Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3095322
Bob is een niet gecastreerde reu van 6 jaar, omdat hij de laatste tijd continue een vergrote anus heeft zijn we naar de DA gegaan afgelopen woensdag. Hij poept al vrijwel zijn hele leven moeilijk...
Zijn prostaat leek wat vergroot en aankomende dinsdag moeten we terug voor een echo.

We hebben ook een reu van 1,5 jaar oud, die sinds een paar dagen alleen maar aan de kont van de oudste aan het ruiken is en helemaal verliefd is. Zojuist wilde hij zelfs op hem rijden. De jongste heeft nog nooit enig 'puber' gedrag vertoont, is errug goed te handelen bij teefjes en luistert 100%.

Is dit toevallig de leeftijd van de jongste of moeten we toch, naast de echo, ergens alert op zijn bij de oudste?

Verder nog tips bij een vergrote prostaat? Castratie is vrijwel geen optie, alleen als het echt echt echt niet anders kan. Bob reageert extreem slecht op het implantaat, dus volledige castratie durven we niet aan.
#3095340
Ook mijn hond reageerde heel slecht op het implantaat: zijn macho gedrag kwam ineens boven (angst). Toch hebben we besloten hem t laten castreren (een jaar na het implantaat). Hij heft een paar keer gedekt bij een sloerie (die allang niet meer loops was, maar er nog pap van lustte ;) ). Zijn rijgedrag wordt onacceptabel. Ik heb hier gelezen dat het implantaat toch een heel andere uitwerking kan hebben dan een echte castratie, dus ik hoop.....
#3095417
Ik heb mn hond een week geleden gecastreerd.... 6  1/2 inmiddels...
hij heeft jaren geleden een implantaat gehad en daar reageerde hij niet echt super op.
nu na een week eet ie niet maar vreet!
ook in huis is t al een stuk rustiger en dat na 1 week!!!
Door Lil
#3095421
Me and my boys! schreef: Ik heb mn hond een week geleden gecastreerd.... 6  1/2 inmiddels...
hij heeft jaren geleden een implantaat gehad en daar reageerde hij niet echt super op.
nu na een week eet ie niet maar vreet!
ook in huis is t al een stuk rustiger en dat na 1 week!!!
Ik houd het even in de gaten, want hoorde dat al eerder bij mensen dat implantaat niet goed ging en definitief wel. Ik ben nogal onzeker daarin.
#3095434
Waarom het implantaat zo slecht ging:

We hebben het geprobeerd ivm reu-reu agressiviteit, binnen no time was hij agressief tegen alles (puppies, teefjes etc), hij werd er super sloom van en lag de hele dag te slapen, hij kon nog maar 1/4 van zijn gebruikelijke hoeveelheid voedsel eten en werd nog steeds zwaarder en zwaarder. Maar nog het allerbelangrijkste... Hij raakte al zijn spieren kwijt en was een papzak en dat icm de krakkemikkige hond die hij is heeft veel problemen gegeven. Hij heeft elleboogproblemen, is geopereerd aan sesambeentjes en heeft bicepspeesproblemen. Verschillende orthopeden hebben gesmeekt hem nooit meer zo'n chip te geven. Het is nu uitgewerkt en hij loopt weer goed en is gespierd. Hij heeft zijn bespiering gewoon keihard nodig.

Verder heeft hij ook nog epilepsie en wil ik dus liever geen narcose.

Maar het ging eigenlijk niet over wel of geen castratie ;)
Door sella
#3095513
Ik heb een net 2 jarige met implantaat dat net is uitgewerkt en een giga van een prostaat probleem. Da wilde meteen castreren, ik heb Tannetje gebeld.
Die gaf aan dat er nu heel veel teven loops zijn, en dat ze omkomt in meldingen van te grote prostaat.
Nu is die van Shay wel heel sterk vergroot, maar wij gaan zijn gestart met de dubbele dosis kleine zaagblad palm en pompoenpitolie.

Dus er hoeft niet meer aan de hand te zijn als ik het goed heb begrepen dan alleen maar een overload aan hormonen, bij de dames en onze heren.
#3095541
sella schreef: Ik heb een net 2 jarige met implantaat dat net is uitgewerkt en een giga van een prostaat probleem. Da wilde meteen castreren, ik heb Tannetje gebeld.
Die gaf aan dat er nu heel veel teven loops zijn, en dat ze omkomt in meldingen van te grote prostaat.
Nu is die van Shay wel heel sterk vergroot, maar wij gaan zijn gestart met de dubbele dosis kleine zaagblad palm en pompoenpitolie.

Dus er hoeft niet meer aan de hand te zijn als ik het goed heb begrepen dan alleen maar een overload aan hormonen, bij de dames en onze heren.
Hmm zou misschien ook verklaren waarom de jongste zo idioot doet.
Dank je, ik zal na dinsdag ook ff een plan de campagne maken.
#3095894
De pechvogel heeft het geluk deze keer aan zijn zijde ;). Na echo blijkt dat de prostaat niet vergroot is!! Verder zijn darmen enzo ook goed.

Nu alleen nog achterhalen wat maakt dat hij continue aandrang heeft... 
#3095955
sella schreef: Drinkt hij wel genoeg? Is het soortelijk gewicht nagekeken?
Anders eens een osteopaat ect mee laten kijken?
Hij heeft nooit veel gedronken, maar het is in ieder geval zeker niet verminderd. Hij krijgt KVV en das vaak ook wel wat vochtig.

Soortelijk gewicht moet je even uitleggen, via Google word ik er ook niet echt wijzer van Afbeelding

Osteopaat is een goed idee. Vandaag hadden we trouwens een andere DA die ook werkelijk geen idee had wat het dan kan zijn...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door