Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3095688
Hallo iedereen,

Enkele maanden geleden hebben wij in ons midden Bumblebee mogen verwelkomen. Bumblebee hebben wij langs de kant van de weg gevonden in BE in hele miserabele toestand. Hij was toen amper 3-4 maandjes jong. Wij zijn toen met hem meteen naar de DA van wacht geweest en de uitslag, was zoals verwacht: grote vorm van verwaarlozing :(.. Omdat wij het niet over ons hart konden krijgen om hem nog verder aan zijn lot over te laten namen wij hem (stiekem) mee de grens over. Ik had met mijn man toen besproken om Bumblebee een onderdak aan te bieden om op zoek te gaan naar een nieuw thuis!..
Echter is Bumblebee beetje in ons midden blijven hangen, omdat hij echt een super lieve kat is. Hij kan met iedereen opschieten, komt heel graag bij je voor kusjes en knuffels en speelt zo graag met onze teef Kira.. Het was veel te aandoenlijk om hem weg te doen, dus is die keuze beetje aan de kant geschoven..
Echter met pijn in het hart, zijn we toch nog op zoek naar een fijne thuis voor hem.. Uiteraard liefst een thuis waar men barft of KVV voert. Dit is hij namelijk vanaf dag 1 hier gewend.
"Bumble" (bijnaam) is echt een lieverd! Hij ligt het liefst heerlijk te knorren op de stoel of languit op de bank, kan het in iemands armen dan zoekt hij daar een heerlijk plekje. Bumble komt wel eens buiten, maar verkiest op dit moment toch liever om binnen te blijven (zeer wsl een koukleum?). Hij heeft al enkele keren ons getrakteerd op een muisje en zelfs eens een vogeltje Afbeelding
Bumblebee doet het heel goed met andere honden en katten zijn ook geen probleem, kortom een allemansvriend vriend :). Hij is beetje "lomp" en het liefst doet hij niet teveel.. Afbeelding dus mensen die alleen op zoek zijn naar een muizenvanger, vermoed ik niet dat zij iets aan hem zullen hebben.
Met eten is hij best aan de drukke kant, hij loopt tijdens het gereedmaken van het eten hele tijd aan je voeten, dus wij zetten hem altijd even in een andere kamer. Daarnaast is het ook verstandig om hem apart of bv in een bench eten te geven. Hij is namelijk behoorlijk snel en als hij de kans krijgt om de andere hun bakjes leeg te jatten (ook van de hond), zal hij die kans niet laten liggen.
Bumblebee is kern gezond! Hij is gechipt, maar alleen nog nooit geënt. Dit is uiteraard aan de nieuwe eigenaar of hij of zij dit wil of niet.
Wij zullen Bumblebee niet zomaar met iemand meegeven!! Uiteraard willen wij dat er een kennismaking gesprek plaatsvind, eventueel ook bij het nieuwe baasje thuis.. Tenslotte willen wij graag weten hoe het deze lieverd zal gaan..
Ik zal straks hier even wat foto's plaatsen en eventueel nog meer info. Voor vragen mag je uiteraard altijd reageren of een Pb sturen.

Groetjes,
Inna & Jeroen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Sent from my iPhone using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Inouchka op zo 12 apr 2015, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
#3095820
sella schreef: Ik ga het onder de aandacht brengen van iemand die een katertje zoek die geen kitten meer is en ook geen oude man.
Hij is zijn kitten streken gelukkig kwijt Afbeelding die hebben wij moeten doorstaan Afbeelding echte kitten streken zoals in de gordijnen hangen etc, heeft die gelukkig nooit gedaan Afbeelding het is echt lieverd.. Afbeelding dus het is voor ons beetje met dubbel gevoel, maar de keuze is nu gemaakt..


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3095944
kakocavi schreef: Waarom moet hij bij jullie weg? Dat zie ik nergens in het bericht duidelijkk worden.
In eerste instantie zouden wij hem opvangen totdat hij er bovenop was! Daarna voor hem een thuis zoeken. Hij is een lange poos blijven hangen. Diegene die effectief interesse heeft zal volledig op de hoogte worden gebracht waarom wij er uiteindelijk voor kiezen om vooralsnog voor hem een nieuw goed thuis te zoeken. Met Bumble heeft het niets te maken, hij is echt een super geweldig ex-kater. Laat mij dit duidelijk maken!!.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3097099
Inouchka schreef: In eerste instantie zouden wij hem opvangen totdat hij er bovenop was! Daarna voor hem een thuis zoeken. Hij is een lange poos blijven hangen. Diegene die effectief interesse heeft zal volledig op de hoogte worden gebracht waarom wij er uiteindelijk voor kiezen om vooralsnog voor hem een nieuw goed thuis te zoeken. Met Bumble heeft het niets te maken, hij is echt een super geweldig ex-kater. Laat mij dit duidelijk maken!!.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oké, duidelijk. Het was niet aanvallend bedoeld hoor :) Prachtige kat trouwens, helaas heb ik er geen plek voor.
#3097133
kakocavi schreef: Oké, duidelijk. Het was niet aanvallend bedoeld hoor :) Prachtige kat trouwens, helaas heb ik er geen plek voor.
Ik vatte het ook niet aanvallend op!! Een dier herplaatsen is nooit leuk!!.. Niet voor de eigenaar, maar ook zeker niet voor het dier!!... In ons geval was het voor beide partijen gewoon de beste keus. Hij is daarstraks met lieve mensen mee gegaan naar hopelijk een fantastische goede toekomst!!..


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3097266
Hij ligt hier inmiddels op zijn gemakje vanuit de bench alles te bekijken :) De reis ging prima, hij was zo ontzettend rustig! Af en toe een kleine mauw en dan deed ik even mijn vingers in de vervoersbox en dan was het weer goed.
De honden bekijkt hij nieuwsgierig maar totaal niet onder de indruk. En net heeft hij, liggend, zijn eerste maaltijd hier gegeten en vervolgens heeft hij zich tevreden opgekruld.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door