Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#3091010
Hallo,

Ondanks dat ik zelf met BB werk, wil ik heel graag frisse ogen en ideeën van jullie...velen weten tenslotte meer dan een.
Onze Pippin is nu 5 maanden (hij is een maltezer/stabij) en is een geweldige hond; lief, open, vriendelijk, slim..
Hij is ook supergevoelig, zeker als hij moe is.
Moe is te voorkomen door ijzeren regelmaat, maar helaas kan dat niet altijd....zoals gister, toen hij elke keer gestoord werd in zijn slaap door mensen die thuiskwamen of weggingen. Dan wordt hij dreinerig, blafferig en happerig.
Hij reageert dan op elk vogeltje, elke klik van een pen...alles wat de katten doen.

Welke BB zouden jullie me aanraden om hem te helpen iets meer in zichzelf te kunnen keren op zulke momenten...iets minder reactief?
Thanks voor het meedenken,
Inge
Door sella
#3094443
Ik zou hem voor ik met BB aan de gang ga, hem in een bench leren en die goed verduisteren met een doek.
Ijzeren regelmaat is leuk, maar niet vol te houden. Wij volgen als stelregel, puppie speelt, puppie plast, puppie slaapt, als hij niet goed slaapt dan moet je een veiligere(lees donkere) plek om te slapen geven.
Ik heb nu mijn bench op de kopse kant van de eettafel gezet(wij hebben natuurlijk zulke grote honden) die we met hout omkist hebben en er wat kaarsjes en planten op kunnen zetten, toch doe ik er soms even een deken over om Shay tot rust te laten komen.
Nu is hij zelf zo ver, ik ben te hyper ik kruip in mijn bench en lig daar prinsheerlijk te slapen met de deur open.
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#3094450
Oh wat tof dat Shay dat zelf voelt!
Pip slaapt zijn na-de-lange-ochtendwandeling-slaap in de bench en natuurlijk 's nachts.
s'Nachts is nooit een probleem...slaapt hij prinsheerlijk. Overdag zijn er natuurlijk meer prikkels.
Ik had juist begrepen dat je en bench nooit mag afdekken omdat het de hond een opgesloten gevoel zou geven...zucht...
Hij ligt wel graag in zijn bench hoor! Om de bench heen is een ren..ook van hem..zijn eigen hoek.
De afgelopen week ging het ook wel wat beter...het lijkt hem toch duidelijker te worden dat ik de waakhond hier ben, en dat hij dat niet hoeft te doen...maar dat mag van mij nog véél duidelijker worden :-)
Soms is hondentaal best ingewikkeld, want omdat hij zo gevoelig is voor intonatie enzo, wil ik ook niet erg boos worden, maar dan wél heel duidelijk zijn...tis een hele kunst :-)
(en met bb heb ik nog niks gedaan inderdaad)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3094941
ingeastrid schreef: Oh wat tof dat Shay dat zelf voelt!
Pip slaapt zijn na-de-lange-ochtendwandeling-slaap in de bench en natuurlijk 's nachts.
s'Nachts is nooit een probleem...slaapt hij prinsheerlijk. Overdag zijn er natuurlijk meer prikkels.
Ik had juist begrepen dat je en bench nooit mag afdekken omdat het de hond een opgesloten gevoel zou geven...zucht...
Hij ligt wel graag in zijn bench hoor! Om de bench heen is een ren..ook van hem..zijn eigen hoek.
De afgelopen week ging het ook wel wat beter...het lijkt hem toch duidelijker te worden dat ik de waakhond hier ben, en dat hij dat niet hoeft te doen...maar dat mag van mij nog véél duidelijker worden :-)
Soms is hondentaal best ingewikkeld, want omdat hij zo gevoelig is voor intonatie enzo, wil ik ook niet erg boos worden, maar dan wél heel duidelijk zijn...tis een hele kunst :-)
(en met bb heb ik nog niks gedaan inderdaad)
De bench afdekken zou ik gewoon proberen. Gooi er gewoon eens een laken over.
Helpt het niet, haal je het weg.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door