Misschien toch nog maar eens met de attributen in de tuin gaan schuiven om plaats te maken.
Door tt-tjes
#3098341
Lazy Garfield schreef: Ik snap het niet zo goed? Wie zet je dan uit het openslaande raam in de voliere?
Kaela, zie haar onderschrift.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3098351
Lazy Garfield schreef: Ik snap het niet zo goed? Wie zet je dan uit het openslaande raam in de voliere?
De twee papegaaien uit mijn onderschrift inderdaad. Het raam dat je ziet is het raam van de bijkeuken en daar wonen de papegaaien:

Afbeelding

Ze zijn tam, dus dan zet ik ze door het raam naar buiten. Beide kunnen vliegen, dus zo is het heel veilig.
keetje schreef: Ziet er prima uit. Hier hebben we ook nog een volière wens voor Chico en Jacoba maar ik heb gewoon de ruimte er nog niet voor. Nu rijden we maar steeds hun kooi naar buiten maar zo'n lekkere vlucht is dan toch een stuk beter. Misschien toch nog maar eens met de attributen in de tuin gaan schuiven om plaats te maken.
Het is echt heel fijn om ze zo buiten te kunnen doen. Was ook een van de redenen waarom dit huis ons zo aansprak. Ze wonen in de bijkeuken (er kunnen twee deuren dicht als Kaela weer eens de schreeuwerietis heeft) en ze kunnen veilig door het raam naar buiten. Onze tuin is maar heel klein en ik had graag een grotere moestuin gehad. Maar ja, uiteindelijk past het allemaal wel en kan iedereen buiten genieten. Ik vind buiten zijn heel belangrijk voor ze, maar ik ben geen voorstander van kortwieken, dus dan moet er een andere veilige oplossing. Vroeger sleepten we de kooien ook altijd naar buiten. Werkt ook prima, het is alleen wat meer werk! Wij deden Kaela dan ook wel in een kleinere kooi, als het maar voor een klein uurtje was. Dat scheelde dan weer sjouwen. Dit was een jaar of 6 geleden bij ons oude huis in Akkrum:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3099242
Vandaag heb ik de laatste latjes op hun plek getimmerd, de zitstokken opgehangen en 1 helft van het camouflagenet-dak op de voliere gelegd. En hebben mijn gevederde vriendjes het buitenseizoen officieel geopend! Charlie vindt het maar wat spannend, Kaela gaat gelijk op onderzoek uit en slopen. De wilg staat op punt van blaadjes krijgen en hopelijk duurt het ook niet lang meer met de druif. Dan hebben ze weer fijn beschutting en schaduw.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een filmpje, deze keer wat langer. Tegen het einde hoor je Charlie "Oscarrrr" zeggen

 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door