Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jeannie
#309270
Hoi Allemaal. Vorig jaar augustus hebben we onze reu Max, een Duitse Staande Langhaar, moeten laten castreren, omdat hij moeizaam plastte en vaak "druppelde". We hebben toen nog een homeopathisch middel gebruikt, maar dat mocht niet baten.
Nu kreeg hij echter weer dezelfde klachten, dus weer naar de DA. Na onderzoek denkt deze dus aan de mogelijkheid van een tumor aan de prostaat.
Vandaag heeft de DA onder verdoving (omdat het anders echt te pijnlijk was voor Max) een echo gemaakt, foto's gemaakt en wat weefsel weggenomen.
Dit wordt opgestuurd en half volgende week krijgen we de uitslag. De prostaat was wel heel erg vergroot en ondanks de verdoving nog pijnlijk voor Max. Op de foto's is verder niets bijzonders te zien.
Als het afgenomen weefsel "goedaardig' is, zou het met regelmatig een injectie, te verhelpen zijn zegt de DA.
Maar als het kwaadaardig is, zou het niet te opereren zijn zegt hij! Je snapt dat wij ons daar niet zomaar bij neer zullen leggen. Dus mijn vraag is nu, heeft iemand hiermee ervaring? Goede Adviezen? etc etc.
Ik heb al ontdekt dat er in Terneuzen een goede kliniek zit op dit gebied. Is dat een goede optie?
Help ons alsjeblieft!
:( :( :( :'( :'( :'(
Gebruikersavatar
Door sylvia
#309366
He getver Jeanne , ik lees dit nu pas, ik schrik er wel van :-\
Ik hoop dat het niet kwaadaardig is maar ik zou me er ook niet bij neerleggen Max is nog hartstikke jong , er zijn trouwens ook oncologen op hondengebied.

Ik ga me helemaal suf duimen voor Max :-*
Door Lizzy
#309377
Sjeesus, ik schrik me ook rot! Mijn hemel, laten we hopen dat het goedaardig is. Maar is het kwaadaardig, dan raad ik je absoluut aan om contact op te nemen met Johan de Vos van de Ottenhorst in Terneuzen. Geweldige lieve man, verstand van zaken, nieuwste van het nieuwste aan apparatuur en medicijnen en hij heeft al heel wat dierenartsen in NL opgeleid die hetzelfde kunnen als hij. Hij heeft ook goede ingangen in de rest van Europa, als het bijv. op scans, bestraling, e.d. komt. Daarnaast zijn er misschien nog wel ondersteundende therapieen mogelijk binnen de natuurlijke geneeskunde. Pff, laten we eerst maar allemaal duimen dat het niet kwaadaardig is.

Zijn er eigenlijk verder nog symptomen waar Max aan lijdt? Ik bedoel, word hij mager ofzo?
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 23 apr 2005, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Yari
#309430
Jezus zeg....das behoorlijk schrikken.
Ik duim ontzettend voor je dat het goedaardig is...
Die Johan de Vos in Terneuzen zou ik je ook aanraden net als Lizzy, echt een hele kundige man.
Er zijn tumoren aan de prostaat die onder invloed staan van de mannelijke hormonen en die dus weer verdwijnen als je ze castreert, maar er zijn ook tumoren die juíst bij gecastreerde reuen ontstaan. In hoeveel gevallen dat kwaad of goedaardig is durf ik je niet te zeggen, zou ik anders nog eens na moeten vragen, maar laten we hopen dat het goedaardig is.
Maar stel dat het goedaardig is, wat voor injecties bedoeld je DA dan die hij dàn zou willen geven? Tardak (= chemische castratie)?
Heel veel sterkte.
Door jeannie
#309439
Bedankt voor jullie reacties! Wij hadden zelf ook de kliniek in Terneuzen al in ons hoofd, dus dat is in ieder geval een goede keuze. Volgens mij bedoelde de DA inderdaad Tardak. Hij opperde ook nog de mogelijkheid dat met de castratie wat weefsel zou zijn achtergebleven dat nog testostoron blijft aanmaken. Dus vandaar misschien de Tardak.Maar ook in dat geval gaan we hogerop met Max, want iedere keer zo'n injectie is ook niet zo best voor z'n gezondheid lijkt mij. Alleen als het niet anders kan!
Max is verder hartstikke fit. Hij is nooit dik geweest, wij moesten altijd in de gaten houden dat ie niet te mager was, van pup af al. Maar altijd levenslustig. Dus wat dat betreft zou je zeggen, niets aan het handje. Dus afwachten maar!
Laatst gewijzigd door jeannie op za 23 apr 2005, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Yari
#309526
jeannie schreef: Bedankt voor jullie reacties! Wij hadden zelf ook de kliniek in Terneuzen al in ons hoofd, dus dat is in ieder geval een goede keuze. Volgens mij bedoelde de DA inderdaad Tardak. Hij opperde ook nog de mogelijkheid dat met de castratie wat weefsel zou zijn achtergebleven dat nog testostoron blijft aanmaken. Dus vandaar misschien de Tardak.Maar ook in dat geval gaan we hogerop met Max, want iedere keer zo'n injectie is ook niet zo best voor z'n gezondheid lijkt mij. Alleen als het niet anders kan!
Max is verder hartstikke fit. Hij is nooit dik geweest, wij moesten altijd in de gaten houden dat ie niet te mager was, van pup af al. Maar altijd levenslustig. Dus wat dat betreft zou je zeggen, niets aan het handje. Dus afwachten maar!
Oh oké, ik begreep anders al niet waarom er nadat ie al gecastreerd is nog voor Tardak injecties gekozen zou worden. ;)
Afwachten inderdaad...ik zal onwijs voor je duimen. Sterkte. :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door