Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3094683
Helaas geen advies. Zelf heb ik mijn dieren sinds afgelopen sept geen middel tegen vlooien of teken meer gegeven en gelukkig tot hiertoe geen last meer gehad. Afgelopen week voor het eerst een teek weggehaald bij Kira (hond). Ik heb in mijn groentenmix standaard wat knoflook en persoonlijk denk ik dat dit in ieder geval in de zachtere maanden en goed alternatief is op alle chemische rommel. Voor de warmere maanden gebruik ik wel advantix, omdat dit toch net wat meer doet. Er bestaat heel wat discussie over, maar ik doe in mijn stofzuiger (met stofzak), altijd een stukje vlooienband (voor katten) en ik geloof er wel in dat dit beter is als "voorkomen" ipv alles op of in je beesten te smeren is. Ook was ik geregeld (meestal weekend) alle dekens en kussens van onze huisdieren op minimaal 60graden met een scheut azijn bij. Je kan preventief tegen voornamelijk, alleen vlooien volgens mij je huisdier beschermen, zonder dat je echt je huisdier daarvoor dient te vergiftigen :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Inouchka op vr 03 apr 2015, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3094696
tegen vlooien: azijn (appelazijn op vacht), schoonmaken met azijn, etherische olieen, diatom of diatomeeen aarde in vacht/kussens/kieren, neemolie verdund op vacht aanbrengen,  maar vooral heel veel schoonmaken en kammen

tegen teken werkt hier mengsel van etherische olie supergoed...gewoon insprayen met water waarin wat etherische olie zit en veeel minder last van...ik gebruik wisselende dingen, maar oa lavendel, lemongrass, citroen, tea tree, eucalyptus en nog wat dingen..

hier lijk ik met natuurlijke middelen de vlooien ieg te belemmeren om zich tot plaagg te ontwikkelen, maar ze bleven aanwezig en na twee worm-infecties binnen 3 maanden toch naar comfortis gegrepen, omdat een derde worminfecties denk ik nog meer schade aanricht dan de comfortis...maar dat weet ik natuurlijk niet zeker..

als je zoekt op neemolie en diatomeeenaarde kom je hier vast wel veel tips tegen!
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3094699
Papalou schreef: tegen vlooien: azijn (appelazijn op vacht), schoonmaken met azijn, etherische olieen, diatom of diatomeeen aarde in vacht/kussens/kieren, neemolie verdund op vacht aanbrengen, maar vooral heel veel schoonmaken en kammen

tegen teken werkt hier mengsel van etherische olie supergoed...gewoon insprayen met water waarin wat etherische olie zit en veeel minder last van...ik gebruik wisselende dingen, maar oa lavendel, lemongrass, citroen, tea tree, eucalyptus en nog wat dingen..

hier lijk ik met natuurlijke middelen de vlooien ieg te belemmeren om zich tot plaagg te ontwikkelen, maar ze bleven aanwezig en na twee worm-infecties binnen 3 maanden toch naar comfortis gegrepen, omdat een derde worminfecties denk ik nog meer schade aanricht dan de comfortis...maar dat weet ik natuurlijk niet zeker..als je zoekt op neemolie en diatomeeenaarde kom je hier vast wel veel tips tegen!
Je hebt het hier over bestrijding vlooien met diatomeeenaarde, maar heb je het al gebruikt tegen wormen?
Ik geeft drie tot 4 keer per jaar een kuurtje met de aarde tegen wormen.
Ik geef het door het vlees gemengd.
Annemarie Rijnveld heeft daar op BP veel over geschreven. Heeft er zelfs guardia mee opgelost.
Ik moet zeggen sinds ik de aarde gebruik heeft Saartje nooit meer wormen gehad. Ik laat de ontlasting na een kuurtje testen, dus drie tot vier keer per jaar.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op vr 03 apr 2015, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3094700
Papalou schreef: tegen vlooien: azijn (appelazijn op vacht), schoonmaken met azijn, etherische olieen, diatom of diatomeeen aarde in vacht/kussens/kieren, neemolie verdund op vacht aanbrengen, maar vooral heel veel schoonmaken en kammen

tegen teken werkt hier mengsel van etherische olie supergoed...gewoon insprayen met water waarin wat etherische olie zit en veeel minder last van...ik gebruik wisselende dingen, maar oa lavendel, lemongrass, citroen, tea tree, eucalyptus en nog wat dingen..

hier lijk ik met natuurlijke middelen de vlooien ieg te belemmeren om zich tot plaagg te ontwikkelen, maar ze bleven aanwezig en na twee worm-infecties binnen 3 maanden toch naar comfortis gegrepen, omdat een derde worminfecties denk ik nog meer schade aanricht dan de comfortis...maar dat weet ik natuurlijk niet zeker..

als je zoekt op neemolie en diatomeeenaarde kom je hier vast wel veel tips tegen!
Ooh mss wel iets om over te gaan google. Alleen wat ik mij afvraag, tea tree is toch giftig voor katten? Zowel inwendig als uitwendig. Lijkt me in mijn geval dan niet zo slim..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door spikkel
#3094702
Ik heb al heel wat natuurlijke middelen gebruikt. Resultaat een vlooienplaag en honden en katten onder de teken. Na maanden alles intensief inspuiten en wassen etc. was ik er begin december weer af. Helaas wonen wij wel in een tekenrijk gebied, de bermen en bosjes-zelfs mijn tuin zitten onder de teken.
Door Shanti en co
#3094751
Inouchka schreef: Ooh mss wel iets om over te gaan google. Alleen wat ik mij afvraag, tea tree is toch giftig voor katten? Zowel inwendig als uitwendig. Lijkt me in mijn geval dan niet zo slim..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Voor katten zijn etherische oliën slecht omdat katten de olie die in hun lichaam komt niet goed kunnen afbreken en het zich in het lichaam kan ophopen als de kat er teveel van binnen krijgt. Sommige zeggen dat dat geen probleem is bij natuurlijke en zuivere oliën maar ik zou het er niet op wagen want het blijft etherische olie.

De katten hebben wij de afgelopen jaar fleaway gegeven (alledrie ? pilletje) en we hebben ze maar 1x ontvlooid met activyl. Ze hebben vorig jaar een paar keer vlooien gehad maar op die ene keer na was het genoeg als we ze dagelijks goed kamde met de vlooienkam en alle kleedjes waste.
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3094777
Thessa en Shanti schreef: Voor katten zijn etherische oliën slecht omdat katten de olie die in hun lichaam komt niet goed kunnen afbreken en het zich in het lichaam kan ophopen als de kat er teveel van binnen krijgt. Sommige zeggen dat dat geen probleem is bij natuurlijke en zuivere oliën maar ik zou het er niet op wagen want het blijft etherische olie.

De katten hebben wij de afgelopen jaar fleaway gegeven (alledrie ? pilletje) en we hebben ze maar 1x ontvlooid met activyl. Ze hebben vorig jaar een paar keer vlooien gehad maar op die ene keer na was het genoeg als we ze dagelijks goed kamde met de vlooienkam en alle kleedjes waste.
Dit vermoeden had ik al, dus voor hier zeker geen optie voor men poezels. Ik heb net even gekeken voor de fleaway, maar kan deze helaas niet vinden, waar kan je dit kopen? Zelf controleer ik ze in de week, zo'n 2-3x op vlooien en in het hoogseizoen iedere dag. Zo kunnen we het hier ook goed in de gaten houden :). Gelukkig sinds vorig voorjaar geen last gehad, dus ben reuze benieuwd hoe het dit jaar zal zijn.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3094829
oh stom! Wist niet dat het voor een kat was! Dan valt ieg teatree af inderdaad!

En diatomeeenaarde inwendig: das nog iets wat ik uit ga proberen...momenteel niet omdat ik al teveel andere dingen toevoeg...gebruikte wel Verm-X tegen wormen, maar was niet afdoende....MAar schijnt dat bij een worminfectie je de dosis verm-x ook mag verdriedubbelen..
Door Shanti en co
#3094939
Wij haalden het bij de dierenwinkel hier maar die is jammergenoeg failliet.  :-\
Eko4petz had het ook maar die hebben nu flea guard, volgens hun werkt dat hetzelfde. Die gaan we dit jaar dan maar proberen wanneer de fleaway op is want ik kan het ook nergens anders vinden.
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3094983
Thessa en Shanti schreef: Wij haalden het bij de dierenwinkel hier maar die is jammergenoeg failliet. :-\
Eko4petz had het ook maar die hebben nu flea guard, volgens hun werkt dat hetzelfde. Die gaan we dit jaar dan maar proberen wanneer de fleaway op is want ik kan het ook nergens anders vinden.
Ow, dacht ff dat aan mijzelf lag Afbeeldinggelukkig is dat niet het geval.. Thx voor de tip Afbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3095339
Thessa en Shanti schreef: Wij haalden het bij de dierenwinkel hier maar die is jammergenoeg failliet. :-\
Eko4petz had het ook maar die hebben nu flea guard, volgens hun werkt dat hetzelfde. Die gaan we dit jaar dan maar proberen wanneer de fleaway op is want ik kan het ook nergens anders vinden.

volgens mij heb ik nog een pot staan....morgen even zoeken voor je?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door