Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
#3094244
Nori laat zijn verse vlees of staan of het komt eruit vijf minuten nadat hij het opgegeten heeft. Gemalen of ongemalen maakt geen verschil. Blikjes en brokjes eet hij wel en dat blijft er ook in.
Tips zijn zeer welkom. Ik wil hem uiteraard liever niet op brokjes maar gewoon op vers. Liefst barf maar gemalen vind ik ook geen probleem.
Door Jacoba
#3094259
Een paar minuten au bain marie verwarmen (ik weet niet of ik iets gemist heb omdat je 'nog steeds gezeur' schrijft)?
Gebruikersavatar
Door koekje
#3094265
Vaker kleine porties aanbieden.
Als je brok/blik blijft bijgeven, zal hij eerder geneigd zijn over te geven vn rauw, door de maagzuuraanpassing.
Kan ook zijn dat hij toch iets onder de leden heeft, laatst had hij toch een prutteluitlaat?
Door hannabelgje
#3094273
Ik neem aan dat als hij iets mankeert hij dan ook de blikjes en brokjes uit zou kotsen. Hij kost alleen het rauwe vlees uit. De grapjas. Hij eet ook niet snel ofzo. Dan gaan we maar weer kleinere porties geven. Hij zit nu een paar weken op 2x ipv 3x per dag. Dat ging ook zeer moeizaam. Het is nogal een verwend prinsje.
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#3094305
Die van mij bleven het ook regelmatig doen zolang ik nog 's nachts wat brokken bij liet staan (omdat één poes anders te weinig at en ook bleef afvallen). Uiteindelijk ben ik overgestapt op helemaal graanvrije brokken met een hoog vleesgehalte voor 's nachts en dit heeft wel effect gehad.
Ik denk dat je misschien wel vooruitgang kan boeken op dat vlak, weet niet wat voor brokjes en blikvoer je nog bij geeft en hoeveel/ hoevaak over de dag? Hier krijgen ze nu 3x per dag vlees en dan 's avonds nog een handje brokken er bij. Die brokken staan er dus niet de hele dag voor ze.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3094312
Stond hij niet een tijdje op enkel vers?
Ging het toen ook niet goed?

Hier ook de ervaring dat vers en brok door elkaar problemen geeft en resulteert in het overgeven van het rauwe vlees. Ale, bij Luis toch, de rest kan er wel tegen.
Als hij steeds misselijk wordt van het verse vlees omdat het verteringsproblemen geeft in combinatie met brok/blik, zou dat ook de oorzaak kunnen zijn dat hij het moeilijk wil eten. Ze leggen die link echt wel: vers vlees => buikpijn, en willen het daarom niet meer eten.  Luis heeft zo een tijdje eend geweigert en ik geloof dat ik nu met kwartel ook weer dat probleem heb (of hij vind het gewoon echt niet lekker).  Gelukkig leren ze ook weer snel als het geen buikpijn meer geeft.  Ale, dat ging bij Luis dus al na een paar keer weer over, het weigeren.

Ik zou een tijdje enkel gemalen vlees proberen geven. Zelfgemalen of kvv, wat hij het liefst eet.  En proberen geen brok of blik erbij, en geen grote stukken vleesbot. Eens kijken of het dan beter gaat. Je zou dat normaal al na een paar dagen dat dat lukt moeten merken. 
Door Ruisje
#3094346
Hij was cold-turkey over gezet, at als een beer en ook alles en alleen rauw. Dit was tot 14 dagen geleden. Waar komen die brokjes en blik ineens vandaan ???
Door hannabelgje
#3094358
Hij heeft zijn kont tegen de krib gegooid en besloten dat vers niet zijn ding is. Hij weigerde steeds en als hij dan het volgende eetmoment wel at kwam het er weer uit. Ookal eet hij dan niet echt vlug of veel. Toen gingen de heren aan de dunne en nu wil hij het niet meer of kotst het dus uit.
De brokjes had ik nog in huis van Jip. Uit wanhoop die gaan geven omdat ik niet eten heel eng vind.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3094361
Ja, ik begrijp het wel.

Ik weet het verder ook niet.
Ze hadden waarschijnlijk wel iets kleins opgelopen waardoor ze wat spijsverteringsproblemen hadden toen ze diarree hadden.  Het kan daaraan liggen dat het er toen terug uitkwam.
Nu moet je zelf beslissen of je nog eens doorzet, of iets anders doet...
Door hannabelgje
#3094373
Ik ga nog een doosje darf halen en het in kleinere porties proberen. Hopen dat de aanhouder altijd wint. Pfff alle andere katten gingen zo makkelijk over op vers.
Meneertje is echt een prinsje.
Door Ruisje
#3094393
Nog niet opgeven, Hanna! Is je prinsje niet ook aan het puberen? Ik begreep hier dat honden in die periode nogal eens moeilijk kunnen doen, misschien is dat bij jouw prins ook het geval.
Gebruikersavatar
Door Viking
#3095724
Zo herkenbaar! Ik had de moed vrijwel opgegeven, totdat ik nog eens kwartel probeerde wat ze echt niet meer moesten en dus al weken niet meer gegeten hadden. Krijgen ze het weer, beginnen ze te vreten als gekken! M.a.w., ik heb verwende nesten gekweekt....Probeer nu zoveel mogelijk vers te geven, af te wisselen en af en toe natvoer erdoor of brokje erbij. Bij mijn katten werkt t in ieder geval.
Door hannabelgje
#3095826
Nori is weer terug op vers. Hij krijgt nu 5x 30 gram. Dat wil ik dan opbouwen tot twee keer per dag. Hij krijgt gemalen met probiotica erdoor en extra water. Ik ga mijn hele kippen ontdooien en daar zelf all animal van gaan maken. Ook heb ik nog een hele eend liggen die ik wil gaan malen.
Tis een werk hoor zo'n kleine smurf pfff.
Door hannabelgje
#3096346
Vandaag heeft hij vier keer gegeten. Tot nu toe blijft alles er ook netjes in. Vanavond wilde hij geen prak maar heeft hij anderhalve kippennek gegeten in kleine stukjes. Morgen komt er ook weer een doosje darf binnen. Dat vindt hij echt erg lekker. Ik ben weer blij met de vooruitgang.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door