Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door EdwinK
#3093402
Nadat ik enkele jaren terug bij Tieneke een voedseldroger heb gekocht, is deze nu op en zoek dus een andere.

Welke droger kunnen jullie aanraden (max. 100 euro).
Door Nynke
#3093508
Ik dacht dat er ergens in de bieb een vergelijkend stuk over staat ? Ik heb nog steeds die van Tieneke, gebruik hem bijna nooit :-[ :-[  maar hij doet het nog wel  :P
Door EdwinK
#3093834
Ik denk er nu aan om toch een wat duurder exemplaar te nemen.  De excalibur mini. Wel het dubbele van mijn budget, maar nu diverse posts en andere fora geleden te hebben kwam dit merk er toch goed uit.  Horizontaal drogen ipv van onder- of bovenaf, waardoor je geen roosters hoeft te verwisselen. 
http://www.marmelot.com/marmelot/drooga ... d69d6575b2

Ik ga nog even kijken in de bieb.
Door keetje
#3094692
Heel veel plezier ermee, maar pas op, het is een verslaving,...... :biggrin2:
Door Tanna
#3095316
Nynke schreef: Ik dacht dat er ergens in de bieb een vergelijkend stuk over staat ? Ik heb nog steeds die van Tieneke, gebruik hem bijna nooit :-[ :-[  maar hij doet het nog wel  :P
Ik weet nog een heel goed adresje voor hem............ 8) ;)
Door Tanna
#3095317
Ik heb nog altijd de eenvoudige Bomann. Wordt vaak gebruikt en gaat volgens mij al zowat 7 jaar mee, geen spijt van gehad.
Door Nynke
#3095334
Tanna schreef: Ik weet nog een heel goed adresje voor hem............ 8) ;)
Zodra de temp weer een beetje redelijk is, gaat ie weer een keertje werken  :P :P
Door EdwinK
#3095472
Merk wel dat de stukjes hart uit deze droger zachter blijven dan uit de oude.
Gebruikersavatar
Door nova
#3095475
EdwinK schreef: Hij is binnen.
veel plezier met je Ex.  ;D Ik heb er ook een en ben zeer tevreden ermee
Door EdwinK
#3095637
Tot zo ver ook. Maar vind het wel lang duren voordat runderhart  (blokjes) echt droog worden,  na 36 uur op de hoogste sta dzijn ze nog steeds gummiachtig, terwijl ze met de oude machine na 20 uur al echt droog zijn.
Door Mowgli
#3095638
De Excalibur droogt op veel lagere temperatuur als de goedkope drogers. Die worden vaak veel heter, waardoor de snacks sneller drogen en ook veel droger worden. het voordeel van drogen op lage temperatuur is dat er veel meer voedingswaarden blijven behouden. Ik heb zelf de Sedona en droog op 40°C. Het duurt langer voordat de snacks droog zijn, maar ik wil graag dat de voedingswaarden er nog in zitten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door