Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door mandyy
#3093382
Gister middag heb ik patrijzen gekocht, enthousiast en druk als ik gister was heb ik ze gelijk geportioneerd.
Maar, nu ik even rustig zit besef ik me dat het natuurlijk geen karkassen zijn (die ik eigenlijk had verwacht). Het is echt het hele patrijs, kop, poten, ingewanden, alles. Alleen de veren zijn er vast af getrokken voor me.

Onder welke categorie kan ik zo'n portie nu plaatsen? Het zit gemengd door elkaar, poten met wat karkas, kop en nek met poot, etc.
Kan ik ook wel alles voeren van het patrijs, of moet ik toch de dragende botten eruit halen?
Door spikkel
#3093419
Ik voer aan mijn kleine hondjes een halve patrijs, alleen de poten knip ik eraf, deze lusten ze niet evenals de snavel.
Verder vind ik het zacht bot. Mijn chihuahua's eten het ook.
Gebruikersavatar
Door pike
#3093442
Ik heb in het verleden ook patrijsjes gehad, zonder veren en alleen het filetje was eraf. Ik gaf ze in hun geheel. Maar, het ene patrijsje lustten ze wel, het andere niet. Waarom was mij niet duidelijk, maar om die reden heb ik ze nooit meer besteld.
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3093449
Ik heb ze ook regelmatig , ik haal wel de maag en darmen er nog uit ( zijn meestal helemaal heel zonder veren en zonder kop)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3093452
Ingewanden zou ik er ook uit halen. En liefst zo snel mogelijk, de smaak trekt in het vlees bij het ontdooien, en dat vinden ze doorgaans niet erg lekker.
En als alle portie's die je nu gemaakt hebt, ongeveer evenveel bevleesd zijn, kan je die als compleet rekenen.
Als je maar 1 hond hebt, is dat nog eenvoudig, dan krijgt hij uiteindelijk toch een hele patrijs binnen.  Het kan zijn dat hij dan de ene week wat meer orgaan krijgt dan de andere, maar dat verschil is heel klein en op termijn komt dat op hetzelfde neer, dus dat maakt niet uit. 

Als je alle kale stukken samen hebt gestoken, en de bevleesde apart, kan je het misschien beter opdelen in vleesbot en compleet.  Ookal zit er dan waarschijnlijk wat meer vlees aan dan hij normaal krijgt. 
Je kiest het zelf, ook dan kan je het als compleet rekenen omdat hij op termijn toch alles in de juiste verhouding krijgt dan.  Als hij geen last heeft van wisselende ontlasting bij wisselend vleesbotgehalte, is dat geen probleem. ;)
Gebruikersavatar
Door mandyy
#3094019
Bedankt voor de antwoorden!
Het orgaan lust hij wel, er was al een klein stukje lever ontdooit dus dat mocht hij vast van me opeten. En dat ging er met smaak in!
Door san :)
#3094169
pike schreef: Ik heb in het verleden ook patrijsjes gehad, zonder veren en alleen het filetje was eraf. Ik gaf ze in hun geheel. Maar, het ene patrijsje lustten ze wel, het andere niet. Waarom was mij niet duidelijk, maar om die reden heb ik ze nooit meer besteld.
de darmen zijn dan vaak de oorzaak. die trek ik er meteen uit! zitten vol met kak.  en in de ene zit dat nog wel en in de andere weer niet
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door