Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
#3095824
Ik ga binnenkort een paar dagen weg. Zoë krijgt dan de complete versies van degomeat maar aangezien daar groenten in zitten wil ik dat niet aan de katten geven. Nu dacht ik om 's morgens een portie spiervlees te geven en 's avonds een mix van kiezebrink. Is dat een goede optie? Nori wil nl echt iedere dag iets anders eten en veel verschillende mixen zelf malen is nogal heftig veel werk.
Het is voor vijf dagen in totaal.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3095874
Voor 5 dagen lijkt me dat wel mogelijk.
De orgaanverhoudingen zijn vaak niet helemaal zoals het hoort, maar voor een klein weekje, kan dat wel, vind ik.
Wel even goed uitrekenen dat je botgehalte goed zit en hoeveel je dan van de mix en hoeveel spier je moet voeren.  Beter wat te veel spier dan te weinig, is mijn idee daarin.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3095969
Dat lijkt me voor een paar dagen wel te doen. Door het grote aandeel extra spiervlees is het risico op een botverstopping (worst case scenario) gereduceerd tot nihil.
Veel plezier op vakantie!
Door hannabelgje
#3095971
Hmm omdat het toch wat lastig wordt voor de oppas toch maar besloten om zelf te gaan malen. Tijd heb ik tenslotte genoeg op het moment.
Malen moet ik toch voor Nori zijn eten. Dan maal ik wel wat extra. Zoë krijgt wel gewoon gekochte kvv. Het arme schaap.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3096094
Gewoon een tip, je kan ook smaken varieren, maar vb de orgaanmix in het groot maken en dan verdelen over de smaken.
Dat is toch iets eenvoudiger dan het orgaan ook nog eens verdelen.  Ale, dat vind ik toch...  Je hoeft het er niet mee eens te zijn natuurlijk.
Persoonlijk maal ik orgaanmix, kuikens, vis en evt andere complete zaken onder elkaar en verdeel dat dan over porties vleesbot en spier per smaak.
Door hannabelgje
#3096117
Ik zal de orgaanmix sowieso apart maken omdat ze hier lever en nieren van grotere dieren zo niet willen eten. Dus voor na de vakantie maak ik ook wat orgaanmix. Spiervlees eten ze wel altijd gewoon zonder gezeur.
Ik ga ook all animal zelf maken van de haan uit de vriezer en de haan die nog buiten rond huppelt.
Zal ik daarvan het darmkanaal eruit halen of laten zitten?
Gebruikersavatar
Door koekje
#3096137
Hier eten ze niets met darmen meegemalen. n=2 is natuurlijk lastig vergelijken, maar er zijn meer katten die niet van gemalen darm en inhoud houden.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door