Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door ChantalKrijn
#3095152
Wie is er geweest, en wat waren de resultaten?  :D


Yara en ik zijn 2 dagen geweest, hier haar rapportjes. Niets wat ik niet verwacht had  ::)

Zaterdag:
Nose much too long for French Bulldog
Nice temperament.

Not promising

(Ja dit is het volledige rapport..)

Zondag:
7 maanden.
Vierkante schedel. Te lange voorsnuit.
Goed oor en oog. Open neusgaten, goed gebit.
Goede voor en achterhand.
Rugbelijning naar leeftijd.
Wat smal in ribben.
Goede staart en bone.
Mooie vacht en gangen.
Door te kleine snuit weinig belovend. (?)

Weinig belovend
Gebruikersavatar
Door janninneee
#3095163
Kleine draak had niet zo'n zin hahhaa! Ze zag pluisjes in de ring naast ons en die willde ze hahaha

Afbeelding
Door Erna
#3095168
janninneee schreef: Kleine draak had niet zo'n zin hahhaa! Ze zag pluisjes in de ring naast ons en die willde ze hahaha

Afbeelding
Jullie hebben het uitstekend gedaan, Janine! Een eerste show en dan is alles spannend.
Door Summerditches
#3095216
hmmm...ze hebben veel geleerd van alle ophef over de neuslengte..je bent met een te lang neus kennelijk "weinig belovend"..nou volgens mij ben je met een wat langere neus "weinig benauwd"..en dat weegt toch veel zwaarder dus..Van harte!!!!
Door Jantina
#3095219
Wel balen denk ik. Doe je zo je best. Stel je haalt in de toekomst ook geen ZG. Mag je dan wel met haar fokken?
Door arenda
#3095223
Nou, ik ben gewoon fan van Yara! Wat een heerlijk hondje. En hoewel het even wennen is, zo n neus, komt het op mij wel veel natuurlijker over. Het is echt een veel fijner gezicht dat al die niet-neusjes. En ik vind het ontzettend goed van jou dat je toch met haar naar shows toe gaat. Want alleen zo kun je een statement maken, al zullen de meeste keurmeesters allerminst onder de indruk zijn. Maar iemand moet ermee beginnen, en iemand moet daar mee doorgaan.... Ik hoop toch zo dat dit vaker het beeld gaat worden van de Fransjes. En de Engelsen mogen wat mij betreft ook gewoon meedoen.
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3095228
Zoals velen ook fan van die mooie meid met neus ( en Tyke) 2e rapport in tenminste verder gekeken dan dr neus lang is , en dus een prachtig rapport
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3095231
Summerditches schreef: hmmm...ze hebben veel geleerd van alle ophef over de neuslengte..je bent met een te lang neus kennelijk "weinig belovend"..nou volgens mij ben je met een wat langere neus "weinig benauwd"..en dat weegt toch veel zwaarder dus..Van harte!!!!
+ 1
Door Lizzy
#3095245
ChantalKrijn schreef: Wie is er geweest, en wat waren de resultaten?  :D


Yara en ik zijn 2 dagen geweest, hier haar rapportjes. Niets wat ik niet verwacht had  ::)

Zaterdag:
Nose much too long for French Bulldog
Nice temperament.

Not promising

(Ja dit is het volledige rapport..)

Zondag:
7 maanden.
Vierkante schedel. Te lange voorsnuit.
Goed oor en oog. Open neusgaten, goed gebit.
Goede voor en achterhand.
Rugbelijning naar leeftijd.
Wat smal in ribben.
Goede staart en bone.
Mooie vacht en gangen.
Door te kleine snuit weinig belovend. (?)

Weinig belovend
Ik heb het al eerder gezegd en ik zeg het nog een keer: en zo komt het dat er zoveel rassen naar de kl*ten zijn gefokt. Dus nou, wees maar trots, jij hebt een Bulletje die niet snuivend en gnuivend rond loopt. Zoals het hoort, gewoon een met een neus. Ik dacht dat KM's tegenwoordig ook op de gezondheid moesten letten. Nah, niet dus :-X
Door kaszi
#3095251
Ik vind het eerste rapport getuigen van zero respect naar de exposant!!! 

Het 2de rapport is naar alle eerlijkheid opgesteld en indien de keurmeester die snuit o zo belangrijk vind correct gekwalificeerd.


Janinneeeee jullie heb ik bezig gezien in de ring, het was allemaal zo spannend voor haar.  Verder is het een mooi rapport dat ze gekregen heeft.
Door kaszi
#3095255
Chloé én Nina hebben weer een superweekendje achter de rug.

Zaterdag werden ze samen Beste Jeugdhond, en kregen ze ook nog eens het RCAC! 
Zo deden ze het in de ring 




En vandaag zelfs nog beter, weer Beste Jeugdhond, maar daarbovenop CAC en Beste van het ras!!!!

Afbeelding

Gisteren kreeg ze al een aanbieding om een hondje voor te brengen op de championnat de France  :o 
Wat een leuk aanbod, maar heb de eigenaars gezegd dat ik haar nog een beetje jong vind om vreemde honden te showen.
Door Erna
#3095258
Waren de rapporten van alle franse bullen op zaterdag zo kort? Zo ja dan snap ik niet dat er niets van gezegd is door het ringpersoneel.

Tevens zou ik er een kopie van maken en die opsturen naar de organisatie vergezeld van een klacht. Je betaald als exposant een behoorlijk hoog bedrag als inschrijfgeld en dan mag je ook wel iets meer verwachten dan 2 regels op een rapport.
Door *Gabriëlle*
#3095260
Wat ik mij afvraag hoe staat het hoofd omschreven in de standaard van de franse bull en in hoeverre voldoet Yara aan wat daarin geschreven staat?
Soms valt iets gewoon binnen de standaard en zijn keurmeesters zo vol van een bepaald beeld dat ze niet eens (h)erkennen dat iets prima binnen de standaard kan, en dus niet lager gekwalificeerd hoeft te worden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door