Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3093163
Weer gedoe. :(
We verhuren ons huisje dat al 4 jaar te koop staat. Het verkopen lukt maar niet dus hebben we sinds een paar maanden huurder nr 3 er in zitten.

Huurder nr 1 heeft flink huisgehouden en ik ben weken bezig geweest om de badkamer te renoveren. Alles was kapot en verrot.
Huurder nr 2 begon enthousiast aan het schilderen en leggen van een nieuwe vloer maar vond na 2 maanden al dat haar kinderen niet konden aarden en wilde weer terug naar haar vorige woonplaats.

Ze vertrok met een knuffel en een handje en we wenste haar veel geluk.
Er werden nog op goed vertrouwen afspraken gemaakt over het verwijderen van een hoop rommel.

Nu 3 maanden later heeft ze nergens op gereageerd. Verschillende mails en brieven gehad van het verhuurbedrijf en de makelaar. Niks nada noppes reactie.
Dus het verhuurbedrijf heeft goedkeuring gegeven voor t overmaken van de borg. In een mail met onze gegevens heb ik nog geschreven dat wij eventuele teruggave na verrekening van de kosten, door ons afgehandeld zou worden.

Nu ineens kan mevrouw wél reageren.
Er kwamen twee mails onze kant op en we zijn bijkans bij de enkels afgemaaid.
(Sorry, overbodige informatie maar het frustreert nogal).

We mochten een paar tientjes aftrekken voor een pot verf waarmee we een compleet verknalde kast mee konden schilderen, maar verder waren de spullen die er stonden nog prima. Dus ook al willen we t niet, dankbaar moeten we wel wezen. :o

Nu zouden we die troep zelf weg kunnen brengen naar grof vuil en er nog een paar tientjes extra bij aftrekken; ware t niet dat we geen mogelijkheid hebben om te gaan zeulen met een koelkast en stofzuiger en andere bende. Bovendien willen we graag een duidelijke factuur kunnen laten zien zodat we daar later geen bonje over krijgen.

Vraag; zijn er bedrijven die grof vuil voor je ophalen uit huis?
T staat allemaal onder aan de dijk. Als we t door de gemeente laten doen dan moeten we t de dijk op zeulen. Fysiek gaan wij dat niet trekken.
Ik weet dat bijv een kringloopwinkel huisraad kan ophalen. Maar vaak genoeg zeggen ze ook dat ze de helft niet willen en dan sta je nog!

Wie kent een bedrijf die zoiets doet?
In welke richting moeten we zoeken?
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#3093167
Bij ons in Zoetermeer kan je via Fb iemand laten komen die graag koelkasten /printers/enz. wil komen ophalen..

Die gebruikt ze dan voor onderdelen of zo.


Oproepje plaatsen op Fb??
Door Martine-Tom
#3093176
Googlen op huisontruimingen denk dat je daar wel wat mee vind.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3093184
Ik moet een factuur kunnen overleggen. Met wat moeite zouden we het vast zelf kunnen maar we zitten zelf enorm aan onze tax en de kosten zijn voor de huurder.
We moeten met die zware troep de dijk op.
Als je Googled op huisontruimingen dan verwachten die mensen bruikbare, nette spullen. Het gaat o.a. om een vieze koelkast en een vieze stofzuiger en verder weet ik het (nog) niet.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3093227
Dank je Neally.
Ik zal eens bellen en vragen of ze ook komen voor een paar hoogstwaarschijnlijk grof vuil spul.
Door C@rine
#3093250
Evt een oud ijzer man.
Maar in sommige gemeente komen ze dat ophalen als je van te voren een afspraak maakt.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3093310
Gewoon laten ophalen als oud vuil. Jammer dan.

Allereerst moet je nu aan jezelf denken.
Vaak weten ze bij de gemeente wel welke bedrijven afval komen ophalen, dus ik zou ze toch even bellen.
Door Lil
#3093314
jawel, hier in de buurt zijn er mogelijkheden om op te laten halen. De kringloop (met 1000 verschillende) namen is er 1 van. Let op, vaak moet je wel betalen voor het ophalen van spullen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3093316
Misschien is een oproep op die site voor klusjesmannen iets? Sjouwers gezocht om een zooitje spullen de dijk op te tillen en naar de stort te brengen. Is vast wel iemand die een fatsoenlijk steekkarretje, een busje en setje spierballen heeft die dat wil doen met een nette factuur voor jou.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3093546
Dat is nog wel een ideetje Kaela! Dank!

De link van Neally heb ik vandaag naar gebeld. Maar dat gaat echt om huisraad. Niet om spul wat naar de stort mag/kan. Ik moest dan de koelkast schoon gaan maken bijv. Die staat vol met schimmel.
Het grof vuil in een gemeente wordt natuurlijk opgehaald. Alleen nogmaals... Het huisje staat onder aan een dijk. De container naar boven rollen is al een crime!!
Gebruikersavatar
Door Radja
#3093571
Er bestaan verhuis studenten,klusjes studenten,enz. Die tegen een laag tarief klusjes voor je doen. Misschien kan je zoiets inschakelen?
Door Too
#3093576
Hebben jullie daar geen aardige buur die even een handje wil helpen om de rommel bovenaan te zetten?

En anders idd iemand die oud ijzer scharrelt. . huppetee koelkast in z'n bakkie
Door Martine-Tom
#3093613
spreeuwtje schreef: Ik moet een factuur kunnen overleggen. Met wat moeite zouden we het vast zelf kunnen maar we zitten zelf enorm aan onze tax en de kosten zijn voor de huurder.
We moeten met die zware troep de dijk op.
Als je Googled op huisontruimingen dan verwachten die mensen bruikbare, nette spullen. Het gaat o.a. om een vieze koelkast en een vieze stofzuiger en verder weet ik het (nog) niet.
balen, hier halen ze dan echt alles weg, hebben we voor t huis van mn oma ook gedaan, kostte iets van 200€ incl, factuur, sleutel afgegeven en aan het eind van de dag was het bezemschoon :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door