Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Joaquin
#3095796
Ik ben boos! Gisteren gingen we lekker lopen met de hondjes in een parkje hier vlakbij. Horen we steeds een belletje wat dichterbij komt dus ik kijk achterom komt er een joekel van een hond op ons afgerend, ik hoorde hem al grommen dus meteen de jongens opgepakt. Die hond vliegt tegen mij aan en probeert Dolfie te bijten tot 3 x toe. Dus ik schreeuw tegen de eigenaar die 20 meter verderop op zijn dooie akkertje een beetje slap naar de hond staat te roepen dat ie zijn hond moet bijhouden. Toen hij eindelijk naar ons toe kwam schreeuw ik hem toe dat zijn hond ons probeerde te bijten vond hij het nodig een discussie te starten dat de hond helemaal niet beet (kon hij helemaal niet zien van waar hij stond) en dat wij onze honden maar niet hadden op moeten pakken. Hoe kan je me beledigen ben me dood geschrokken dat had zo fout af kunnen lopen. Alsof ik ga verzinnen dat die hond bijt en ik moet m'n kleintjes op de grond laten staan terwijl er een grote hond op af komt stormen die ik niet ken? Waar is je fatsoen?! Geen excuses nee joh gewoon er vol tegenin gaan  :boo:
Die mensen wonen toevallig in hetzelfde gebouw als mijn vriend en heb nog een briefje in de bus gedaan. Het laat me niet los  >:(
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3095800
En zelfs als hij niet bijt, één keer met de tanden erlangs en jij bent jouw ienieminie kwijt..  :o

Nee hoor, ik zou willen dat ik mijn hond in zo'n situatie op zou kunnen tillen, ik moet het helaas met wegschoppen of snoepjes naar het gezicht gooien doen...
:bigarmhug: voor de schrik!!
Door TessaThomas
#3095807
Ik kan de mijne helaas niet optillen, maar elke aanstormende hond, laat staan als ze grommend aan komen, wordt geblokt en weggestuurd. Als pup til ik ze ook op. En dan kunnen de mijne nog tegen een stootje, ik zou jouw kleintjes ook in 1 keer optillen.  >:(
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#3095811
En dan denk ik waarom droeg die hond een belletje is zoiets vaker voorgevallen? Waarom ga je er zo fel tegenin als ik in paniek ben en zeg dat hij bijt? Je hebt je hond gewoon bij te houden en als hij zo is niet los waar andere honden zijn >:( Op zo'n moment gaat het ook zo snel ik ben blij dat ik niet omviel of dat ik Dolfie niet liet vallen want dan was ik hem misschien wel kwijt geweest
Door inni
#3095828
-ik denk in zo'n situatie, "liever bange Peer, dan dode Peer"
Ik heb Berre ooit ook opgenomen om een aanstormende grote hond eventueel voor te zijn. Ik kreeg vande eigenaar een preek "het was door reacties als de mijne dat haar hond naar zo'n kleintjes zou gaan happen (Berre was toen geen 2kg zwaar). Ik heb eens flink moeten slikken en gewezen op de borden "honden aan de lijn" die er overal stonden. Toen begon ze over een rollijn waaraan Berre vastzat, want dat leek toch ook op loslopen. "Daaag mevrouw, nog veel geluk" en ik ben doorgegaan (met Berre in m'n armen). Soms....... :rant: maar ach 't is zinloos, ze leren toch niet voordat ze de boswachter tegenkomen.
Door Suzanne
#3095830
Overigens is het an sich wel waar dat de meeste "aanstormende honden" nog feller op een hond worden die wordt opgetild. Laat onverlet dat die eigenaar er maar voor te zorgen heeft dat het niet gebeurd natuurlijk, maar het is wel een reaktie die ik bij fellere honden dus wel zie.

Suzanne
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#3095834
Join the club.............
Om dit soort redenen heb ik al jaren een kar bij me als ik naar het park gaat, daar hengel ik ze in als het mij niet aanstaat.... ( zeker nu ze echt oud zijn geworden ) !!
Door star
#3095837
Suzanne schreef: Overigens is het an sich wel waar dat de meeste "aanstormende honden" nog feller op een hond worden die wordt opgetild. Laat onverlet dat die eigenaar er maar voor te zorgen heeft dat het niet gebeurd natuurlijk, maar het is wel een reaktie die ik bij fellere honden dus wel zie.

Suzanne
Klopt!

Mijn honden leren van pup af aan om andere honden (zelfs uitvallende honden) te negeren.
Dit doen ze ook en als de situatie toch iets te moeilijk word voor ze b.v. Een loslopende grommende patsende volle reu die mijn loslopende volle reu uitdaagt dan zijn ze met een woord (bal :biggrin2:) uit de situatie te halen.

Maar de enigste situatie waar mijn jonge honden zeer zeker op reageren en op een leeftijd van 4 maanden tot een jaar en niet gelijk naar mij luisteren en terug komen en dus niet de andere hond negeren is als er een hond opgetild word.
Mede daarom lopen ze ook op die leeftijd nooit ver van mij vandaan en nooit op andere honden af, anders gaan ze vast bij iedere hond tot ze het niet (meer) doen.
Gaat de eigenaar dan ook nog eens draaien of hysterisch doen dan willen ze gaan happen. want dan word het een speeltje.

Maar laat voorop staan dat mijn honden op die leeftijd voor z'n situatie aan de lijn gaan en dit gewoon niet kan gebeuren. Al reageren ze er zelfs aan de lijn op.

Kijk ik zo naar wat ik tegenkom in het bos denk ik niet dat er vanuit moet gaan dat iedere hond je opgetilde hond gaat negeren want dan word het ineens net een speeltje dat iedere keer weggetrokken word voor hun neus en gaan ze erop jagen.
Voor mij is dit een rede geweest om geen klein hondje erbij te nemen maar dat is eigenlijk te gek voor worden. Als iedereen nu eens z'n hond opvoede.... Of als dat niet lukt gewoon aan de lijn houd of op z'n minst aanlijnt als er andere honden aankomen.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#3095845
inni schreef: -ik denk in zo'n situatie, "liever bange Peer, dan dode Peer"
Ik heb Berre ooit ook opgenomen om een aanstormende grote hond eventueel voor te zijn. Ik kreeg vande eigenaar een preek "het was door reacties als de mijne dat haar hond naar zo'n kleintjes zou gaan happen (Berre was toen geen 2kg zwaar). Ik heb eens flink moeten slikken en gewezen op de borden "honden aan de lijn" die er overal stonden. Toen begon ze over een rollijn waaraan Berre vastzat, want dat leek toch ook op loslopen. "Daaag mevrouw, nog veel geluk" en ik ben doorgegaan (met Berre in m'n armen). Soms....... :rant: maar ach 't is zinloos, ze leren toch niet voordat ze de boswachter tegenkomen.
Ja die van mij zijn ook nog geen 3 kg dat kan zo gebeurd zijn. Vind het bizar hoe sommige mensen denken..
de Meiden schreef: Join the club.............
Om dit soort redenen heb ik al jaren een kar bij me als ik naar het park gaat, daar hengel ik ze in als het mij niet aanstaat.... ( zeker nu ze echt oud zijn geworden ) !!
Ja een kar is dan wel een slimme oplossing maar eigenlijk te gek dat het zo ver moet komen. Als iedereen gewoon de verantwoordelijkheid neemt voor zijn eigen honden zouden er een stuk minder conflicten zijn.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#3095848
star schreef: Klopt!

Mijn honden leren van pup af aan om andere honden (zelfs uitvallende honden) te negeren.
Dit doen ze ook en als de situatie toch iets te moeilijk word voor ze b.v. Een loslopende grommende patsende volle reu die mijn loslopende volle reu uitdaagt dan zijn ze met een woord (bal :biggrin2:) uit de situatie te halen.

Maar de enigste situatie waar mijn jonge honden zeer zeker op reageren en op een leeftijd van 4 maanden tot een jaar en niet gelijk naar mij luisteren en terug komen en dus niet de andere hond negeren is als er een hond opgetild word.
Mede daarom lopen ze ook op die leeftijd nooit ver van mij vandaan en nooit op andere honden af, anders gaan ze vast bij iedere hond tot ze het niet (meer) doen.
Gaat de eigenaar dan ook nog eens draaien of hysterisch doen dan willen ze gaan happen. want dan word het een speeltje.

Maar laat voorop staan dat mijn honden op die leeftijd voor z'n situatie aan de lijn gaan en dit gewoon niet kan gebeuren. Al reageren ze er zelfs aan de lijn op.

Kijk ik zo naar wat ik tegenkom in het bos denk ik niet dat er vanuit moet gaan dat iedere hond je opgetilde hond gaat negeren want dan word het ineens net een speeltje dat iedere keer weggetrokken word voor hun neus en gaan ze erop jagen.
Voor mij is dit een rede geweest om geen klein hondje erbij te nemen maar dat is eigenlijk te gek voor worden. Als iedereen nu eens z'n hond opvoede.... Of als dat niet lukt gewoon aan de lijn houd of op z'n minst aanlijnt als er andere honden aankomen.
In dit geval schrokken mijn honden ook omdat hij van achter kwam en al gromde voor ze waren opgepakt. Dus als een hond slechte bedoeling heeft zoals deze heeft negeren geen zin. Hij hapte meteen toen hij bij me was en bleef dat doen ondanks dat ik rustig bleef staan. Ja op z'n minst aanlijnen en ga elkaar gewoon uit de weg hoe moeilijk kan het zijn?
Door Lil
#3095849
Wat een nare ervaring! Zeker niet goed dat die hond er zo op afdendert! Hier grote honden die niets doen, maar als je optilt gaan ze springen. Zover laat ik het niet komen, maar als ik ze zou laten doen ze dat helaas wel ondanks dat ze sociaal zijn. Pa heeft hondje van 7 kg (kruising yorkie) en zij wordt deze week 6 en is in 6 jaar tijd twee keer opgetild (hond die 1000% zeker zou bijten die ontsnapt was). Ik blok zeer regelmatig honden en pa ook. Dat gaat super. Nu zijn wij altijd grote gewend en dan is blokken het enige dat je kan dus die tactiek kenden wij al goed. Maar indien echt gevaarlijk, ja dan tillen wij op.
Door Lil
#3095907
*Marga* schreef: Ook al zou die hond niet bijten dan nog, wat denk je van de ruggen van een klein hondje???? als daar maar even een poot op komt???
Yep! Daarom mag mijn grote meestal niet los en als ik met mini hondje loop blok ik alle grotere honden af, zodat ze niet bij haar komen (optillen ben ik niet voor om meerdere redenen, maar die grote komen echt niet erbij)
Door Martine-Tom
#3095912
Ik til ook nooit op, juist om die reden, het fokt de andere hond op, Tom ook hoor, als er een homd opgetild word gaat hij ook springen...als hij die kans krijgt ;)
Ik blok, en gooi mezelf ertussen, heb ook meestal een jachtlijn bij de al meer als eens gebruikt is om ongewenst bezoek aan te lijnen tot de baas er is ::)
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#3095928
Martine-Tom schreef: Ik til ook nooit op, juist om die reden, het fokt de andere hond op, Tom ook hoor, als er een homd opgetild word gaat hij ook springen...als hij die kans krijgt ;)
Ik blok, en gooi mezelf ertussen, heb ook meestal een jachtlijn bij de al meer als eens gebruikt is om ongewenst bezoek aan te lijnen tot de baas er is ::)
Die van mij waren geschrokken en proberen dan uit alle macht weg te komen. Dus en op hun letten en de hond fatsoenlijk blokken was mij niet gelukt. Dit is wel de eerste keer dat ik zo in het nauw gedreven was door een hond waarvan ik zeker was dat als hij erbij kon hij hun kwaad zou doen. Hoe ik het de volgende keer zou aanpakken weet ik niet het gaat dan zo snel en je gaat meteen handelen..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door