Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3097594
Het lijkt onderhand net een soap. Na de operatie alles ok. Toen niezen, en een buik van 25 cm vocht gevuld (lijk wel zwanger), uit diverse plekken komt nu vocht/bloed lopen. Al 4x extra op controle geweest. Hiervoor slik ik dus extra paracetamol omdat ik anders niet kan slapen van de pijn, want alles trekt uit elkaar. Ik moet dus elke 6 uur 1000 mg slikken om een spiegel op te bouwen. Dus uiteindelijk braaf gedaan, nadat elke 8 uur 1000 milligram niet hielp. En nu is het weekend en ik zit helemaal onder de vurige rode vlekken die enorm jeuken en er komen er steeds meer bij. Ben meteen met de molletjes gestopt. Maar hoe lang kunnen de verschijnselen aanhouden en kan ik hier nog wat aan doen? Ik zit wel met een verhoogd infectiegevaar, dus hoop niet dat mijn wonden ook onder de bulten komen :(
Laatst gewijzigd door charmed op vr 17 apr 2015, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K&D
#3097633
Joh, gewoon de huisartsenpost bellen en vragen wat je als alternatief kunt nemen. Paracetamol kan inderdaad huidklachten als allergische reactie geven. Je moet wel iets ontstekingsremmends hebben, omdat je wonden nog lang niet genezen zijn.
Geen risico nemen en bellen!
#3097707
Ben idd. maar gelijk gaan bellen, mocht vrijwel gelijk komen, ze vertrouwde het toch niet de assistente. Durfde ook niet te wachten. Volgens de arts een vrij heftige reactie. Ik zie er niet uit :( en het jeukt als de ziekte en het breid zich per seconde uit. Dus een pilletje voor de allergie gekregen (voor een aantal dagen) koelende zalf, een andere pijnstiller (tramadol) die zal ik alleen nemen in geval van nood! Als het echt niet gaat, ben eigenlijk wel klaar met de pijnstilling, maar ja. Voor nood, zal ik toch wat in huis moeten hebben. en een laxeermiddel omdat de tramadol verstopping kan geven..
#3097788
Toevallig dat ik nu eens iemand tegenkom die ook allergisch is voor paracetamol.
Ik heb dezelfde bijwerkingen. Vuurrode jeukende plekken. Ik verdraag helemaal geen medicijnen behalve morfine >:( Maar dat werkt helaas niet lang.
2 weken rode jeukplekken trouwens....
Laatst gewijzigd door winni op za 11 apr 2015, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
#3097795
Oh ik hoop echt niet dat dit 2 weken duurt :( Heb wel anti-histamine gekregen, voor 5 dagen geloof ik. Goed smeren dan maar met koel zalf denk ik dan zo.

Ja hier ook vuurrode plekken. Eentje helemaal onder langs de rug (zo breed als mijn rug is) en zo'n 30 cm hoog :( Die is vreselijk!
winni schreef: Toevallig dat ik nu eens iemand tegenkom die ook allergisch is voor paracetamol.
Ik heb dezelfde bijwerkingen. Vuurrode jeukende plekken. Ik verdraag helemaal geen medicijnen behalve morfine >:( Maar dat werkt helaas niet lang.
2 weken rode jeukplekken trouwens....
Gebruikersavatar
Door Hope
#3097808
Jemig!

Veel sterkte! Zo iets maakt herstellen zo lastig...
Goed smeren inderdaad. Zorg dat je zo min mogelijk last hebt, je lijf heeft alle energie nodig na die operatie. Mag je in een bad met stijfsel? Of wassen met stijfsel als de wond niet nat mag worden.
Stijfsel helpt echt top tegen jeuk. Ik heb het na elke operatie gebruikt.
#3097882
Die assistente die moest beoordelen die schrok er wel van, die zegt dat komt amper voor. We weten nu in ieder geval dat we ver weg moeten blijven van de molletjes. Ik gebruik al bijna nooit pijnstilling, maar was het nu toch echt nodig na de operatie. Gelukkig heb ik de tramadol nog niet hoeven te gebruiken, ben wel stijf blijven liggen vannacht :)
Lil schreef: Dat is wel heel naar.

Ik ga van paracetamol braken en krijg giga diaree.  Artsen kijken je altijd gek aan als je zegt ik verdraag paracetamol niet.
#3097884
Dank je, Nee, mag niet, ik heb nog open wonden, mag alleen spoelen en douchen, verder niet. Bij de open wonden natuurlijk niet met zeep komen.

Heb koelzalf! Alleen die durf ik niet te gebruiken onder mijn buikband, je zal je band maar iets te ver doorschuiven zit dat spul op je litteken (auw)
Hope schreef: Jemig!

Veel sterkte! Zo iets maakt herstellen zo lastig...
Goed smeren inderdaad. Zorg dat je zo min mogelijk last hebt, je lijf heeft alle energie nodig na die operatie. Mag je in een bad met stijfsel? Of wassen met stijfsel als de wond niet nat mag worden.
Stijfsel helpt echt top tegen jeuk. Ik heb het na elke operatie gebruikt.
#3097931
Is CBD olie niet iets voor jou als je pijn hebt?
winni schreef: Toevallig dat ik nu eens iemand tegenkom die ook allergisch is voor paracetamol.
Ik heb dezelfde bijwerkingen. Vuurrode jeukende plekken. Ik verdraag helemaal geen medicijnen behalve morfine >:( Maar dat werkt helaas niet lang.
2 weken rode jeukplekken trouwens....
#3097932
Dank je, ja die jeuk is erg naar. Zit nu ingezalfd te wachten tot het ingetrokken is, komt Isabella buurten en die likt de zalf eraf. Nou die heb ik snel even weggejaagd, ben maar op een stoel gaan zitten zodat ze niet kan lebberen aan mij :)
Laura2004 schreef: Wat super naar zeg!

Beterschap!
Gebruikersavatar
Door Dian
#3097935
jammer dat je zo erg reageert op paracetamol. Toch zou ik die tramadol maar wel nemen en daar een spiegel mee opbouwen. Als je alleen neemt bij heftige pijn, dan ben je eigenlijk al te laat.............
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door