Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lida. S
#3095187
Vorig jaar heb ik mezelf een E-bike cadeau gedaan. Een  rib uit mijn lijf, maar ik ben er erg blij mee. Nu wil ik mijzelf dit jaar  een navigatie voor de fiets geven.  Ik fiets eigenlijk uitsluitend in Nederland. Nu stippelen we steeds routes uit mbv de nummering. Dat werkt wel, maar je moet steeds de nummers opschrijven en in de gaten houden en dat gaat bij mij nog wel eens mis. Ook is het vervelend dat je steeds de kaart erbij moet pakken als je van de route wil afwijken. Wie heeft  ervaring met fietsnavigatie en kan adviseren?
Door inge58
#3095193
Garmin heeft een speciale fiets navigatie,gebruiken wij al jaren en zijn er super tevreden over!
Gaat 8 uur mee zonder opladen,dus lang genoeg voor een heerlijke fietstocht!
Door Lida. S
#3095195
inge58 schreef: Garmin heeft een speciale fiets navigatie,gebruiken wij al jaren en zijn er super tevreden over!
Gaat 8 uur mee zonder opladen,dus lang genoeg voor een heerlijke fietstocht!
Ik heb in de auto ook Garmin, maar Garmin heeft zoveel verschillende navigaties.  Welke hebben jullie? Kan je er makkelijke routes mee uitzetten?
Door Lida. S
#3095257
Het wordt een Garmin, maar welke. Ik neig naar de Edge 1000. Maar hartslagmeter , calorieverbruik, virtuele tegenstanders enz hoef ik niet. Ik wil makkelijk leuke routes uitstippelen, en als het gaat regenen wil ik de snelste weg naar huis/cafe.
Door Borke
#3095482
Voor wandelen hebben wij ook een Garmin gekocht een paar jaar gelden inmiddels onze tweede alweer.
Ik vind die navigaties altijd erg ingewikeld, maar die Garmin is wel OK.
Door Mowgli
#3145765
Even het topic een schop geven.

Welke is het uiteindelijk geworden Lida?

Wij interesseren ons ook voor een outdoor gps / fiets navigatie. Vandaag de Garmin oregon 600 bekeken, die kun je voor zowel wandelen / geocaching als ook voor fietsen gebruiken. Deze is best prijzig, 329,00 Euro) en dan moet je er nog een kaart van Europa bij kopen (wij willen graag heel Europa). Ik herinnerde me jouw topic, en heb nu een link naar de Edge 1000 gevonden voor maar 379,00 Euro inclusief kaart van Europa en houder voor op de fiets. Bovendien bezit deze ook Wlan, wat volgens mij wel handig is om kaarten te laden.
Door Lida. S
#3145782
Het is de Garmin edge 1000 geworden. Wel ingewikkeld,  en er zitten veel functie  op die ik nooit zal gebruiken ( trainingsprogrammas ed) maar een mooi, duidelijk, helder en groot beeldscherm. Ik heb hem pas 1 x gebruikt, maar  ik denk dat ik er erg veel plezier van zal hebben. Hij is wel duur maar ik geloof dat dit echt beste keus was
Door Mowgli
#3146021
Lida. S schreef: Het is de Garmin edge 1000 geworden. Wel ingewikkeld,  en er zitten veel functie  op die ik nooit zal gebruiken ( trainingsprogrammas ed) maar een mooi, duidelijk, helder en groot beeldscherm. Ik heb hem pas 1 x gebruikt, maar  ik denk dat ik er erg veel plezier van zal hebben. Hij is wel duur maar ik geloof dat dit echt beste keus was
Als je moet afslaan, zegt een aardige mevrouw dan ook wanneer je moet afslaan?

Ik denk ook dat de Edge 1000 de beste keus is. Nu nog even mijn schatzi overtuigen...
Door Lida. S
#3146033
Hij geeft een signaal ca 150 m van te voren en een ander signaal ca 25 m voor de te nemen afslag. Hij praat niet. Tenminste, die van mij heeft nog niet tegen mij gesproken.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3146142
Kun je niet gewoon je mobiele telefoon daarvoor gebruiken? Wij rijden wel eens hele mooie routes die we op een tablet zetten, met de auto. De software is hetzelfde, dus zou dat op een mobiele telefoon ook moeten kunnen.
Door Mowgli
#3146156
Doranto schreef: Kun je niet gewoon je mobiele telefoon daarvoor gebruiken? Wij rijden wel eens hele mooie routes die we op een tablet zetten, met de auto. De software is hetzelfde, dus zou dat op een mobiele telefoon ook moeten kunnen.
De mobile telefoon werkt niet 100%. Zodra je geen verbinding meer hebt (dat is hier in Duitsland heel vaak, omdat niet alle gebieden goede dekking hebben), doet de routenplanner het ook niet. Bovendien sinds de laatste updates stopt Google maps continu de navigatie waardoor je dus continu de gms in je hand moet nemen om de navigatie weer te starten, we kunnen geen goede houder vinden om de gsm aan het stuur te bevestigen dus moeten we altijd een koptelefoon gebruiken om de waarschuwing voor het afslaan te horen, de verbinding is vaak niet snel genoeg waardoor je dan een afslag mist en bovendien zuigt de navigatie de accu van je gsm heel snel leeg, want: mobiel internet moet aanstaan en gps moet aanstaan.
Daarom willen we graag een navigatie voor de fiets.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door