Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3093906
Oscar heeft een plekje op zijn neus. Ik dacht eerst dat het een schaafwondje ofzo was. Maar na een paar dagen is het een pietsie groter geworden, terwijl ik van een simpel wondje zou denken dat het nu wel minder zou worden.

Is dit herkenbaar als iets waar ik wat mee moet (exceem ofzo)?

Afbeelding
Door Ellie
#3093924
Dattie groter wordt als hij geschaafd is, vind ik wel logisch... Honingzalf er op: desinfecteert een beetje... Volgens mij iets om in de gaten te houden, maar nauwelijks alarmerend (ik heb veel honden gezien die ragten in het bos, ook in bramenstruiken, en ja.... dan krijg je zoiets). Maar misschien heb ik het fout... :(
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3094171
Dank voor je link Zhiva! Nooit van geweten. Het lijkt me niet dat dat het is, maar het is wel nuttige kennis om in het achterhoofd te houden.

Ik zal er voorlopig eens regelmatig honingzalf op doen en in de gaten houden. Kijken wat het doet.
Door Lizzy
#3094174
Ja, ik denk dat je op dit moment niet meer dan dat kan doen. Maar als het in de komende dagen groter wordt (of weken), zou ik er toch wel even mee naar de DA gaan. Misschien dat je dan een dunne naald biopt moet laten nemen (en dat gaat natuurlijk niet eenvoudig worden).
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3094176
Lizzy schreef: Ja, ik denk dat je op dit moment niet meer dan dat kan doen. Maar als het in de komende dagen groter wordt (of weken), zou ik er toch wel even mee naar de DA gaan. Misschien dat je dan een dunne naald biopt moet laten nemen (en dat gaat natuurlijk niet eenvoudig worden).
;D ;D ;D ;D

Het was gister 1 april hoor, vandaag mag je geen grapjes meer maken  :P

Fingers crost dan maar!
Door tt-tjes
#3094188
Niet om je bang te maken maar dat heeft Chendo ook een keer gehad en daar werd het in een paar dagen tijd een enorme plek.
Was iets van een staf. infectie door het schuren over de vloerbedekking.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3094194
tt-tjes schreef: Niet om je bang te maken maar dat heeft Chendo ook een keer gehad en daar werd het in een paar dagen tijd een enorme plek.
Was iets van een staf. infectie door het schuren over de vloerbedekking.
Ik word pas bang als iemand over dunne naald biopten begint  ::)

Nee, zonder gekheid, hoe is dat vervolgens behandeld bij Chendo? Ik maak me waarschijnlijk zorgen om niets, maar ik weet graag waar ik op moet letten. 
Door Lizzy
#3094197
Ja, I know. En meestal (laten we zeggen 99 van de 100 keer) is zoiets niet nodig en gaat het vanzelf weg/over. Maar ja, er zijn gevallen..... Kun je je die histiocytoom van Bisq nog herinneren? Zo maar een voorbeeld. Dat begon ook als een heel klein pukkeltje.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3094202
Lizzy schreef: Ja, I know. En meestal (laten we zeggen 99 van de 100 keer) is zoiets niet nodig en gaat het vanzelf weg/over. Maar ja, er zijn gevallen..... Kun je je die histiocytoom van Bisq nog herinneren? Zo maar een voorbeeld. Dat begon ook als een heel klein pukkeltje.
Ja dat weet ik en daar krijg ik de bibbers van. Ik ben op gezondheidsgebied gewoon overbezorgd uit angst voor de heel soms grote gevolgen van van zoiets simpels.

De honingzalf zit erop. Zalven laat hij prima toe gelukkig. Ik hou het gewoon scherp in de gaten en dan maar liever overbezorgd als dat ik na het weekend met een probleem zit.
Door Lizzy
#3094206
Kaela schreef: Ja dat weet ik en daar krijg ik de bibbers van. Ik ben op gezondheidsgebied gewoon overbezorgd uit angst voor de heel soms grote gevolgen van van zoiets simpels.

De honingzalf zit erop. Zalven laat hij prima toe gelukkig. Ik hou het gewoon scherp in de gaten en dan maar liever overbezorgd als dat ik na het weekend met een probleem zit.
Ja nou, zoals ik al schreef, 99 van de 100 keer is het niks. En gaat het vanzelf over. Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest. Dus ja, houd het in je achterhoofd dat als het gaat groeien, je naar de DA moet, maar het is vast zo'n dingetje waarvan je niet weet wat het is, er nooit achter zult komen wat het geweest is maar dat verder ook niet boeiend is omdat het vanzelf weer over gaat.

Het meeste gaat gewoon vanzelf over :-*
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3094228
Lizzy schreef: Ja nou, zoals ik al schreef, 99 van de 100 keer is het niks. En gaat het vanzelf over. Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest. Dus ja, houd het in je achterhoofd dat als het gaat groeien, je naar de DA moet, maar het is vast zo'n dingetje waarvan je niet weet wat het is, er nooit achter zult komen wat het geweest is maar dat verder ook niet boeiend is omdat het vanzelf weer over gaat.

Het meeste gaat gewoon vanzelf over :-*
Helemaal waar! Ik ga mijn best doen, dank je wel  :-*
Door tt-tjes
#3094386
Kaela schreef: Ik word pas bang als iemand over dunne naald biopten begint  ::)

Nee, zonder gekheid, hoe is dat vervolgens behandeld bij Chendo? Ik maak me waarschijnlijk zorgen om niets, maar ik weet graag waar ik op moet letten. 
Ik heb het telkens schoongemaakt met hibiscrub, elk uur zilverwater op gespoten en ingesmeerd met honing zalf. Toen werd het na een paar dagen rustiger.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op do 02 apr 2015, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3095691
Hope schreef: Hoe gaat het nu?
Goed! De huid is weer rustig en de haartjes komen al een beetje terug. Heb ik me weer voor niets druk gemaakt...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door