Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door LottJess
#3096106
Hallo allemaal,

Ik vroeg me wat af.
Van een kennisje heb ik reeribben gekregen (en nog wat andere dingen) omdat hij nu geen hond momenteel heeft. (hij vangt honden op voor een stichting)
Nu ben ik pas november 2014 aan het barfen met Jess.
Mag zij nu dan wel reeribben hebben?
Ik had al gelezen dat ze wel door de snoeischaartest moeten komen, dat moet ik nog doen.
Ook lag ik geen enkele ribben geven, nou zitten ze mooi aan elkaar.
In het begin was ze erg gulzig en slikte ze hele eendennekken door en die kwamen er dan met de zelfde gang weer uit.
Tegenwoordig doet ze erg netjes kauwen en kan ik haar grotere stukken geven zoals een drumstick. Dat doet ze nu netjes. Kippennekken had ze laatste keer ook netjes op gekauwd.
Maar daarin blijft mijn angst wel van wat doet ze met die ribben? in een keer inslikken of netjes kauwen?
Wat denken jullie, wel proberen of niet?
Gebruikersavatar
Door luuntje
#3096113
Als ze alles netjes verteerd, zou ik het gewoon proberen.
Wel erbij blijven natuurlijk
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3096124
Het hangt ook heel erg van de ribben af. ik heb hier nu lams, ree en hertenkalfsrib.. de hert is het zachtst en de ree het hardst. Net als met kalkoennek.. de ene keer zijn ze te hard en de andere keer zijn ze een stuk zachter.

Gewoon proberen en desnoods even vasthouden. Dat doe ik hier met de ribben vaak ook want anders weet hij niet hoe hij moet beginnen met eten  ;D
Door Anne in Zweden
#3096175
Als je de ribben met een snoeischaar kunt knippen en ze mooi bevleesd zijn, zou ik het wel aandurven die te geven. Verteert ze botwerk normaal gesproken goed (dwz, zie je geen botstukjes meer in haar ontlasting)?
Gebruikersavatar
Door LottJess
#3096533
bedankt voor jullie reacties.

Botstukjes zie ik eigenlijk nooit in haar ontlasting, neem aan dat je dan kleine witachtige stukjes bedoelt.
Gebruikersavatar
Door Yaro
#3096704
Ik snap je twijfel, die heb ik met de hertenribben die ik Yvar geef ook! Ben soms wel bang dat ze te hard zijn.. Ik ben er altijd bij als hij eet, maar ik moet zeggen dat ie voor de ribben echt de tijd neemt. Vanuit zn voerbak gaan ze mee naar zn kussen waar hij ze rustig op eet. Dus ik begin langzaam vertrouwen te krijgen.. Ik moet zeggen dat ik het ook super vind om te kijken hoe hij dat opeet.. Die kop achteraf met her en der nog wat resten is helemaal onbetaalbaar!  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door