Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3094413
Wederlief is al sinds ik hem ken heel erg bezig met het zorgstelsel en de politiek. Volgt alle debatten etc.
Aangezien dit totaal niet mijn 'ding' is laat ik dit dan ook graag aan hem over.
Waar hij (en ik ook en vele anderen) zich druk en boos over maken is de fraude welke er zo 'makkelijk' met onze toeslagenwetten worden gepleegd.
Na vele gesprekken met zorgverleners/instanties en politica heeft wederlief nu een petitie gemaakt.
Ik vind dit dan wel weer een hele goede actie, we kunnen wel klagen, maar nu kunnen we er ook iets aan doen.  ;)

Graag wil ik jullie verzoeken onderstaande petitie te tekenen. Omdat hij zal worden aangeboden aan de 2e kamer ontvang je na het tekenen eerst een mail om te bevestigen. Er wordt gevraagd om je adres, dit is voor niemand zichtbaar. ( ook niet voor wederlief  ;) ) Het is puur ter controle.

https://petities.nl/petitie/geen-fraude ... -toeslagen

Alvast heel erg bedankt.
#3094428
Eergisteren een mooie uitzending gezien over mentaal zwakkeren. Eerst werden de toeslagen naar de verschillende instanties over gemaakt, maar nu moesten ze het zelf doen en raakten veel in de schulden. . Erg triest voor deze mensen die dus niet kregen waar ze recht op hadden en zo in de schulden raakte.
Vriendlief hier vindt dat toeslagen afgeschaft moeten worden, ook terwijl zijn moeder een hier veel gebruik van maakt. .
Zal hem in mijn omgeving ook eens delen.
#3094488
Ik ben het er helemaal mee eens dat deze fraude aangepakt moet worden.

In zijn brief zit overigens een fout...ergens staat:Helaas niet alleen onder de burgers maar ook de zorgsector zelf bied steeds meer weerstand. Moet bied met dt zijn ;)
#3094525
K&D schreef: Ik ben het er helemaal mee eens dat deze fraude aangepakt moet worden.

In zijn brief zit overigens een fout...ergens staat:Helaas niet alleen onder de burgers maar ook de zorgsector zelf bied steeds meer weerstand. Moet bied met dt zijn ;)
Hij is geen held met de nederlandse taal en is ergens nog blij dat dat dan het enige is  ;D gaat het direct aanpassen. Bedankt voor je opmerkzaamheid.  ;)
#3094526
luuntje schreef: Voor zorg, huur en kinderopvang toeslagen ben ik het hier 100% mee eens, maar hoe willen ze dat gaan realiseren met het kindgebonden budget?
Dat gaat over het algemeen niet naar een instantie maar (als het goed is) naar het kind zelf .
Dit gaat enkel over de toeslagen, KGB is geen toeslag (PGB ook niet)  ;)  Maar wie weet is daar ook nog wel een oplossing voor de te vinden.  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door