Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3096046
As zaterdag is meneer Sjors hier precies een week, en na een week op zijn vertrouwde voer (KVV) te hebben gezeten gaat meneer Sjors vanaf zaterdag toch echt over op BARF  :D

Alleen, zou ik dat dan al gelijk kunnen omgooien naar 3 maaltijden per dag ? Hij krijgt nu (nog) 4x daags een portie KVV, maar ik het idee dat ik van voermoment naar voermoment leef, en doordat hij ook nog veel slaapt vind ik dat nu al vervelend worden  :-[

Dus als ik zaterdag met BARF begin, zou ik hem dan gelijk over kunnen zetten naar 3 maaltijden per dag ?
#3096057
Ik ben iets eerder over gegaan dan de drie maanden, omdat Nelson het daar beter op deed. Minder honger vooral. Daardoor sliep hij beter en vaker en dat vond ik toch ook wel belangrijk.

In mijn boekje staat dat Nelson de maandag dat hij 10 weken was voor het eerst drie voerbeurten kreeg. Wel op vaste tijden. Niet bij ons ontbijt, lunch, avondeten. Echt telkens evenveel uur tussen de maaltijden in.

Als hij eerder kvv at en je gaat nu op barf, dan gaf ik hem toch eerst zeker nog een week 4 maaltijden zodat zijn buikje rustig kan wennen aan stukken vlees(bot).
Door Martine-Tom
#3096696
Hier ook veel eerder gedaan, vrijwel gelijk op drie maaltijden, heel rap al naar twee en voor vijf maanden al naar een maal per dag met een hele kleine hap in de morgen...het was een lastige eter en zo at ie in elk geval.
#3096730
Hier ook al bijna meteen naar 3  barf maaltijden, en daarna ook al vlot naar 2.
Nu met 5 maand al op 1 maaltijd, geen gezeur om eten meer, en lekker verzadigd na lekker te hebben gegeten.
Op deze manier kan ik wat grotere stukken voeren,  wat veel meer voldoening geeft door het lekker een tijdje kunnen knagen en kauwen.
#3096788
Wij vonden 4x per dag heel onhandig, we vergaten het regelmatig en het waren van die mini porties. Met 9 of 10 weken zijn we daarom maar begonnen met 3 maaltijden.
Hij is nu bijna 15 weken en krijgt nog steeds 3 maaltijden, hij groeit goed, eet goed en zeurt niet dus dat blijven we waarschijnlijk doen tot een maand of 5, 6.

Ik ben het wel Hope eens, als je in een keer overstapt van ivv naar barf zou ik ook nog eerste een paar dagen 4 maaltijden geven zodat er niet teveel in een keer verandert.
Laatst gewijzigd door Shanti en co op vr 10 apr 2015, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
#3096863
[quote="Sanyo"]
Hier ook al bijna meteen naar 3  barf maaltijden, en daarna ook al vlot naar 2.
Nu met 5 maand al op 1 maaltijd, geen gezeur om eten meer, en lekker verzadigd na lekker te hebben gegeten.
Op deze manier kan ik wat grotere stukken voeren,  wat veel meer voldoening geeft door het lekker een tijdje kunnen knagen en kauwen.
[/quote]

Dat zou ik niet doen, met vijf maanden al 1 maaltijd.
Een pup tot ongeveer een jaar heeft voor zijn ontwikkeling echt zijn voedingsstoffen verspreid over de dag nodig. Hier tot bijna 11 maanden met twee maaltijden per dag gegaan en ik zou het met een volgende pup echt tot minimaal 12 maanden volhouden.
#3096958
Mijn pups gingen de deur uit met 3x daags kvv/barf.
Mijn pupje krijgt nu ook 3x daags, maar wel onbijt weinig, 100 gram (zodat ze erna nog gemotiveerd wil trainen voor een voertje), rond 16 uur een grote maaltijd (200 gr, meestal een kwartel/duif/parelhhoen etc)- daarna gaat ze de bench in om te slapen en kan ik koken, eten en de andere honden uitlaten, want ze is dan echt moe en voldaan ! En dan in de avond nog een kleine portie van 100-150 gram, als ik kvv geef dan vaak in een Kong of anti-schrok bak zodat ze lekker bezig is.
Ik ben het zo gaan doen, omdat als ik meer gelijke porties voerde ze slecht te trainen was met voertjes, ze had dan geen trek.
Als ze naar les is geweest of als ik heel veel getraind/geoefend heb pas ik daar het eten op aan, dus minder.
Ze heeft ook al een paar keer 2x per dag gehad, is wel uitzondering. Maar dan was ze mee, en dan kreeg ze regelmatig een kauwsnack (gedroogd vlees) of een Kong - wilde dan geen maaltijd geven ivm autorijden. Maar dan heeft ze toch voldoende binnen. Ze is nu 14 weken oud.
Door Martine-Tom
#3097302
[quote="MarijeEnBoomer"]
Wat gaan jullie allemaal vroeg naar minder maaltijden!
Zou ik niet willen voor een pup in de groei.
[/quote]tom at gewoon niet, dat deed ie pas toen ik naar 1 keer ging  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door