Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3094309
Tous krijgt nu een aantal weken kurkuma. Helaas (nog?) geen echt succes mee behaald.
Zijn probleem zit hem, zoals ik het inschat, in zijn spieren. Hij is nu 11 jaar en zijn grootste "klacht" is dat hij niet meer echt veel wilt wandelen. Voor een hond die tot een half jaar terug nog prima 10 km kon lopen en nu in de ochtend niet verder wilt dan een km of 2 is dat best een terugval. De middagwandelingen gaan wat beter, als hij een goede dag heeft lopen we wel een rondje van zo'n 4 a 5 km. En afgelopen weekend heeft hij op het strand nog een sprintje gedaan met de baas. Maar daarna de strandtrap op was te veel.
Ik heb dus een pot muscle support van phytonics gekocht en er staat een pot duivelsklauw klaar. Wat denken jullie, kan ik dit alles (dus de kurkuma, muscle support en de duivelsklauw) tegelijk gaan geven? Of zal dit met elkaar kunnen "botsen"?

Verder zit ik er hard aan te denken om met Tous naar een osteopaat te gaan. Nu heb ik gelezen dat een hond dan geen pijnstillers mag gebruiken. Weet iemand toevallig of dat ook voor natuurlijke pijnstilling geldt?
Verder ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen die met hun hond bij een osteopaat zijn geweest. Is dit goed bevallen of juist niet, gaf het goede verbetering?
#3094366
Afgelopen jaar was Sam plotseling erg traag met wandelen, sjokte wat mee zonder fut, kreupelde niet en de dierenarts kon niet echt iets vinden qua pijnpunten.
Een osteopaat geconsulteerd, en die signaleerde een blokkade met gespannen spieren in zijn onderrug. Na eerste behandeling knapte Sam al flink op, begon al weer wat normaler te lopen en af en toe te rennen.  Na een week of 5 tweede sessie en toen was hij van zijn klachten af.
Dus wat mij betreft was dat een goede zet.
Wat betreft de supplementen die je noemt heb ik geen ervaring.
Succes met het vinden van de juiste oplossing.
#3094697
Hier ook weinig effect van supplementen op met name stijfheid bij trage gang van bijna 8jarige hond die voorheen nooit iets had...

acupunctuur vond meneer verschrikkelijk, maar met osteopathie heeft hij geen probleem...geeft wel aan wat hij niet fijn vind, maar daar springt de osteopaath dan weer mooi op in (oh....vind je twee nieren teveel van het goede...dan doe ik gewoon 1 nier...en dat mag wel...)

Over effect nog weinig te zeggen, omdat het pas tweede behandeling is, maar ik vind het wel erg fijn dat ook organen meegenomen worden en er dus breder naar je hond gekeken wordt...
#3094799
zurca schreef: Tous krijgt nu een aantal weken kurkuma. Helaas (nog?) geen echt succes mee behaald.
He, jammer! Maak je het vers of maak je Golden Paste? Ik heb van de week een vraag gesteld op de Turmeric group en daar vinden ze echt dat de Golden Paste beter werkt dan de verse kurkuma-papjes.
Zijn probleem zit hem, zoals ik het inschat, in zijn spieren. Hij is nu 11 jaar en zijn grootste "klacht" is dat hij niet meer echt veel wilt wandelen. Voor een hond die tot een half jaar terug nog prima 10 km kon lopen en nu in de ochtend niet verder wilt dan een km of 2 is dat best een terugval. De middagwandelingen gaan wat beter, als hij een goede dag heeft lopen we wel een rondje van zo'n 4 a 5 km. En afgelopen weekend heeft hij op het strand nog een sprintje gedaan met de baas. Maar daarna de strandtrap op was te veel.
Ik heb dus een pot muscle support van phytonics gekocht en er staat een pot duivelsklauw klaar. Wat denken jullie, kan ik dit alles (dus de kurkuma, muscle support en de duivelsklauw) tegelijk gaan geven? Of zal dit met elkaar kunnen "botsen"?
Nee, ik zie eigenlijk niet dat dit kan botsen. Ik zou het gewoon doen, alle 3 tegelijkertijd geven. Ik hoop dat je effect gaat zien!
Verder zit ik er hard aan te denken om met Tous naar een osteopaat te gaan. Nu heb ik gelezen dat een hond dan geen pijnstillers mag gebruiken. Weet iemand toevallig of dat ook voor natuurlijke pijnstilling geldt?
Verder ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen die met hun hond bij een osteopaat zijn geweest. Is dit goed bevallen of juist niet, gaf het goede verbetering?
Poeh. Ik heb geen idee. Goeie vraag. Ik zou dat aan iemand als Erwin van Gijtenbeek vragen.
Ik heb zelf geen persoonlijke ervaring met mijn honden. Wel met mezelf. Ik zweer erbij.
#3095068
hamada schreef: Afgelopen jaar was Sam plotseling erg traag met wandelen, sjokte wat mee zonder fut, kreupelde niet en de dierenarts kon niet echt iets vinden qua pijnpunten.
Een osteopaat geconsulteerd, en die signaleerde een blokkade met gespannen spieren in zijn onderrug. Na eerste behandeling knapte Sam al flink op, begon al weer wat normaler te lopen en af en toe te rennen. Na een week of 5 tweede sessie en toen was hij van zijn klachten af.
Dus wat mij betreft was dat een goede zet.
Wat betreft de supplementen die je noemt heb ik geen ervaring.
Succes met het vinden van de juiste oplossing.
Dat klinkt wel posititief!
Bedankt voor je reactie :)
Papalou schreef: Hier ook weinig effect van supplementen op met name stijfheid bij trage gang van bijna 8jarige hond die voorheen nooit iets had...

acupunctuur vond meneer verschrikkelijk, maar met osteopathie heeft hij geen probleem...geeft wel aan wat hij niet fijn vind, maar daar springt de osteopaath dan weer mooi op in (oh....vind je twee nieren teveel van het goede...dan doe ik gewoon 1 nier...en dat mag wel...)

Over effect nog weinig te zeggen, omdat het pas tweede behandeling is, maar ik vind het wel erg fijn dat ook organen meegenomen worden en er dus breder naar je hond gekeken wordt...
Ja dat spreekt mij ook aan, dat er niet naar 1 ding (klacht) gekeken word maar naar de hond in zijn geheel.
Mooi dat je hond duidelijk aangeeft wat niet fijn is en dat daar dan op ingesprongen word.
Misschien wil je, als je veranderingen gaat merken die nog delen? ;)
#3095073
Lizzy schreef: He, jammer! Maak je het vers of maak je Golden Paste? Ik heb van de week een vraag gesteld op de Turmeric group en daar vinden ze echt dat de Golden Paste beter werkt dan de verse kurkuma-papjes.
Ja jammer he? Na de positieve verhalen had ik echt hoop dat het voor Tous ook wat zou zijn maar ik bemerk eigenlijk weinig verschil. Ik geef hem "vers", dus theelepel kurkuma, beetje pepr, beetje olijfolie en dat tot een papje door zijn eten. Ik ga nogeens zoeken naar het andere recept en dat proberen!
Nee, ik zie eigenlijk niet dat dit kan botsen. Ik zou het gewoon doen, alle 3 tegelijkertijd geven. Ik hoop dat je effect gaat zien!
Ik had wel het vermoeden dat het samen gegeven kon worden, kon van geen van de middelen iets vinden dat het niet samen kan met iets anders. Bedankt!! Ik ga hem gewoon alles over de dag verdeeld geven.
Poeh. Ik heb geen idee. Goeie vraag. Ik zou dat aan iemand als Erwin van Gijtenbeek vragen.
Als we met Tous naar een osteopaat gaan, dan gaan we naar Erwin. Is een eindje rijden maar dat heb ik er wel voor over. Ik zal dan eerst goed informeren wat we wel/niet kunnen geven.
Laatst gewijzigd door zurca op zo 05 apr 2015, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
#3098123
maxje heeft 2 osteopathie behandelingen gehad en die is mega opgeknapt, over een half jaartje na de laatste behandeling moet hij weer terug komen, alleen dan zitten we in de zomer en heb zo n vermoeden dat het dan niet nodig is, maar zodra het weer minder wordt sta ik op de stoep. hij heeft geen medicatie of supplementen nodig (nog niet). 
ik wil lisa nu ook laten behandelen, kijken of het haar kan helpen, zij heeft osteopathie bij tannetje gehad en heeft in het begin wel goed geholpen bij dr maar de laatste tijd deed dat niks meer. ook kon tannetje max niet behandelen en martine burgers dus wel, ik merk dus dat osteopathie een vak apart is en er ook verschil kan zitten in wie de behandelaar is
#3100920
zurca schreef: Bedankt voor je berichtje "Signmodel"!
Goed om te lezen dat er positieven effecten haalbaar zijn met osteopathie!
En goed om in het achterhoofd te houden dat er verschil in dat effect kan zitten door verschil in behandelaar ;)
ja ik was er ook verbaasd over, maar ik heb het allemaal zelf gezien. bij tannetje moest ik ook elke 6 weken terug komen en bij martine na een maand.
martine gaat echt het hele lichaam over en tannetje alleen de zere plek.
ik denk voor honden die niets ernstigs hebben tannetje prima kan helpen, alleen is het bij mijn honden behoorlijk erg en chronisch.

maar het effect van de eerst behandelingen bij lisa was echt mega goed, ik was zo tevreden en blij.
over 2 weken gaat zij naar martine en ik hoop dat zij nog iets kan bereiken bij mijn meisje
#3111526
zurca schreef: Verder zit ik er hard aan te denken om met Tous naar een osteopaat te gaan. Nu heb ik gelezen dat een hond dan geen pijnstillers mag gebruiken. Weet iemand toevallig of dat ook voor natuurlijke pijnstilling geldt?
Verder ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen die met hun hond bij een osteopaat zijn geweest. Is dit goed bevallen of juist niet, gaf het goede verbetering?
Yindra heeft een tijd Puur Pijn/Plus gehad en is toen gewoon door een osteopaat behandeld.
Ze wordt nu nog steeds regelmatig behandeld, het doet haar goed. Ook Xindy wordt behandeld, minder vaak want ze is nog een jonge blom :). Ook bij Wandor hielp het goed.
Ik vind het ideaal, het geeft altijd verbetering en ik kan het iedereen aanraden.
Onze osteopaat gaat het hele lichaam over om alle probleemgebieden/blokkades te ontdekken en behandelen.
#3111540
Hier ook positieve ervaringen met osteopaat. Ik zou wel goed kijken naar welke je toegaat. Ik ben er wel eens eerder bij 1 geweest en daarvan had ik het idee dat het wel erg 'hardhandig' werd rechtgezet (geforceerd)
Momenteel een hele fijne gevonden en bij Lola is duidelijk verbetering te zien en nu ook eindelijk duidelijk waar haar plotselinge pijnscheuten vandaan kwamen.
#3112039
Sarah5 schreef: Ik zou wel goed kijken naar welke je toegaat. Ik ben er wel eens eerder bij 1 geweest en daarvan had ik het idee dat het wel erg 'hardhandig' werd rechtgezet (geforceerd)
Goeie tip, want dat is niet de bedoeling :-X
Ik ben in de loop der tijd met de honden bij drie verschillende osteopaten geweest, allemaal werken ze met zachte hand en ze doen de honden geen pijn.
Er kan wel eens iets gevoelig zijn, maar meer ook niet. Die van mij worden er verder juist lekker ontspannen van.
#3117012
Ben met mijn hond bij Martine geweest, moet zeggen dat ik best sceptisch was. Handen die over een lijf heen gaan, heel veel meer was er niet te zien.
Maar wel aan mijn hond, heel erg bijzonder. En het heeft geholpen, 4 behandelingen gehad, eerste keer na twee weken alweer, meestal doet ze er langer tussen maar was nu nodig.
#3117638
Ben tot nu toe met 2 honden bij een osteopaat geweest en bij beiden waren de resultaten geweldig. De laatste keer was 1,5 week geleden met Ayna, min oudste teefje van 11 jaar die stijf en wankel liep en duidelijk last had van haar rug. Ze krijgt al enige weken Golden Paste (kurkuma) en dat was geen probleem in de behandeling bij de osteopaat. Ze is er erg van opgeknapt. We moeten waarschijnlijk nog 1 of 2 keer terug.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door