Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarjoleinM
#3093609
Mijn hond is nu bijna 7 maanden en heeft altijd KVV gekregen. De merken carnivoer, Tinlo Barfmenu, tammenga, Alaska, shaweca. Maar met perioden blijft ze dunne ontlasting hebben. Een paar weken geleden was het heel erg en is ze behandeld voor Giardia. Daarna ging het weer een periode beter maar vanmorgen weer waterdunne diarree met bloed. De rest van de dag geen ontlasting meer gehad.
Kan het zijn dat een hond niet goed tegen KVV kan? Of moet ik een tijdje 1 merk proberen en niet telkens afwisselen?
Of toch naar de brok wat DA adviseerd? (RC voor gevoelige darmen).
Iemand ervaring?
Door Lizzy
#3093729
Maar had ze ook echt giardia, waar ze voor behandeld is?

Het kan zeker met de voeding te maken hebben. Misschien heeft ze een voedsel allergie. Kun je er enig peil op trekken, wat ze gegeten heeft als ze diarree krijgt?

Wat je zou kunnen doen is 1 week merk 1 smaak A kunnen voeren, week erop merk 2 smaak B, de week erop merk 3, smaak C en zo eens 1 voor 1 gaan kijken of het gerelateerd is aan een merk/smaak.

Wat je ook kunt doen is een probiotica kuur gaan geven. Dit is mijn favoriete merk: Advanced 40+ Acidophilus - Solgar. Ik zou beginnen met 1/2 capsule per dag. En dan na een weekje naar 1 capsule per dag. En dat zou ik dan voorlopig geven, minimaal totdat de pot op is.

Zat er vers bloed bij de ontlasting? Rood? Spoortjes? Hoe moet ik dat zien?
Gebruikersavatar
Door MarjoleinM
#3094387
Bedankt voor het antwoord! Heb nu toch een paar dagen brok gegeven. Geen diarree meer maar wat veel ontlasting en wat drinkt ze daar veel van!
Verder eet ze het met lange tanden en lang niet de hoeveelheid die ze mag hebben.
Voelt niet goed dus morgen weer naar KVV en dan 1 merk. Daarnaast de probiotica starten en goed in de gaten houden wat de ontlasting doet. Ga carnibest geven omdat ik wil kijken of een beetje rijst haar goed doet. Verder krijgt ze dan alles binnen omdat ik nu even niet kan afwisselen. Het heeft een premix maar wel een goede calciumbron.
De diarree is heel dun met stukjes en het bloed er dun bovenop. Maar het stopt ook weer vrij snel.
Hoop dat het nu een tijdje goed blijft gaan en anders eventueel over gaan op goed gestoomd natvoer?
Door Lizzy
#3094452
MarjoleinM schreef: Bedankt voor het antwoord! Heb nu toch een paar dagen brok gegeven. Geen diarree meer maar wat veel ontlasting en wat drinkt ze daar veel van!
Verder eet ze het met lange tanden en lang niet de hoeveelheid die ze mag hebben.
Voelt niet goed dus morgen weer naar KVV en dan 1 merk. Daarnaast de probiotica starten en goed in de gaten houden wat de ontlasting doet. Ga carnibest geven omdat ik wil kijken of een beetje rijst haar goed doet. Verder krijgt ze dan alles binnen omdat ik nu even niet kan afwisselen. Het heeft een premix maar wel een goede calciumbron.
De diarree is heel dun met stukjes en het bloed er dun bovenop. Maar het stopt ook weer vrij snel.
Hoop dat het nu een tijdje goed blijft gaan en anders eventueel over gaan op goed gestoomd natvoer?
Als dit niet goed gaat, zou ik toch eerst een ander merk KVV proberen alvorens op chic blikvoer over te gaan.
Gebruikersavatar
Door MarjoleinM
#3094460
Nee, giardia is niet aangetoond. Ze was toen te ziek om drie dagen ontlasting op te sparen. Blijft deze diarree aanhouden dat is het idd een goed idee alsnog ontlasting naar het Woud te sturen.
Door Lizzy
#3094468
MarjoleinM schreef: Nee, giardia is niet aangetoond. Ze was toen te ziek om drie dagen ontlasting op te sparen. Blijft deze diarree aanhouden dat is het idd een goed idee alsnog ontlasting naar het Woud te sturen.
Met een SNAP test kun je echt ook van 1 dag ontlasting nemen. En desnoods test je 2 dagen achter elkaar. Maar ik geloof dat de snaptest 75 of 80% nauwkeurig is met ontlasting van 1 dag.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door