Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#3093913
Nelson krijgt voor zijn jeuk quercitine, bromelain en papain.
Dat zijn tabletjes, ze zijn vrij duur en hij vind het een drama om ze te eten.

Nu zag ik bij de natuurwinkel quercitine van Solgar.
Er zit bromelain in, dus dat is handig.
Punt is alleen dat er nog wat extra bij zit en ik niet weet of dat iets is wat ik beter niet kan geven.

De ingrediëntenlijst:
Vitamine C (calcium ascorbate)
Quercitine
Anti-caking Agents (vegetable magnesium stearate)
Bromelain
Citrus Bioflavonoids
Rose Hip Powder
Acerola Powder Exctract
Rutin

Voordeel van dit merk zou zijn dat het goedkoper is maar vooral dat het poeder is.
Door Ruisje
#3093935
Het enige waarvan je af moet vragen of het niet teveel is is volgens mij de 250mg vitamine C per capsule. Kun je het niet aan Tannetje vragen?

De huidige tabletjes kun/mag je misschien ook wel verpulveren, maar als het ook nog behoorlijk in prijs scheelt is dat natuurlijk ook mooi meegenomen.
Door Lizzy
#3093946
Ik word ook niet heel blij van de vitamine C. Aan de andere kant.... Het versterkt de werking van de Quercetine. Dus ik zou het gewoon doen als ik jou was. Proberen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3094002
Lizzy schreef: Ik word ook niet heel blij van de vitamine C. Aan de andere kant.... Het versterkt de werking van de Quercetine. Dus ik zou het gewoon doen als ik jou was. Proberen.
Een teveel aan vitamine C, heeft dat gezondheidsrisico's?
Gebruikersavatar
Door Onix
#3094156
Omdat ik even niks anders kon krijgen heb ik deze nu ook. Het zijn capsules en het handige daarvan is dat je ze heel makkelijk open kan maken en in inhoud los over het voer kan strooien.

Volgens mij is het geveaar van te veel vitamine c suplementeren dat het lichaam stopt om vitamine c te maken. Honden maken dat in tegenstelling tot mensen zelf aan.
Door Lizzy
#3094160
Hope schreef: Een teveel aan vitamine C, heeft dat gezondheidsrisico's?
Nee, op zich niet. Het enige is dat mogelijk de aanmaak van eigen vitamine C stopt bij de hond, als je langer tijd supplementen geeft.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3096066
Vandaag hoorde ik dat het gebruik van quercitine ook best wat nadelen kan hebben.

Het mag niet worden gebruikt bij schildklieproblemen
Bij langdurig gebruik kan het maag- en nierproblemen geven
Het werkt bloedverdunnend

Omdat kurkuma ook bloedverdunnend werkt wordt afgeraden deze twee middelen samen te nemen. Ook wordt aangeraden geen hoge dosering te gebruiken en met tussenpozen te stoppen i.v.m. de nieren.

Weet iemand hier meer over te vertellen?
Door Laura2004
#3096077
Dit heb ik ook gelezen en is de reden dat ik toen afgezien heb van het gebruik ervan.

Maar ja, ik vind het altijd zo typisch dat de mogelijke bijwerkingen van natuurlijke/ alternatieve middelen zo groot gemaakt worden door sommigen (en dan bedoel ik vooral in de reguliere medische wereld) en tegelijkertijd de hele ernstige bijwerkingen van reguliere middelen weer weggewoven worden...

Het artikel dat ik erover had gelezen was Spaans en gaf de indruk dat het een levensgevaarlijk middel is.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3096079
Laura2004 schreef: Dit heb ik ook gelezen en is de reden dat ik toen afgezien heb van het gebruik ervan.

Maar ja, ik vind het altijd zo typisch dat de mogelijke bijwerkingen van natuurlijke/ alternatieve middelen zo groot gemaakt worden door sommigen (en dan bedoel ik vooral in de reguliere medische wereld) en tegelijkertijd de hele ernstige bijwerkingen van reguliere middelen weer weggewoven worden...

Het artikel dat ik erover had gelezen was Spaans en gaf de indruk dat het een levensgevaarlijk middel is.
Ja, daar heb je een punt. Ik weet het niet zo goed. Ik gebruik een lage dosering voor Nelson.
De aanbevolen humane dosering is twee capsules per dag. Nelson krijgt een halve per dag.


Wellicht is het verstandig om eens bloed te laten prikken of alle waardes nog goed zijn, en dit af en toe te herhalen?
Door Lizzy
#3096108
Quercetine zit ook in groente en fruit. En broccoli werkt ook bloedverdunnend. Knoflook ook. En aan alles wat je neemt zitten nadelen, ook aan de voeding die je tot je neemt. Dit wordt voorgeschreven  door Dr. Karen Becker en Shawn Messonnier. Toch niet de eerste de beste mafklappers. Waarom stuur je geen mail naar Dr Karen Becker als je daar bezorgd over bent.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door