Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Drovers Road
#3093850
Als het verkeerd staat hoor ik het wel, maar ik wil toch het eens over brokken hebben.

Ik voer vers, vooral KVV en bijna 100%. Maar met veel wedstrijd lopen, trainingsweekend enz is het niet altijd mogelijk om vers mee te nemen.
Dus ik wil graag meningen horen van hondenbrokken. Het liefst graanvrij en geperst.

Ik ben bekend met een aantal merken, over de een beter te spreken dan de ander. De markt voor graanvrij is in NL nog niet heel groot, helaas, maar komt wel steeds meer in het daglicht.

Zelf heb ik Dog lovers gold gevoerd. Zowel de krokante als de geperste. Vind beide erg fijn, betaalbaar en duidelijk wat er in zit.

Simpsoms is vrij duur, krokant en moeilijk te verkrijgen.

Taste of the wild, vrij onduidelijk over de ingredienten, honden vinden het wel erg lekker.

Mijn katten hebben wel Orijen en Acana gegeten, maar die eten alles.....

K-9, mega duur, veel ontlasting, wel mooir voer

Wat vinden jullie van bepaalde brokken en waarom? Ik snap dat een heel groot deel hier tegen brok is, en dat ben ik deels ook, maar tijdens lange trainingsdagen dient gemak de mens. Zeker in een tentje met 30 graden is vlees geen doen.
Door spikkel
#3093862
IK heb zelf Orijen als beloning met denkspelletjes, dit vinden ze erg lekker. De katten vinden dit ook ontzettend lekker als beloning.
Door essie
#3093878
Geen ervaring met brokken, maar wel met weg gaan met de honden .
Maar met een koelbox en vrieselementen kom je een heel end, en is eten best lang goed te houden.
Zeker KVV, is zo lekker compact.  Maar zelfs met barf lukt het me met een koelbox.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3093880
Brokken worden hier gebruikt voor spelletjes en als beloning. Ik gebruik Canagan, Orijen en Acana. De laatste twee lijken iets beter in de smaak te vallen.

Heb je als alternatief voor brok (als maaltijd) al gekeken naar Renske? Dit gebruik ik in situaties waarin vers geen optie is.
Door Drovers Road
#3093882
essie schreef: Geen ervaring met brokken, maar wel met weg gaan met de honden .
Maar met een koelbox en vrieselementen kom je een heel end, en is eten best lang goed te houden.
Zeker KVV, is zo lekker compact.  Maar zelfs met barf lukt het me met een koelbox.
Ja doe ik ook, maar met 4 honden kom ik met 30 graden toch niet verder dan 2 a 3 dagen voor dat het ontdooit is en gaat stinken. Verder deel ik ook wel eens huisjes en als iederen vers mee neemt past er geen mensen eten meer in de koelkast.... Vandaar dat brokken soms wel heel handig zijn
Door Drovers Road
#3093885
pluk schreef: Brokken worden hier gebruikt voor spelletjes en als beloning. Ik gebruik Canagan, Orijen en Acana. De laatste twee lijken iets beter in de smaak te vallen.

Heb je als alternatief voor brok (als maaltijd) al gekeken naar Renske? Dit gebruik ik in situaties waarin vers geen optie is.
Ik wist niet dat Renske ook een brok had, kende alleen de bakjes.
Vind wel onduidelijk hoeveel procent vlees er nou in zit. Ik zie 17% lam, dan amarant en dan gevogeltevleesmeel, maar er staat niet bij hoeveel.
Door Lil
#3093912
wolfsblut en purizon (arcana, orijen). taste of the wild loste niet op in azijn, maar zette uit, dus dat voer ik niet.

op vakantie gevriesdroogd carnifarm of houdbare worsten of blik zonder graa n. Neem voor aankomst en dag erna kvv mee. laatst kon ik dagelijks kvv (tinlo) kopen, want er zat 1 km verderop een welkoop.
Door orinake
#3093916
Ik volg even mee. Ik voer liever geen brok aangezien men honden dan echt niet mooi staan :s
Maar soms hebben we gewoon geen keuze... Ik voer 10kg vers per dag... Als we in de zomer naar het buitenland gaan voor wedstrijd is dat met de tent.
En vaak zitten we in het hol van pluto en horen ze het donderen in keulen als je zoekt naar KVV.
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#3093930
Ik gebruik sindskort een houdbare worst van het merk Yami die me goed bevalt als extra lekkere beloning (die van mij houdt niet erg van gedroogd spul...). Is zo uit mijn hoofd 90% vlees en 10% rijst en daar kan ik mee leven. ;) Kost ook niet veel, 2.25 voor 900 gram.

Deze dus:http://www.yamipets.nl/dog/hondenvoer-adult/yami-rund-worst-900gr.html
Laatst gewijzigd door Jura&Mahru op wo 01 apr 2015, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door mandyy
#3094020
Orijen blijft mijn favoriet! Maar vanwege de prijs ben ik overgestapt op Taste of the Wild. Valt bij meneer ook goed in de smaak. Heb ook een tijd Canagan gegeven, maar dat vond ik toch minder.

De brokjes geef ik bij het KVV als het nog niet volledig ontdooit was, of als beloningen en tussendoortjes/hersenwerkjes enzo.
Gebruikersavatar
Door Mojo77
#3094023
dogs lover gold heb ik goeie ervaring mee gehad met mn hondje ( nu kvv ) en veel opvanghonden, de opvanghondjes  knapte zichtbaar op op van dat brokvoer.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door