Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#3093737
pffff moet even klagen.

Vanochtend weer een potlood tegengekomen ipv een snuggere hondenbaas. In het donker in de harde regen kon ik nog net op tijd zien dat stukje voor mij een in volledig zwart geklede (dat doet ie altijd) jongen liep met zijn agressieve rottweiler (hij zegt zelf dat hij al eens gebeten heeft en dat hij daarom met halti loopt). Dus draai ik mij om, geen zin in een confrontatie. Doet die knul mij dus zonder iets te laten merken van achter inhalen en passeert dus op een afstand van 10 cm. Hier kwamen Jones en ik achter toen die rottweiler echt op 10 cm van Jones af uitviel. Jones had 2 meter lijn tot zijn beschikking.  :o

Gelukkig maar dat mijn roetmop lijnlengte had, want die zei 1 keer heel hard WOEF, maar sprong tegelijkertijd wel zo lang als de lijn was terug naar achteren dwars de struiken in. Dus snel nog die laatste meter lijn gegeven, zodat hij 3 meter vrijloop had. Hierop besloot mijn wijze kerel die afstand te nemen. Heb die knul gevraagd of hij dit normaal vond dat zijn hond de gelegenheid kreeg om andere honden te bijten (hij had gemakkelijk meer afstand kunnen houden, passen 2.5 auto naast elkaar in die straat, dus waarom hij op 10 cm afstand moest inhalen is mij een raadsel). Neuh, de zijne bijt niet, heeft halti om en krijgt de ruimte niet. Heb hem gezegd dat die van mij wel de ruimte had en ik niet garant kan staan dat hij niet bijt in zulke situaties, dat hij gewoon afstand moet houden, liever nog zichtbaar is in het donker ook voor zijn eigen veiligheid en nog liever even zegt ik kom voorbij of zo. Daar kreeg ik geen antwoord meer op. Bij afstand houden was de reactie dat de honden het maar moesten leren.
Toch niet zo!!!!  :o :-X

Met die hond had ik wel medelijden, hij probeerde 300 meter verderop nog steeds om aan de andere kant van de baas te gaan lopen/over te steken voor meer afstand, maar dat kon niet.
Zucht, blij als ik weer veilig naar het veld kon 's ochtends cq midden in de nacht
Laatst gewijzigd door Lil op wo 01 apr 2015, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Onix
#3093750
Oh, balen hè zulke mensen. Ik kwam gisteren mijn buurhond weer tegen die altijd uit zijn plaat gaat naar onix. Volgens meneer moesten ze maar even snuffelen want dan zou het wel over gaan om vervolgens de lijn te laten schieten. Zelf gelukkig snel afstand kunnen nemen en onix onder commando kunnen zetten om reactie van hem te voorkomen. Heb gezegd dat ik dat snuffelen echt geen goed idee vond omdat hij de voorkant van de hond niet kon zien met ontblootte tanden en ik wel. En dat ik geen zin had om mijn hond te laten bijten.

Nou vond hij het eerst allemaal wel meevallen maar toen ik uitlegde dat zijn kruimel van 15 kg geen partij is voor mijn beer van 40 en onix echt van zich af gaat bijten als er in hem gehapt wordt, met mogelijk grote schade voor zijn hondje vond hij het gelukkig ook geen goed idee meer dat kennismaken.

Waarom willen mensen dat toch altijd, dat honden willens en wetens aan de lijn gezellig met elkaar moeten communiceren. En denkt men dat alles wel opgelost wordt als ze elkaar even kunnen besnuffelen.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3093791
:crazy2:

Hier ook nog steeds hoor: "Ja maar, mijn hond wil alleen maar even snuffelen!"

Tegenwoordig is mijn standaard antwoord: "Mijn honden bijten. U bent gewaarschuwd."
Door Lil
#3093793
Ronald schreef: :crazy2:

Hier ook nog steeds hoor: "Ja maar, mijn hond wil alleen maar even snuffelen!"

Tegenwoordig is mijn standaard antwoord: "Mijn honden bijten. U bent gewaarschuwd."
Maar die hond snuffelt niet, die valt altijd uit en schijnt ook al eens gebeten te hebben (waarom hij nu met halti loopt).

Die man wilde ook niet dat de hond snuffelt die moet strak volgen van die man, maar hij passeerde gewoon op een afstand dat die hond nog net niet tegen mij opliep zo weinig ruimte liet die tussen hemzelf, zijn hond en mij/jones (die voor mij uit liep). En dat vind ik meer dan knurftig als je weet dat je hond uitvalt en hap zou kunnen zeggen.
Door eelke
#3093800
Je hebt mensen, en je hebt stoeptegels inderdaad ;)

Gelukkig geeft het hier steeds minder problemen, raken mijn draken er aan gewend, en weet ik inmiddels dat ze, zelfs als ze aangevallen worden, niet meteen zullen bijten. Dat geeft vertrouwen in elkaar en dat geeft rust. Ik zie t nu maar als trainingssituatie.
Door Lil
#3093809
eelke schreef: Je hebt mensen, en je hebt stoeptegels inderdaad ;)

Gelukkig geeft het hier steeds minder problemen, raken mijn draken er aan gewend, en weet ik inmiddels dat ze, zelfs als ze aangevallen worden, niet meteen zullen bijten. Dat geeft vertrouwen in elkaar en dat geeft rust. Ik zie t nu maar als trainingssituatie.
je hebt helemaal gelijk! Trots op mijn jongen.  Ik wist dus niet wat hij zou doen. Altijd bang geweest dat hij naar voren ging. Dat deed hij wel, maar alleen om vlucht mogelijk te maken. Wel weer fijn om te weten dat meneer de vlucht verkiest.
Door eelke
#3093813
Gijs gaat op zijn rug liggen  ::) Joep denkt dat het spelen is  ::) ::) x 10

wat dat betreft ben ik blij met de dikke vachten, dat geeft toch minder snel schade. Tot nu toe heeft Gijs alleen eens een gescheurde lip gehad.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3093843
Wees vooral maar heel trots op en blij met jou kamerpony! Die heeft toch maar mooi de situatie prachtig mooi weten te redden! Die stoeptegels veranderen we helaas toch niet  :(. (Dat was voor mij ook de reden om het topic Complimentje te starten, omdat er gelukkig ook waardering is voor ons niet-stoeptegels!)
Door Lil
#3093891
Kaela schreef: Wees vooral maar heel trots op en blij met jou kamerpony! Die heeft toch maar mooi de situatie prachtig mooi weten te redden! Die stoeptegels veranderen we helaas toch niet  :(. (Dat was voor mij ook de reden om het topic Complimentje te starten, omdat er gelukkig ook waardering is voor ons niet-stoeptegels!)
Ja, gelukkig wel!  :D :D :D :D

Vorige week toen ik de man met de 6 bouviers zag en die van mij aanlijnde en vroeg of hij naar die bus moest (4 meter verderop) kreeg ik ook een vriendelijk dank je wel. Ja, hoor meneer graag gedaan (ik wil geen ruzie met 6 bouviers, o nee. Even aanlijnen en 2 seconde wachten is wel handig, ook voor mijzelf!)
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3094045
Dus: de stoeptegel is en blijft een knurft en jij hebt weer eens een reden te meer om trots te zijn op je gevaarte... Ik zeg: win-win!
Door Lil
#3094059
Ronald schreef: Dus: de stoeptegel is en blijft een knurft en jij hebt weer eens een reden te meer om trots te zijn op je gevaarte... Ik zeg: win-win!
:*
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3094224
Ohw, wat een knappe Jones!!! Ik word ook altijd blij/trots van dat soort momentjes 'zie-je-wel-hij-is-zo-knap' :smitten:

Geef je ponyhond maar een knuffel!!!  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door