Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door malimaniac
#3096397
Ik heb 2 mechel dames van 3 en 6 jaar oud. Ik merk Door de jaren heen dat ik steeds meer moet voeren om ze op gewicht te houden. Toen Iza nog alleen was kreeg ze 500 gram per dag. Toen Kim er bij kwam werd dit 600 gram. Nu eet ze wel 750 gram per dag. Kim heeft een hele tijd 700 gram gegeten. Die zit nu op 850 gram. Ze krijgen regelmatig vetter diersoorten en ze worden 2 x per jaar ontwormt. Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Het bewegingspatroon. Is het zelfde gebleven. Iza is zelfs minder gaan trainen.
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#3096427
Aan vlees voor mensen wordt wel water ingespoten, ik kan me zo voorstellen dat dit overal wel kan gebeuren? Vooral bij kvv zie ik zelf nogal verschil tussen hoeveel vocht er uit loopt na het ontdooien.
Gebruikersavatar
Door luuntje
#3096438
Nu je het zegt, 3 jaar geleden at luna 400/500 per dag. Toen was ze een jaar oud en meer wilde ze ook niet.
Nu is ze 4 en eet ze tussen de 800 en 1000 gr per dag.
Door Annemarie Rijnveld
#3096460
Ik denk ook dat de kwaliteit een rol speelt....en misschien ook de hoeveelheid pens?

Mijn honden bewegen zich erg veel, maar vergeleken met wat ik zo her en der lees, krijgen zij behoorlijk veel minder te eten dan de gemiddelde hond...moet er wel bij vermelden dat ik magere honden prefereer :)
Gebruikersavatar
Door luuntje
#3096522
Ik weet het niet, ik let er altijd op dat het spiervlees en orgaan van goede kwaliteit is en de botten goed bevleesd zijn, zo niet voer ik extra spiervlees bij.
Nou zijn wij best actief vergeleken met anderen, maar dat waren we toen ook al.
Bij luna kun je net dr ribben niet zien. Als ze zit of rent in bepaalde houdingen kun je ze wel zien, zeker niet te dik denk ik dan?


Edit:
Luna eet 1 kg pens per 10 dagen. Gewoon 10 % vh menu.
Zou dat al teveel zijn dan?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3096575
Ik voer eerder minder. Voorheen had Oscar een dikke kilo per dag nodig om op gewicht te blijven, nu schommelt ie tussen de 800 en 1000 gram. Ik ben niet zo precies en voer op zijn zo-ongeveer. Ik denk dat het bij Oscar vooral komt omdat ie minder beweegt en minder stress en zenuwen heeft. Hij is rustiger geworden en we weten de stressmomenten aardig te beperken en dat scheelt veel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door