Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door fester
#3093894
Iemand vertelde mij dat rauwe eieren slecht zijn voor een hond :-\  Lijkt mij onzin heb nog nooit gehoord van een wolf met een eierkoker ;)
Heeft hier iemand daar wel eens van gehoord, en hoeveel eieren geven jullie dan?
Door fester
#3093918
Geen idee wat daar slecht aan is en waar die persoon dit op baseert, ik heb altijd wel begrepen dat gekookte eieren slecht zijn die verteren niet goed :-\
Maar wilde even de discussie met die persoon niet aangaan en eerst de vraag hier eens voor te leggen.
Door Ruisje
#3093921
In het eiwit van het ei zit avidine, dit stofje breekt biotine af, maar in het eigeel van hetzelfde ei zit meer dan genoeg biotine om dat te compenseren.

Verder zit er nog een enzymremmer in ei die verteringsproblemen kan geven bij pups, oudere of zieke dieren.
Een zacht gekookt eitje (wit gestold en geel zacht) is dan de oplossing. Maar bij gezonde honden/katten is rauw geen probleem en natuurlijk hartstikke gezond!

Wij geven Sergi (14kg) 2 eieren en Lily (6kg) 1 ei per week. Of ze krijgen ipv die eitjes eendagskuikens. ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#3094050
Hier krijgen ze 2x per week een rauw ei. Gewicht van de honden varieert van 11 tot 16 kg.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3094072
Appie is 8 kilo en krijgt elke zaterdag 1 rauw ei..... Vindt ie heerlijk, slobbert die als 1ste en dan pas de rest  ;D..... En als we een gekookt eitje eten, krijgt ie meestal ook een klein stukje.....
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3094222
HA!! Dit heb ik gelezen in Lizzy's bijbel  ::) :biggrin2:

Het gaat erom dat er een stofje in rauw eiwit zit, dat biotine afbreekt. Rauw eigeel bevat echter zoveel biotine dat het niet uitmaakt wat het eiwit afbreekt, het wordt zowieso ontzettend hoog weer aangevuld. En anders even kort koken zodat het eiwit stolt, maar het zou niet hoeven (dan kun je ook de schaal niet meer gebruiken).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door